Iomega REV (SCSI) / TapeWare 7.0 / Linux

Pagina: 1
Acties:

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Topicstarter
Geachte GoT'ers,

Ik weet niet exact of deze topic thuis hoort in O&IOC of NOS. Maar aangezien het gaat om besturingsysteem ondersteuning van de Iomega REV drive, leek deze sub-fora de beste plaats.

Ik heb met google en de GoT Search geprobeerd een antwoord te krijgen op mijn vraag. Tevens heb ik 24 uur terug een posting gedaan op de officiele website van TapeWare met betrekking tot mijn vraag maar nog geen antwoord verkregen.

In feite is mijn vraag enorm simpel maar toch wat uitleg en wat aspecten wat ik ben tegen gekomen.

De Iomega REV drive is leverbaar in diverse uitvoeringen waaronder voorzien van de ATAPI en de SCSI interface. Ik heb sinds kort de Iomega REV ATAPI variant aangeschaft en heb door middel van een simpel shell scriptje een backup "strategie" gemaakt door middel van een Cronjob. Echter, voor het gebruik van een Iomega REV ATAPI variant onder Linux (RH WS 3.0) dien je gebruik te maken van de Iomega RRD tools dat de kernel patched voor ondersteuning van het Iomega REV UDF filesystem. Ondanks het scriptje, patchen van de kernel, etc heb ik desondanks een werkende en automatische backup verkregen.

Nu willen wij voor een klant een backup sollution adviseren. Aangezien onze klant de kosten van een DAT DDS3 of DDS4 te hoog vindt, zijn wij van mening dat de Iomega REV een uitermate serieuze alternatief is. Wij hebben de Iomega REV meerdere keren uitgeleverd aan klanten met een WIN32 besturingssysteem en dit werkt uitermate prettig en is bovendien snel. Alleen, onze klant heeft geen WIN32 besturingssysteem (ze draaien met RedHat Linux 9.0) maar willen wel een geautomatiseerde backup hebben.

Nu is mijn kennis van de Iomega REV ATAPI redelijk te noemen (ik weet wel wat niet mogelijk is en wat wel) en zakelijke ondersteuning onder Linux is een probleem. Nu heb ik vernomen dat de Iomega REV SCSI variant wordt geleverd met een OEM editie van Tapeware 7.0. Uit ervaring weet ik dat Tapeware 7.0 uitermate goed draait onder Linux, Windows en FreeBSD. Bovendien maken ze momenteel gebruik van Tapeware 6.x icm een HP 12/24GB SCSI/DAT drive (alleen bleek de ruimte niet meer voldoende, zodoende een upgrade naar een hogere capaciteits backup mogelijkheid) dus de controller is al aanwezig en de klant heeft ervaring met Tapeware.

Nu heb ik als vraag het volgende : Heeft iemand ervaring met de werking van Iomega REV drivers, voorzien van een SCSI interface, onder Linux met de bijgeleverde Tapeware 7.0?

Enige ervaringen en informatie met deze combinatie zou ik graag willen horen :Y)

Mijn Neo Geo MVS collectie