Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Zoals je het nu hebt moet je dit doen:
1
2
3
4
5
| // register_globals=on echo $PHP_AUTH_USER; // register_globals=off echo $_SERVER["PHP_AUTH_USER"]; |
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
PHP 4.3.9 overigens. Apache/1.3.29 wel trouwens..
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 14:29 ]
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania
[ Voor 58% gewijzigd door Aesculapius op 07-02-2005 01:08 ]
Het probleem is erg vaag geworden
als ik in de root/login/ een inlogscript heb staan en ik doe een echo $_SERVER["PHP_AUTH_USER"] in datzelfde script krijg ik netjes te zien met welke username ik ingelogd ben.
Ga ik echter terug naar de /root/index.php en wil ik daar dezelfde variabele laten zien, zie ik niks;
bij een print_r(nl2br($GLOBALS)); staat dan die variabele ook helemaal niet er tussen
Het lijkt er dus op dat die $_SERVER vars niet globaal zijn en niet meegenomen worden naar andere pagina's. Is dat een server-side instelling (dat de webserver geen schrijfrechten heeft in een temp-dir ofzo (hoe kan ik dat checken?)) of zie ik iets anders over het hoofd?
Apache: 2.0.52 onder Debian
Php: 4.3.10-2 en draait als module.
Nee, daar vraag je ook niet om. Je authoriseert alleen voor /root/login en alles wat eronder zit, en dus niet voor /root (die een dir hoger zit).Aesculapius schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:12:
als ik in de root/login/ een inlogscript heb staan en ik doe een echo $_SERVER["PHP_AUTH_USER"] in datzelfde script krijg ik netjes te zien met welke username ik ingelogd ben.
Ga ik echter terug naar de /root/index.php en wil ik daar dezelfde variabele laten zien, zie ik niks;