Hallo iedereen
Ik ben druk bezig in excel om gegevens uit een barcodescanner te verwerken. de scanner maakt txt files gescheiden door ;
Ik ben zover dat ik een macro heb die deze txt file importeert, en de aantallen van de verschillende barcodes bepaald. Daarna wordt de txt file opgeslagen als xls bestand onder de naam scanyyyymmddhhmm.
Nu is het de bedoeling dat de waarden die op tabblad 1 staan in het bereik a4:a70 gekopieerd worden naar tabblad 2, en deze moeten worden geplakt in de kolom met de veldnaamrij van de betreffende datum, vanaf rij4. Met andere woorden, elke dag één kolom verder naar rechts.
Ik heb zelf geprobeerd ook het een en ander geprobeerd:
ik heb op tabblad 2 een cel (a3) waar ik met de functie horizontaal zoeken de juiste celverwijzing krijg te staan in deze cel. (bijv. b4)
In de macro heb ik dat als volgt geprobeerd te kopieren:
Range("A4:A70").Select
Selection.Copy
Range(FormulaR1C1 = "=HLOOKUP(R3C1,R1C1:R2C9,2,FALSE)").Select
Sheets("Blad2").Select
Selection.Paste
als ik dit uit laat voeren komt ie alleen met een foutmelding 1004:
methode range van object_Global is mislukt
Weet iemand hier raad mee?
Ik kon er op t forum niks over vinden en op google e.d. ook niet.
Alvastbedankt,
Steekje
Ik ben druk bezig in excel om gegevens uit een barcodescanner te verwerken. de scanner maakt txt files gescheiden door ;
Ik ben zover dat ik een macro heb die deze txt file importeert, en de aantallen van de verschillende barcodes bepaald. Daarna wordt de txt file opgeslagen als xls bestand onder de naam scanyyyymmddhhmm.
Nu is het de bedoeling dat de waarden die op tabblad 1 staan in het bereik a4:a70 gekopieerd worden naar tabblad 2, en deze moeten worden geplakt in de kolom met de veldnaamrij van de betreffende datum, vanaf rij4. Met andere woorden, elke dag één kolom verder naar rechts.
Ik heb zelf geprobeerd ook het een en ander geprobeerd:
ik heb op tabblad 2 een cel (a3) waar ik met de functie horizontaal zoeken de juiste celverwijzing krijg te staan in deze cel. (bijv. b4)
In de macro heb ik dat als volgt geprobeerd te kopieren:
Range("A4:A70").Select
Selection.Copy
Range(FormulaR1C1 = "=HLOOKUP(R3C1,R1C1:R2C9,2,FALSE)").Select
Sheets("Blad2").Select
Selection.Paste
als ik dit uit laat voeren komt ie alleen met een foutmelding 1004:
methode range van object_Global is mislukt
Weet iemand hier raad mee?
Ik kon er op t forum niks over vinden en op google e.d. ook niet.
Alvastbedankt,
Steekje