Hallo,
sinds de installatie van een MSI PC54G2 Wireless netwerk adapter doet zich het volgende probleem voor (zie voor specs PC, onderaan dit bericht):
Wat ik geprobeerd heb is:
O ja, er is geen extra firewall op de PC geinstallerd, en het in- of uitschakelen van de XP firewall maakt ook niets uit. Ik heb ook verschillende topic's hier op GoT geraadlpleegd, maar ook de aanwijzingen daaruit helpen niets.
Zo langzamerhand krijg ik grijze haren van dit probleem
, het enigste wat ik nog kan bedenken is dat de kaart en de PC niet compatibel zijn (helaas heb ik ook geen andere wireless kaart om het te proberen), ik zou het echt verder niet meer weten.
Alle hulp is welkom
Specs van de PC:
- MSI-6189 MB (VIA 694X chipset) met P3-733 processor
- 320MB PC133 SD-RAM
- Realtek RTL8139 ethernet
- MSI PC54G2 wireless
- Ati Rage Pro AGP 4X videokaart
- Maxtor 20GB HD
- Windows XP Pro NL met SP2
sinds de installatie van een MSI PC54G2 Wireless netwerk adapter doet zich het volgende probleem voor (zie voor specs PC, onderaan dit bericht):
- Het openen van internetpagina's in IE werkt nog maar 'half', dwz, pagina's worden maar voor de helft geladen en heel veel afbeedingen (zowel jpg, gif etc) worden niet geladen (uiteindelijk verschijnt er dan een rood kruis op de plaats van de afbeelding).
- Simpleweg bestanden downloaden werkt ook niet (blijft hangen op 2 of 3%)-
- Windowsupdate komt niet verder dan 30%. MSN messenger werkt echter wel (waarschijnlijk door een combinatie van bovengenoemde problemen).
- Zelf google werkt niet, de beginpagina wel, maar nadat je op zoeken klikt gebeurt er helemaal niets meer, de medling 'bezig met openen van pagina...' blijft ongeveer 2 minuten staan en dan kan de pagina niet gevonden worden.
Wat ik geprobeerd heb is:
- Beveiligings- en cache instelling van IE verandert, probleem blijft.
- Andere browser (Firefox/Mozilla) : maakt niets uit, zelfde problemen
- Microsoft Knowledge base geraadpleegd (artikel 283807), maakt ook niets uit
- Laatste drivers voor de MSI kaart geinstalleerd: probleem nog steeds
- Realtek kaart verwijderd, ook geen verbetering
- Windows update gedraaid via ethernet, maar zodra de verbinding weer over wireless loopt is het probleem er weer.
O ja, er is geen extra firewall op de PC geinstallerd, en het in- of uitschakelen van de XP firewall maakt ook niets uit. Ik heb ook verschillende topic's hier op GoT geraadlpleegd, maar ook de aanwijzingen daaruit helpen niets.
Zo langzamerhand krijg ik grijze haren van dit probleem
Alle hulp is welkom
Specs van de PC:
- MSI-6189 MB (VIA 694X chipset) met P3-733 processor
- 320MB PC133 SD-RAM
- Realtek RTL8139 ethernet
- MSI PC54G2 wireless
- Ati Rage Pro AGP 4X videokaart
- Maxtor 20GB HD
- Windows XP Pro NL met SP2