Toon posts:

FTP time-out tijdens backup website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een aantal sites waar veel filmpjes / foto's etc op staan, die ik soms eens wil backuppen. Als ik dat doe, heb ik herhaaldelijk het probleem dat dat niet in 1 stap kan, maar het per se in meerdere stappen moet, omdat het FTP programma ineens 'stopt' met verder kopieren.

Ik log dan in op de FTP server, selecteer in de hoofdmap alle mappen en bestanden, en klik op het pijltje zodat hij al die directories en files naar mijn hd moet kopiëren. Hij gaat dan een paar minuten heel hard aan het werk, maar op een gegeven moment stoptie er ook zomaar weer mee, en weet ik niet meer precies welke files nu wel, en welke nu niet gebackupt zijn. Heel vervelend is dat, want dan moet ik alles weer nalopen, en resterende bestanden alsnog downloaden.

Wie weet hoe dat kan?
Of wie weet een betere methode om een backup van je site te maken?

Methodes die ik heb geprobeerd:
1: inloggen via internet explorer op de FTP server (maar op een of andere manier vermoed ik al dat dit mogelijk gevoelig is voor zulke problemen).
2: Via het programma FTP Commander
3: Via het programma Smart FTP.

Zijn alle 3 de methodes nu zo slecht?
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Graag een beetje advies....

Alvast bedankt...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dit is meer iets voor Software Algemeen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 09:14
werk je via een router? want het komt vaak voor dat de router de oorzaak is.
heb ik ook gehad... met mijn asus router. nieuwe firmware erop, en na een aantal seconden zakt de up/download speed helemaal in, en dan krijgt hij timeout... sinds een tijdje de oude firmware er weer op, en probleem is weg.

maar normaal gesproken houdt een goed ftp programma de NIET gedownloade bestanden in zijn queue lijst om ze bij de eerstvolgende verbinding alsnog weer te gaan downloaden. flashfxp doet dit in ieder geval. weet niet hoe die andere ftp clients ermee omgaan.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

je zou het programma WSFTP kunnen gebruiken, deze heeft in iedergeval een functie voor hervatten van de downloads. Hij maakt een lijst met te downloaden bestanden en op het moment dat de connectie verbroken wordt laat hij deze bestanden gewoon staan tot je weer een verbinding hebt. Als dit niet voldoende oplossing bied zou ik graag wat meer over ftp server willen weten.

Groeten,
Arjen

[edit]
Het kan ook je router zijn, maar dan zou die dat met al het internet verkeer moeten/(kunnen) doen, het lijkt me sterk dat je alleen met ftp verkeer een time out krijgt. Je kan zoals OvErDoSe zegt is proberen andere firmware te installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het verkeerd plaatsen...

Ik werkte idd via een Router, maar ook zonder had ik nog het probleem. Met WS_FTP overigens niet meer.

Tnx voor de tips!