HTML : Tekst probleem

Pagina: 1
Acties:

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Hi

Ik zit met het volgende probleem:

Dit is mijn website

http://www.smd-bv.tk/

Er volgt een pop-up schermpje met daarin de website met een menu'tje. Nu is het idee dat ik mij wil beperken tot het grote blauwe vlak in het midden. Enkel en alleen daar wil ik text en plaatjes kunnen plaatsen.

Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om via tables precies binnen dat blauwe vlak te blijven. In de editor lukt het me wel, maar start ik em daarna via explorer dan is de table gewoon volledig uit zijn verband getrokken.

Heeft iemand een idee hoe ik het anders moet oplossen? Of tips hoe ik het via tables moet doen etc.?

Alvast bedankt

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bij me (moz. firefox) laad er hellemaal geen popup, ook niet na klikken.
En je spreekt over tables, ik zou je css aanraden ..
Het is ff zwoegen maar daarna spaar je veel tijd uit.

• Loona35
tofu schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:59:
Bij me (moz. firefox) laad er hellemaal geen popup, ook niet na klikken.
En je spreekt over tables, ik zou je css aanraden ..
Het is ff zwoegen maar daarna spaar je veel tijd uit.
thnx

stom dat ik daar nooit aan begonnen ben.. dat is de oplossing 8)7

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de meeste browser hebben zo onderhand wel een ongevraagde popup-stopper, deze zorgt ervoor dat 'unrequested popups' weggedrukt worden, enkel als een popup pas opgeroepen wordt door een link of button waar de user zelf een click-event op uitvoert wordt deze toegelaten...

jouw. 'er is een popup geopend, als u deze niet ziet klik dan hier' herlaad enkel de pagina, waarna een tweede keer de popup word gepoogd echter ook de tweede keer ziet de mogelijke popupblocker dat niet als een click()

wat je beter kunt doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<script language="JavaScript">

<!--

var popup 
function doOpen() {
   popup = window.open('', 'popupbanner', 'width=650,height=625,resizable=0,scrollbars=no');
  if (popup) {
    if (popup.opener == null) 
      popup.opener = self;    
    popup.location.href = 'http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/website/smd/smdmain.htm';
  }
}
window.onload= doOpen
// -->
</script>

...

<a href="javascript:;" onclick="doOpen()">hier</a>

verder, over je werkelijk probleem, voor het creeeren van een visuele layout is CSS idd een betere methode;
kijk bv hier voor uitleg hoe het werkt:
http://tom.me.uk/html-to-css/center-vertically.html

let erop dat je de HTML-code bij voorkeur een beetje simpel houdt, en alle code die specificeert hoe deze html gepresenteerd wordt in de browser (kleuren, grootte, positionering) hoort CSS te bepalen...

als je bv Dreamweaver als editor gebruikt (wat ik niet uit je beginpost kan halen, dat speelt wel heel duidelijk mee), houd er dan rekening mee dat de html-agent van Dreamweaver erg verouderd is, en qua visuele presentatie niet volledig CSS correct ondersteund,
ga daarom niet al tezeer af hoe iets er in Dreamweaver uitziet, maar gebruik het hooguit om via een klik-en-sleep interface snel te kunnen werken, alswel de extra funbctionaliteiten die DW biedt (nette color-syntaxed code-view), site-ftp e.d.

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 17-12-2004 17:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Loona35
/edit

ik ben er achter waar het probleem zit maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.. ben nog ermee aan het knutselen.

tis iig zo dat

code:
1
2
3
4
5
6
p
{
position: absolute;
top: 75px;
left: 55px
}

botst

met

code:
1
p.margin {margin-right: 125px}

totaal ziet het er zo uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style type="text/css">
p.margin {margin-right: 5cm}

p
{
position: absolute;
top: 75px;
left: 55px
}
</style>

Het maakt geen verschil als ik ze apart zet in van die aparte <style type....> dingen (of hoe je dat ook wil noemen ;))

is hier een oplossing voor?

[ Voor 138% gewijzigd door Loona35 op 17-12-2004 19:16 ]