[web-winkel]Hoe uitzoeken betrouwbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe vaste telefoon, mijn heeft de geest zojuist gegeven.
Ik heb een mooie telefoongezien, de Siemens A 240 Duo, zal wel grijze import zijn, maar dat boeit mij weinig.

Het probleem waar ik mee zit is de creditabiliteit van zo'n site(www.telecomdealer.nl), ik tweakers.net kent de zaak niet. Sidn.nl geeft mij weinig meer info. Op google zoeken levert op dat de site vele URL's gebruikt (bv http://www.limacom.nl/). Maar ik kan echt nergens een review lezen, je zou kunnen zeggen, neem de gok. De reden waarom ik twijfel zijn de volgende twee sites:

http://www.keurmerk.info/
http://www.standaardpagina.nl/webtraders.htm

Daar staat telecomdealer gelisted, maar wat voor sites zijn dit? Ze zien er echt niet uit (frontpage design, enz.), nu vertrouw ik het zaakje weer niet. Wie kan mij meer tips geven om achter de betrouwbaarheid van zo'n zaak te komen? Ik ben nu al een uurtje bezig, maar ik kan weinig tot niets vinden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou even op http://www.telecomvergelijker.nl/shop/ kunnen kijken. Daar is ook een forum, wellicht dat ze daar meer weten, aangezien dat een speciale telecom site is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Tja...

Als je het niet vertrouwt, niet doen. Je hebt de kans een goeie deal te missen, dat kost je misschien enkele tientallen euro's, maar als ze niet bonafide zijn, dan bespaar je jezelf enkele honderden euro's.

• MrDirect
  • Laatst online: 09:59
Tukk schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:28:
Ze zien er echt niet uit (frontpage design, enz.), nu vertrouw ik het zaakje weer niet..
Jonge jonge, denk je soms dat iedereen kapitalen over heeft om een web designer in te huren?
Als die telecomdealer een knallende website had gehad, is die dan ineens wel betrouwbaar?
Ik snap de hele logica tussen een mooie website en betrouwbaarheid niet.... :?

In principe is niets te vertrouwen natuurlijk. Een bedrijf kan van de ene op de andere dag failliet gaan. Maar als je zo denkt, blijft alleen nog maar de reguliere _dure_ detailhandel over.

Maar als je telefoonnummers vind op de site, een kvk nummer (en dat klopt met de site van de kvk.nl) misschien nog wel een BTW nummer enz. enz. , waarom zou de zaak dan niet betrouwbaar zijn? Alleen omdat ze een frontpage website hebben?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Vatt schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:42:
[...]

Jonge jonge, denk je soms dat iedereen kapitalen over heeft om een web designer in te huren?
Als die telecomdealer een knallende website had gehad, is die dan ineens wel betrouwbaar?
Volgens mij heb je mijn tekst niet helemaal begrepen zoals ik het bedoelde,
ik doelde met die opmerking niet op de site zelf, dat ze daar net al te veel geld voor hebben snap ik.

Ik heb het over het keurmerk dat ze plegen te hebben, die zouden, neem ik aan, toch een betere moeten hebben. Nu ziet het er wel erg louche uit. Als iemand een keurmerk wil dragen, wat er zo uit ziet heb ik mijn twijfels, gek he.

Dat ik overal en altijd risico's heb, had ikzelf ook wel bedacht. Ik probeer de risico's in te schatten. Daarom wilde ik vragen of er mensen zijn die wat tips hadden om me verder te helpen.

De shop-survey is bjvoorbeeld briljant, alleen daar staat dit bedrijf niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 17-12-2004 23:51 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:23
Vatt schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:42:
[...]

Het is wel vaak de eerste indruk die je hebt van een bedrijf. Als ze zelfs al niet eens hun interface naar hun doelgroep fatsoenlijk neer kunnen zetten hoe is het dan gesteld met het bedrijf zelf?

Verwijderd

Ik heb 2 jaar geleden een Dect telefoon bij ze gekocht. Ging binnen het jaar stuk en
zij hebben het keurig geregeld via Siemens. IMO een goede webwinkel. Winkels worden
viritueel, soms gaat daar service bij verloren. Ze zijn iig aangesloten bij overkoepelende
organen die de voorwaarden onder de loep houden. Geschillen zou je daar neer kunnen leggen.

Verwijderd

Ik zou gewoon even bellen, daar kan je vaak toch wel wat uit opmaken. Ik vind dat een goede webwinkel ook gewoon goed telefonisch bereikbaar moet zijn. Dan weet je in elk geval dat je ze kan bereiken als je een garantiegeval zou hebben en dat je niet voor onbepaalde tijd op een emailreply moet gaan zitten wachten.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
hmm,

thnx voor de tips.
Ik neem de gok, ze zijn te goedkoop. :)

Ik zal een item achter laten in de shop-survey op tweakers.net

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
*kick*

Ik heb de telefoon binnen, ook heb ik de shop-survey achter gelaten.
Nette afhandeling, ondanks de probs die er waren.

Pagina: 1