Toon posts:

[XP] Mediaplayer titel artiest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn mediaplayer verfraaien. Ik wil de nummers een artiest en titel geven. In de filename in mijn musicdirectory kom ik vaak titels tegen als David Bowie-Changes (titel). Dit moet zijn titel: Changes Artiest: David Bowie. Nu kijk ik in de filename mp3, dan zie ik dat je wel de hele titel van de mp3-file kunt veranderen, maar bij de summary niet. Je kunt dus niets veranderen in de weergave in de mediaplayer.

Dit kun je wel veranderen in de mediaplayer, maar als je daarna weer een keer naar nummers zoekt in je musicdirectory met Tools --> search for mediafiles, dan heb je hetzelfde nummer er 2 keer in staan, namelijk je eigen schrijfwijze en de foute.

Is er een manier om een mp3 file zo te bewerken dat er bij de summary precies staat wat je wilt? Zodat je een mooie medialibrary krijgt in de Windows Mediaplayer?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Je moet de ID3v1 (of ID3v2) aanpassen. Dit kan met verschillende tools, zoals bijvoorbeeld Tag & Rename. :)

Signature

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 12:29

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:30:
[...]
Is er een manier om een mp3 file zo te bewerken dat er bij de summary precies staat wat je wilt? Zodat je een mooie medialibrary krijgt in de Windows Mediaplayer?
Summary alsin file -> properties -> tabblad summary?

Daarin kan ik alles bij een MP3 bestand wijzigen.

Titel, artiest, genre etc.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 Ik klik op de titel. Niet op de value (in summary) 8)7 8)7 8)7

Thanks 8)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Software Algemeen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)
Verder, 1 smiley is meer dan genoeg ;)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 12:29

P-ter

...

elevator schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:22:
Dit lijkt me meer iets voor Software Algemeen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)
Verder, 1 smiley is meer dan genoeg ;)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Daarentegen was het probleem al opgelost, mischien moeilijk te zien tussen al die smileys :+

[ Voor 8% gewijzigd door P-ter op 17-12-2004 19:24 ]

Pagina: 1