Toon posts:

Geen geluid meer onder XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen nadat ik gisteren windows XP zijn update heb laten uitvoeren heb ik geen geluid meer?
Windows vroeg om de PC te herstarten en ik heb de PC uit gezet toen de PC bij t bios scherm was zeg maar! Toen ik m vandaag aan zetten nam ik aan dat dat geen probleem had moeten geven maar nu heb ik ineens geen geluid meer?
In apparaat beheer staat alles als zijnde dat alles correct is en er zijn geen conflicten. Maar ga je naar geluiden en audioapparaten (Win XP Home) dan geeft hij aan geen audio apparaten? En alles is grijs je kunt dug geen apparaat selecteren!!
Nu heb ik al een paar keer geprobeerd de drivers weg te goeien onder apparaat beheer maar dat gaat niet? Nu is mijn vraag hoe los ik dit allemaal op ik wou namelijk alles opnieuw installeren maar dat wil hij niet echt doen. Ik heb t wel opnieuw geinstalleerd maar ik heb een vermoede dat hij die oude drivers blijft gebruiken?
Het gaat om een soundblaster live! 5,1 kaart. Kan iemand mijn een oplossing geven want ik mis me geluid heel erg! T is geen optie windows opnieuw te moeten installeren omdat mijn systeem daar te vol voor staat, ik hoop ook dat het niet nodig is!!
Ik heb ook al geprobeert de zonder geluids kaart de PC te starten en dan daaran de geluidskaart terug te plaatsen maar dit had ook geen effect :'( !!!Heeft iemand AUB een oplossing???

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:06

P-ter

...

In veilige modus opstarten en dan proberen de geluidskaart opnieuw instaleren?
Trouwens, als je met opnieuw instaleren in je post bedoelt dat je XP er opnieuw opgezet hebt, dan zou het natuurlijk als vanouds moeten werken.
Anders ligt het waarschijnlijk niet aan SP2...

[ Voor 6% gewijzigd door P-ter op 17-12-2004 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee er was gisteren alleen een update voor windows beveiligging SP2 staat er al een tijd op en ik heb XP niet opnieuw geinstalleerd en hoop dat ook niet te hoeven doen! Maar ik zal in veiligge modus gaan proberen de geluidskaart opnieuw te instaleren! Hoop dat dat werkt! Maar verdere suggesties zijn natuurlijk van harte welkom als t niet lukt zie ik dadelijk meteen de andere oplossingen BVD!!!

Mensen in ben in veiligge modus bezig en als ik daar de drivers opnieuw wil instaleren zegt de driver dat hij geen kaart ziet? Maar als ik onder apparaat beheer kijk daar zie ik wel gewoon de kaart nog? Ik snap t allemaal ff niet meer!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 17:51 . Reden: zie onderste stuk!!! ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb wel weer geluid maar ik kan niks doen met de PC? Ik kan geen geluidjes afspelen en zo wat media player of wel apparaat ook geeft aan dat er geen geluids kaart is maar ik krijg wel t opstart en t afsluit geluid nu weer?
De oplossing weet ik niet, het opstarten in veiligge modus heeft geen nut! Ik heb al geprobeerd of de geluidskaart in een andere PC wel werkt en dat is geen probleem! Een andere creative kaart (een gewone live! kaart geen 5.1) heb ik ook al in t systeem gehad maar dit had geen enkel resultaat, de PC blijft geen geluid geven (op t opstart en afsluit geluid na?) De volumme regeling komt ook niet onder in de balk omdat hij bij geluiden en audioapparaten blijft zeggen dat hij geen kaart ziet? Nu ik mijn PC herstart heb ik weer GEEN geluid?
De geluidskaart zit nu ook in een ander PCI slot maar de PC blijft blijkbaar oude drivers gebruiken? Is er een manier om deze weg te gooien?
Onder apparaat beheer staat de volgende lijst maar er klopt volgens mijn niet alles? Ik heb namelijk een Creative labs live! 5.1 kaart dus wat heeft die windows driver daar te zoeken? en waar komt die vandaan (van directx?)

(deze lijst heb ik van internet en waar ik een ster achter gezet heb detecteerd de PC soms en na een herstart is t dan weer weg??)
Audiocodecs
Creative game poort
Creative SB Live!-reeks (WDM)
Legacy-audiostuurprogramma's
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten *
Microsoft Kernel Wave-audiomixer *
Microsoft Kernel-systeemaudioapparaat (deze loopt de PC steeds mee te klooie?)
Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit * (deze word soms herkent maar houd dan een geel uitroepteken en als je dan laat zoeken naar drivers zegt hij dat er geen nieuweren zijn? Maar deze veranderd soms ook in deze? Microsoft Kernel-systeemaudioapparaat)
Videocodecs

Heeft iemand een idee voor t probleem zonder herinstal van XP?
Ik word er stapel gek van! Is er daarom meschien een oplossing om alles van creative van je PC te gooien? Want in programfiles staat wel een map uninstal met CTuninstal geloof ik maar dat ding doet geen bal? Want ik blijf van mening dat de oude drivers blijven staan?
Graag hoor ik een oplossin!

PS sorry ik zie nu dat ik geen edit gebruikt heb maar hoop dat dat niet erg is?