Toon posts:

Welke cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor wordt steeds te warm (98 graden zie ik in de BIOS staan)... Waardoor mijn PC zomaar uitvalt (en dan ook niet gauw weer aan te krijgen is)..
Ik heb een AMD XP 2800+...

Nu heb ik eens gekeken naar coolers maar ik snap niet goed wat dat allemaal inhoudt met Socket A enzo... Hoe weet ik of ik een Socket A processor heb? Ik dacht van wel... Maar begrijp ook niks van die nummers wat erachter staan 278 enz.

Kan iemand mij een bepaalde cooler aanraden? Zalman schijnt wel goed te zijn?
Moet ik ook letten op het aantal decibel?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

beetje offtopic, maar zit je cooler er wel goed op en met de juiste hoeveelheid koelpasta?
Want met een standaart boxed cooler moet je hem gewoon kunnen koelen zonder dat hij vast loopt en te hoge temperaturen haalt.

Controleer ook ofdat de fan wel draait.

Last.fm

Verwijderd

de zalman cnps7000 alcu is een goede keus, die heb ik op een xp pro gehad stil en koelt goed
als je de duurdere versie neemt kan je hem op zowat ieder mo aansluiten, handig als je je systeem ooit upgrade.
Maar je kan ook kijken hoe vuil je huidige koelblok is en uiteraard of je fan nog wel draait
:O
succes

Verwijderd

Topicstarter
Dat 'boxed'... Wat houdt dat eigenlijk in?
Dat zie je ook vaker staan bij processors... :D

De cooler draait overigens wel..

Verwijderd

Topicstarter
Met cooler bedoel ik natuurlijk fan... :-$...

De fan draait prima...

Verwijderd

boxed houd in dat er bij de pro een koeler geleverd wordt
meestal zijn ze wel redelijk, ze koelen genoeg voor een standaard systeem
Voor overklokken en dergelijk zijn niet geschikt.
en echt stil zijn ze meestal ook niet, maar aan de andere kant ze zijn wel meestal goedkoop :P

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 18:23
Boxed houdt in dat de cooler standaard bij de CPU geleverd wordt, en dat de CPU fabrikant een standaard cooler hiervoor heeft (laten) ontwikkelen die ze er bij doen, en waarbij ze altijd garantie geven...

Verwijderd

zit er koelpasta tussen de pro en het koelblok????
of is het koelbol zwaar vervuild?
kijk ook eens in je bios hoe snel je fan draait :9

Verwijderd

Topicstarter
De fan draait volgens de BIOS: 2518 RPM

offtopic: als de PC voor de eerste keer op een dag opstart staat er Hardware Monitor Found an Error..
Kan dit ermee te maken hebben?

Nu heb ik dat gezocht in het tweakers forum maar daar staat dat men dan de BIOS moet updaten ofzo... Maar dat heb ik gedaan.. Heb de nieuwste versie..

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
Zou je eens in de bios kunnen kijken bij voltage (weet niet welke bios je hebt dus gewoon ff alles bekijken en kijken of er ergens voltage staat) en kijken of deze op auto staat, zo niet ff waarde geven, verder kijk even waar je fsb (front side bus) op staat (zal tussen de 133 en 250 mHz liggen) als deze niet op auto staat ook even waarde geven en verder nog even kijken naar frequentie, geldt het zlefde voor,als deze niet op auto staat ff waarde geven, dan zouden we je wat beter kunnen helpen :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm.. :-$.. en met waarde geven bedoel je...... ???? :?
Sv3n schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:44:
Zou je eens in de bios kunnen kijken bij voltage (weet niet welke bios je hebt dus gewoon ff alles bekijken en kijken of er ergens voltage staat) en kijken of deze op auto staat, zo niet ff waarde geven, verder kijk even waar je fsb (front side bus) op staat (zal tussen de 133 en 250 mHz liggen) als deze niet op auto staat ook even waarde geven en verder nog even kijken naar frequentie, geldt het zlefde voor,als deze niet op auto staat ff waarde geven, dan zouden we je wat beter kunnen helpen :)

• Sv3n
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:48:
Ehmm.. :-$.. en met waarde geven bedoel je...... ???? :?

[...]
nou in de bios staat als het goed is OF "auto" OF iets in de trand van: "1,675" als deze waarde te hoog is zou dit het probleem kunnen zijn van je temperatuur problemen want 98 graden met een boxed cooler is nogal extreem, wat is je case temperatuur btw

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Memory Frequenty staat nu op Auto...
En ik kan de volgende waardes kiezen: 266, 333 of 400. Welke moet ik pakken?

Verder zie ik staan:
VCore Voltage 1.62V
+3.3V Voltage 3.24V
+5V Voltage 4.97V
+12V Voltage 11.77V

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik trouwens een nieuwe Cooler koop is het probleem sowieso opgelost, offe... ?

Anders doe ik dat gewoon 8)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

laat die maar mooi op "auto" staan hoor... hoef je eerst niet aan te zitten :)

maar Arctic Cooling is een erg leuke en goedkope oplossing...

www.arctic-cooling.com

te koop bij:

www.gistron.com

:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ff een opmerking tussendoor... als je CPU 98 graden wordt zit je koeler er achter niet goed op, of hij zit gewoon vol met stof ofzo .... ik kan me geen koeler bedenken die ZO slecht koelt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal er sowieso eerst vanavond eens goed de stofzuiger doorheen.... :9
Dan is dat probleem sowieso al uitgesloten.

Verwijderd

Voel ook ff aan je blok of hij wel warm wordt, zoniet dan zit hij er echt niet goed op.

• MasterMike
  • Laatst online: 24-12-2025
1 Tip: Gebruik aub geen stofzuiger >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Beste ff de fan bovenop eraf schroeven, dan kan je beter bij de heatsink. Daar komt namelijk het meeste stof in . :)
MasterMike schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:06:
Waarom niet?
Ik heb er al tientallen pc's wat stofvrijer door gekregen. Nooit ergens last van gehad

Niet doen terwijl de pc aanstaat natuurlijk...

[ Voor 58% gewijzigd door dreeke op 17-12-2004 18:07 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

MasterMike schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:06:
Het kan best zolang je fan maar vasthoud, anders maakt ie heel veel toertjes wat ie niet fijn vind :P

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

:O

Ici kann uw Werbung staan

• Sv3n
dreeke schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:07:
Beste ff de fan bovenop eraf schroeven, dan kan je beter bij de heatsink. Daar komt namelijk het meeste stof in . :)

[...]

Waarom niet?
Ik heb er al tientallen pc's wat stofvrijer door gekregen. Nooit ergens last van gehad

Niet doen terwijl de pc aanstaat natuurlijk...
ik hueb zo eens een pc dood zien gaan, statische elecktriciteit denk ik, maargoed misschien had ik gewoon pech :P

Last.fm
Films!

• MasterMike
  • Laatst online: 24-12-2025
Sv3n schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:21:
[...]

ik hueb zo eens een pc dood zien gaan, statische elecktriciteit denk ik, maargoed misschien had ik gewoon pech :P
Juist als jij daar plezier in hebt probeer het gerust ik hou je niet tegen. 8) Zuig maar een keer goed over het mobo >:)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vragen die gewoon onder het kopje 'basiskennis' vallen, als je het antwoord op deze vragen niet weet, dan zou ik je aan willen raden om een kijkje te nemen op http://www.beginnersweb.nl deze mensen hebben een forum helemaal speciaal voor de beginnende computeraar :)

Dat de mesen hier wat kortaf reageren op je topic is omdat dit een forum is voor mensen met een bovenmatige intresse in computers, deze hebben al dit soort dingen allemaal zelf uitgevogeld, daarna gaan ze een stapje verder en dan komen ze hier :)

Veel succes! Deze gaat op slot omdat het toch wel heel erg basis kennis is :)

Overigens is er met de search hier ook wel het een en ander over deze onderwerpen te vinden ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.