Toon posts:

[HTML/MS Word] <br>'s worden niet gepakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een stukje HTML met een uitgevulde uitlijning in MS Word open, worden de <br>'s niet herkend. Het gekke is echter dat <p>'s wel herkend worden. Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat de <br>'s in MS Word worden uitgevoerd?

HTML:
1
2
3
4
<div style="text-align:justify">
    test test test test test test test test test test test test test test test<br>
    test test test test test<br>
</div>

MS Word (ongeveer):
test test test test test test test test test test test test test test test
test                    test                 test          test       test

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien ben ik 8)7, maar in je voorbeeld wordt de regel toch prachtig mooi afgebroken op de plaats van de <br> tag :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:12
Standeman schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:29:
Misschien ben ik 8)7, maar in je voorbeeld wordt de regel toch prachtig mooi afgebroken op de plaats van de <br> tag :?
Maar de regel daaronder hoort niet verspreid te worden over de gehele regel (daar is die justify voor, maar die hoort niet te werken als er ook een BR in de regel staat)

Werkt het ook niet als je nog een stukje tekst eronder zet, of een &[nohtml]nbsp; ?

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 17-12-2004 17:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
OnTracK schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:35:
[...]
Maar de regel daaronder hoort niet verspreid te worden over de gehele regel (daar is die justify voor, maar die hoort niet te werken als er ook een BR in de regel staat)
hij moet alleen niet justifien op de laatste regel van een paragraaf toch? en de laatste regel van je paragraaf is leeg (die is na de laatste <br> lijkt mij)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:12
Laat ik het probleem van de TS wat duidelijker illustreren:

Hetzelfde stukje HTML als de TS, alleen even een border erbij om de rand duidelijk aan te geven. En ipv test test test, een stukje lorem ipsum om de verdeling duidelijker aan te geven
hier gaat het goed
Afbeeldingslocatie: http://img142.exs.cx/img142/377/image26ac.png

Als je nu de inhoud van het DIV'je naar Word kopieert, gebeurd het volgende, het eind van de eerste alinea word nog steeds als justify gezien.
Dit hoort niet
Afbeeldingslocatie: http://img142.exs.cx/img142/4976/image32yr.png

Maar als je hetzelfde stukje tekst niet via dat DIV'je, maar gewoon als tekst in word paste, en dan op het icoontje van "justify" drukt, krijg je het volgende:
wat wel weer goed is
Afbeeldingslocatie: http://img142.exs.cx/img142/7172/image44pe.png

Vreemd genoeg is er geen verschil in de tweede alinea, maar ik heb even geen tijd om uit te testen waar dat nou weer aan ligt.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Misschien je met de text-justify style iets bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
'text-justify: newspaper' does the trick. Hartelijk bedankt voor de oplossing!

Edit:

Bovenstaand voorbeeld werkte toch niet omdat MS Word de line breaks niet juist herkent. Een oplossing die wel werkt is de line breaks vervangen door pages en vervolgens de pages laten functioneren als line breaks d.m.v. het op nul zetten van de page margin.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:18 ]

Pagina: 1