Probleem met line sync ADSL.

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Na lang klooien toch maar een topic geopend, al is het alleen maar om mezelf gerust te stellen :) .

Verhaal en dingetjes die ik getest, uitgeprobeerd heb, tevens een paar vragen:

ADSL tijdsurfen van HetNet 3 maanden geleden geinstalleerd(bij mijn schoonma) en ook gewoon gewerkt, zonder problemen.

Nu is dus vorige week de melding opgedoken van dat het modem niet is gesynchroniseerd, dus Dial In tool verwijderd, opnieuw geinstalleerd en nog steeds de zelfde kreet, KPN cd gebruikt en kreeg toen de melding dat er geen Line Sync was :| .

Helpdesk gebeld van HetNet, doorgespeeld naar KPN(na alle standaard opsommingen), deze hebben een meting verricht en volgens die meting zit alles snor aan hun kant.
Wel heeft via via iemand ook een meting gedaan en die vertelde dat er capaciteitverlies was en me schoonma op 4,2 km zit van de centrale, maar met die snelheden van tijdsurfen is dat geen probleem zeggen ze....Klopt dit?.....capaciteitsverlies is dat voor of na de centrale?

Modem ondertussen overleden en andere gekregen, deze direct na het ISRA punt aangesloten en ook dat geeft geen oranje lampje, verder alles HEEL erg netjes aangesloten en met minimale onderbrekingen naar de PC op de 1e verdieping maar nog steeds geen Line Sync.

Het vreemde van alles vind ik dat alles gewoon heeft gewerkt( 3 maanden lang) en is het mogelijk dat er plotseling in huis iets is veranderd, maar dat sluit je toch uit via de modem rechtstreeks op het ISRA punt te zetten?

De meting die men verricht, gaat die altijd van centrale naar adres?
Kan het zijn dat er in de centrale iets verkeerd staat, zodat ik geen LineSync kan krijgen?...omdat KPN iets heeft lopen klooien?

Ik word nu terug gebeld door KPN, die gaan weer een meting doen(de 2e dus) en mocht blijken dat alles goed zit ben ik door de opties heen en blijft over de monteur. :'(

Heb btw alle telefoondraadjes gebruikt uit hun verpakking en zat nog te twijfelen aan de draadjes die verkeerd zaten in de stekkers, vreemde is wel weer dat alles gewoon heeft gewerkt of staar ik me daar te blind op.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Move NT > IT

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

SP2 zeker erop :P

Speedtouch freak

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Oeps, fautje!

Ja klopt SP2 maar ook met SP2 heeft alles gewoon gewerkt, weet je verder ook wat daar dan mee is in combi met ADSL line sync probleem, want amet die opmerking op zich doe ik of kan ik niet zoveel!

[ Voor 12% gewijzigd door Flame17 op 17-12-2004 16:11 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

en wat maakt dat uit voor de linesync? Ik neem tenminste aan dat hij geen SP2 op zijn speedtouch 510 heeft geinstalleerd :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Wat bij mij ooit geholpen heeft is een nieuwe (of betere) telefoonkabel van, naar en vanaf de splitter naar je modem gebruiken. :)

Verwijderd

willem169 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:18:
Wat bij mij ooit geholpen heeft is een nieuwe (of betere) telefoonkabel van, naar en vanaf de splitter naar je modem gebruiken. :)
mijn idee ook, totdat ik zag staan dat hij het al direct op het isra-punt heeft geprobeerd.
maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Klopt :) Want dat had ik ook toen ik problemen had ;)

Verwijderd

Bij een Speedtouch510 moet er altijd linesync optreden onafhankelijk of deze wel of niet is aangesloten op een pc / router.
Het @ (apestaartje) lampje gaat dan groen branden op het ADSL modem (speedtouch).
Wat ook kan zijn is dat je splitter defect is, je zou dan je modem rechtstreeks kunnen aansluiten op de kabel van de KPN zonder splitter, dan zou ie wel moeten syncen..

SUC6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 16:25 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ik heb diverse telefoondraden liggen en die allemaal gebruikt allemaal met hetzelfde effect, niks dus.

Wat is het waard dat alles gewoon 3 maanden heeft gewerkt, zonder dat iemand een verandering heeft gedaan?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Regel modem wat zekers te weten goed is (bijv. vrienden/famile)
sluit dat modem aan met zo kort mogelijke kabel rechtstreeks vanaf isra punt (dus zonder splitter)
krijgt dat modem wel line sync, dan je setup van je eigen modem nogmaals uitvoeren. Komt je eigen modem niet online (ook niet na meerdere keren je setup uitgevoerd te hebben) een belletje naar de kpn dat ze goed materiaal moeten opsturen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:23:
Bij een Speedtouch510 moet er altijd linesync optreden onafhankelijk of deze wel of niet is aangesloten op een pc / router.
Het @ (apestaartje) lampje gaat dan groen branden op het ADSL modem (speedtouch).
Wat ook kan zijn is dat je splitter defect is, je zou dan je modem rechtstreeks kunnen aansluiten op de kabel van de KPN zonder splitter, dan zou ie wel moeten syncen..

SUC6
dus niet he, als je een verkeerde username en/of wachtwoord hebt ingevuld bij de setup, zal het @ ook niet groen blijven branden.

onderstaande manier gebruikt ie idd geen externe bestanden om instellingen te veranderen
ben je toch eigenwijs en wil je dat wel kan het ook via advanced-> system en dan .ini file uploaden vanaf cd rom van de kpn (mapje 510 op de cd en dan de eerste map, eerste ini file). dan bemoeit die hele setup zich ook niet met het modem.

[ Voor 55% gewijzigd door ETM op 17-12-2004 16:44 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Hoe weet jij zo zeker dat er geen linesync is? Dat het lampje knippert wil nix zeggen over de lijn!

Ontkoppel de speedtouch! Sluit splitter aan op ISRA punt sluit speedtouch aan op splitter. Dus geen Ethernet ernog aan hangen. Geef hem een HARDE reset. Dus reboot hem niet door alleen aan en uit te zetten. Maar harde reset! Hoe? www.kpnadsl.nl service aan de FAQ Staat hier ook wel ergens in de search! Gaan na verloop van tijd niet 2 lampjes constant groen branden (de @ en de aan uit de middelste dus) Dan heb je probleem idd. Achter het ISRA punt...
of verkeerde firmware of gewoon brak modem.

4.2.3.0.0 is naar mijn mening de beste firmware in combinatie met KPN adsl! Controleer of die ook dus op de speedtouch aanwezig is.

Om dus te controle leren of je goeie lijn heb. Heb je heel geen PC nodig met een speedtouch!

Hoe je hem dan instel weer? Ik zou heel de KPN CD niet gebruiken!
Log in op een PC configureer TCP/IP met DHCP.
Auto ip toekennen dus.

Ga naar http://10.0.0.138 en doe daar de Easy setup Kies voor PPPoA NAPT
Instelling VPI/VCI 8.48 en de rest wijst van zelf. Dit geld dus alleen voor connected by KPN!

Als die dan niet doet. Mag je best een monteur laten komen!.
Want dan is SP2 gewoon brak geinstalleerd en stoort op de speedtouch
Runnen er een paar services niet. Staat ook hier ergens op got

Speedtouch freak

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:23:

SUC6
Klopt niet 100%.. Het @-lampje gaat bij tijdsurfen (iig bij degene waar ik het laatst geinstalleerd heb) pas groen branden zodra je ingebeld bent met de dial-in tool van HetNet. Zolang je niet ingebeld hebt blijft het lampje oranje bij tijd-surfen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Start een browser op en ga naar de beginpagina van de KPN ADSL Multi-PC modem of KPN ADSL ethernet modem. (http://10.0.0.138) Klik op tabblad Advanced. Klik op het tabblad Setup. Kies voor Restore default. U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.
lSltAlKeR schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:37:

Runnen er een paar services niet. Staat ook hier ergens op got
[rml]lSltAlKeR in "[ speedtouch] Kan geen speedtouch-toestel..."[/rml]

offtopic:
Wat ben ik in een goeie bui vandaag :+
Tis weekend!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

B)

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

FlipFluitketel schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:40:
[...]

Klopt niet 100%.. Het @-lampje gaat bij tijdsurfen (iig bij degene waar ik het laatst geinstalleerd heb) pas groen branden zodra je ingebeld bent met de dial-in tool van HetNet. Zolang je niet ingebeld hebt blijft het lampje oranje bij tijd-surfen.
Dat kan! Maar was die speedtouch dan ook idd. Nog fabrieks ingesteld. Dus nog niks nada aan ingesteld? En toen jij dus voor de eerste keer zelf naar http://10.0.0.138 die easy setup auto pop-up kwam? Das alleen bij eerste install of fabrieks reset dus :7 Daar zit het hem in! Dat hij eerst groen geeft later oranje gaat knipperen als er mee geknoeit is :)

Ik weet ut idd ook niet 100% zeker. Maar bij mij bij de buren bij een maat en bij is dit dus wel zo... en neem aan. Dat het bij iedere (KPN) aansluiting zo is. Of zou het dan toch aan de provider liggen? Want die hebben alle 3 planet.

Hierbij vraag ik dan vriendelijk aan de TS dit uit te voeren en terug te koppelen wat zijn ervaring is.
Kwaad kan het niet! Althans.... Als je dus geen brakke stekkers heb of iets dergelijks... dat ineens binne afbreken of draden eruit trek .....

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 17-12-2004 16:56 ]

Speedtouch freak

• ETM

ETM

E=TM²

Kortweg samengevat dus om te controleren of je wel of geen linesync hebt:
modem met fabrieksinstellingen
rechtstreeks aansluiten op isra
breukvrije kabels

als je hieraan voldoet en je hebt nog steeds geen linesync... :|

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

ETM schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:59:
breukvrije kabels

Dit werkt alleen met speedtouch die geleverd zijn na 1-12-2003
De zogenaamde R4.2. Dus met voorgeleverde 4.2.3.0.0 firmware
Nog vergeten te vermelden. Maar ben ervan overtuigd dat TS daaraan voldoet.

Die andere modems vind ik crap! Dus de 3EC modelnummers van Thomson....

En anders line test kpn :S

Speedtouch freak

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ik heb dus een tweede modem, rechtstreeks uit de doos(omruil dus) en die direct uit de doos aangesloten op het isra punt( rode draadje op de a en blauwe draadje op de b)
daarna snoertje met stekkertje dat bijgeleverd was met het pakket ingeplugd in me doosje en daarvan daan recht naar de modem.

Op de speedtouch 510 branden btw 2 groene(power en Netwerk) en 1 oranje( verbinding) probleem is dus dat die oranje soms even knippert met nadruk op soms

Maar weet iemand nu al of het veel uitmaakt als het eerst wel heeft gewerkt op de manier zoals het is aangelegd, dit omdat anders de monteur gelijk begint te janken over brakke aansluiting.
ETM schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:59:
breukvrije kabels

Heb naar mijn weten aan alles voldaan en dus mijn topic.............KPN maar afwachten met zijn tweede meting?

Het is dus een Thomson modempje, heb niet gekeken naar firmware, zeker omdat alles gewoon gewerkt heeft, dit is zo vreemd, niemand heeft er aan gezeten, niemand daar in huis weet hoe je in dat ding komt( 10.0.0.138)......van de een op de andere dag geen line sync, las hier op GoT wel eens over KPN die vergeet om het een en ander terug te zetten na service of weet ik wat ze uitspoken in die centrales.

[ Voor 16% gewijzigd door Flame17 op 17-12-2004 17:23 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Allereerst: SP2 en de kabel van je splitter naar je modem hebben uiteraard helemaal geen reet te maken met wel of geen linesync als je modem direct op de ISRA is aangesloten.

Dit topic gaat in elk geval nergens toe leiden. Als het adsl signaal wegvalt, dan kunnen er drie dingen aan de hand zijn:

- De adsl modem van kpn staat te flippen (in de telefooncentrale in jouw buurt)
- De bekabeling tussen de twee modems is niet goed
- Jouw modem is gaar.

KPN heeft het eerste blijkbaar nagekeken, dat leek goed te zijn, jouw modem is vervangen, dus dat is dan ook tot op redelijke hoogte uitgesloten. Dan blijft over: De bekabeling... Dat is dus de telefoonkabel naar jouw huis (verantwoordelijkheid kpn) en de kabels vanaf de ISRA naar jouw modem (jouw verantwoordelijkheid).

Als jij je modem echt met een goede kabel direct op de ISRA hebt aangesloten en je hebt daar met twee verschillende modems geen linesync, dan ligt het probleem aan de kant van kpn en kan je hoog en laag springen, maar dan kan je het met 100.000 topics niet oplossen.

KPN sluit een storing pas als het opgelost is, of als jij zegt dat je niet verder wil gaan meewerken (niet akkoord gaan met de voorwaarden waaronder een monteur komt controleren bij jou thuis ofzo). Wacht dus gewoon die storing af, als jij echt direct op de ISRA hebt getest, kan je niets doen namelijk...

Flame17:
Op de speedtouch 510 branden btw 2 groene(power en Netwerk) en 1 oranje( verbinding) probleem is dus dat die oranje soms even knippert met nadruk op soms
Wat doet dat lampje dan? Oranje branden en soms even uitgaan? Of uitstaan en soms even oranje knipperen? Scheelt nogal.. Maakt verder niet uit. Een forum is niet geschikt om dit soort problemen op te lossen, daar heb je echt de helpdesk en de storingsdienst voor nodig (ben zelf 2e lijns medewerker op de helpdesk).
Maar weet iemand nu al of het veel uitmaakt als het eerst wel heeft gewerkt op de manier zoals het is aangelegd, dit omdat anders de monteur gelijk begint te janken over brakke aansluiting.
Alles kan stuk, dus als jij je modem nou eens met een ander kabeltje rechtstreeks (zonder vage doosjes ertussen die ook stuk kunnen zijn) op de ISRA aansluit en je hebt geen linesync, dan kan je gewoon berusten in de situatie en moet je gewoon wachten.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 17-12-2004 18:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ETM

ETM

E=TM²

Flame17 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:19:
Ik heb dus een tweede modem, rechtstreeks uit de doos(omruil dus) en die direct uit de doos aangesloten op het isra punt( rode draadje op de a en blauwe draadje op de b)
daarna snoertje met stekkertje dat bijgeleverd was met het pakket ingeplugd in me doosje en daarvan daan recht naar de modem.

dat is dus nog steeds niet rechtstreeks op het isra punt, splitter kan nog steeds brak zijn...

om toevalligheden uit de weg te ruimen, geen alarmcentrale die tussentijds is geplaatst toevallig ? :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet niet of je er erg veel aan hebt, maar ik heb een paar weken terug vergelijkbare problemen gehad (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/982521/).

Ik kan je alleen (zoals al eerder gezegd) aanraden om direct (dus ZONDER) splitter het modem aan het ISRA-punt aan te sluiten en probeer daarnaast ook je bekabeling eens om te leiden met een verlengsnoer. Dan weet je dat het niet aan je bekabeling ligt.

Bij mij was het probleem een defect modem (ook na 3 maanden) , maar jij hebt blijkbaar al een nieuw modem gekregen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

offtopic:
Welk modelnummer heb je?
DSLBA603MP Analoog 4 porter
DSLBA623MP ISDN 4 porter

DSL**604MP Analoog 1 porter
DSL**624MP ISDN 1 porter

Of een 3EC model? Precies zelfde uiterlijk! Dus GEEN HOME of wat dan ook. Ik heb het net nog ff getest... hier heb hier nog een oude 3EC liggen. Die oranje blijft. Maar dat komt denk door de firmware. Zou ereens ff mee gaan spelen met die oude... Zal firmware 4.2.7. er eens opgooien.
Nu staat er 4.2.5 op.. UK versie.. Misschien ligt het daaraan.. dat hij oranje blijft... want die voorgeprogrammeerde templates kloppen niet met netwerk in Benelux denk of iets in die trend.
Me speedtouch met DSL modelnummer (zogenaamde geleverd na 1-12-2003) die word na verloop vantijd wel constant groen! Hij gaat eerst oranje knipperen! Omdat hij dan met ADSL centrale verbinding zoekt dus heb ff geduld ook ( FlipFluitketel ) :X ! Niet gelijk denk dat hij geen lynsync heeft. En dus geen verbinding of ingelogt bij KPN. Nee aansluiten en ff 2 a 3 minuten geduld ofzo! Eerst knipperen knipperen en groen om de beurt is.. disconnected but lynsync denk of zo etc.. ETEN edit Mooiste is dus ff harde reset...

offtopic:
Eigenlijk wilde ik ut niet meer posten om 1 of andere reden :O Ik ben het (bijna) helemaal eens met JvS en is idd... gewoon hoogst waarschijnlijk probleem aan de kant van KPN
dus is dit ook overbodig geworden. Maar heb dit alles ook weer niet voor nix zitten tikken! |:(

SP2 was gewoon een domme provocerende uitspraak van me geweest ja... maar hoe weet jij zoals ik al me topic begon zo zeker dat er dus geen lyn sync is! Dat een of ander vaag programma zegt dat er geen lyn sync is... kan ook komen omdat er iets geblokt word in dat programma via TCP/IP naar je speedtouch toe.... SP2 :X

Zo dit is een mooie referentie topic Genoeg speedtouch geketter

offtopic:
eten

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 17-12-2004 18:40 ]

Speedtouch freak

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:00:

Dit topic gaat in elk geval nergens toe leiden. Als het adsl signaal wegvalt, dan kunnen er drie dingen aan de hand zijn:

- De adsl modem van kpn staat te flippen (in de telefooncentrale in jouw buurt)
- De bekabeling tussen de twee modems is niet goed
- Jouw modem is gaar.

KPN heeft het eerste blijkbaar nagekeken, dat leek goed te zijn, jouw modem is vervangen, dus dat is dan ook tot op redelijke hoogte uitgesloten. Dan blijft over: De bekabeling... Dat is dus de telefoonkabel naar jouw huis (verantwoordelijkheid kpn) en de kabels vanaf de ISRA naar jouw modem (jouw verantwoordelijkheid).
Grappige is dat vanaf Isra naar modem heeft gewerkt, met zelfde kabels die ik nu nog gebruik.
Als jij je modem echt met een goede kabel direct op de ISRA hebt aangesloten en je hebt daar met twee verschillende modems geen linesync, dan ligt het probleem aan de kant van kpn en kan je hoog en laag springen, maar dan kan je het met 100.000 topics niet oplossen.
Ik wilde alleen uitsluiten dat ik iets over het hoofd had gezien en weet jij toevallig hoe men test, is dat wijkcentrale naar adres of van KPN naar wijkcentrale, of beide.
Heb dit met Zonnet gehad dat in de wijkcentrale iets niet goed stond, kan dat?...of kletst die helpdesk uit zijn helpnek?
KPN sluit een storing pas als het opgelost is, of als jij zegt dat je niet verder wil gaan meewerken (niet akkoord gaan met de voorwaarden waaronder een monteur komt controleren bij jou thuis ofzo). Wacht dus gewoon die storing af, als jij echt direct op de ISRA hebt getest, kan je niets doen namelijk...
Heb hem dus idd zonder splitter op het modem aangesloten gehad!

Flame17:
[...]
Wat doet dat lampje dan? Oranje branden en soms even uitgaan? Of uitstaan en soms even oranje knipperen? Scheelt nogal.. Maakt verder niet uit. Een forum is niet geschikt om dit soort problemen op te lossen, daar heb je echt de helpdesk en de storingsdienst voor nodig (ben zelf 2e lijns medewerker op de helpdesk)
Lampje is uit en licht soms even op.
Ik heb via me schoonzus en die weer via kennis(is volgens mij iemand na de 2e lijn) ook een test gehad, die vertelde dus over capaciteitsverlies en dat ik buiten de 4 km zone zit( 4,2 dus) maar dat het zo goed als zeker binnen de marge ligt, zeker gezien de snelheden van 256 up.

[...]
Alles kan stuk, dus als jij je modem nou eens met een ander kabeltje rechtstreeks (zonder vage doosjes ertussen die ook stuk kunnen zijn) op de ISRA aansluit en je hebt geen linesync, dan kan je gewoon berusten in de situatie en moet je gewoon wachten.
Dat is dus het geval, alleen je begint aan je zelf te twijfelen.
Verder heb ik niks veranderd aan de manier van aansluiten, ik heb het dus allemaal werkend gehad.

Ik ga dus wel wachten op wat de KPN vindt, hetzij aan hun kant hetzij aan mijn kant.

PS.....Over wachten op lampje wel of niet gaat branden, ik heb telkens gewacht tot ik een ons woog. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Flame17 op 17-12-2004 19:20 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Flame17 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:10:
Grappige is dat vanaf Isra naar modem heeft gewerkt, met zelfde kabels die ik nu nog gebruik.
Mjah, en kabels en stekkertjes kunnen niet stuk gaan? Als ik jou nu aan de lijn op de helpdesk had gehad, had ik gezegd: "het grappige is dat het met dezelfde kabel in de grond altijd gewerkt heeftt, dus daar kan het niet aan liggen" ;).

Maar dit is duidelijk, niet meer aankomen. Wachten op reactie kpn dus.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:27:
[...]
Mjah, en kabels en stekkertjes kunnen niet stuk gaan? Als ik jou nu aan de lijn op de helpdesk had gehad, had ik gezegd: "het grappige is dat het met dezelfde kabel in de grond altijd gewerkt heeftt, dus daar kan het niet aan liggen" ;).

Maar dit is duidelijk, niet meer aankomen. Wachten op reactie kpn dus.
Gaan we doen, heb natuurlijk ook wel even met andere kabels etc,etc geprobeerd, heb zelfs ook even een kabel gestript en die aangesloten op diverse manieren, zoveel als mogelijk is.

Wordt dus vervolgd....dank u _/-\o_

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Mannetje van KPN geweest en alles binnen in huis (vanaf ISRA naar Modem) zat Oke :)

Mannetje naar de wijkcentrale gereden en daarna heeft hij me gebeld dat alles nu wel goed moet zitten naar het adres toe.

Ik snel naar modem gelopen en zowaar weer puf op de lijn, kortom probleem opgelost en er zat dus een kink in de kabel. ;)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als het gaat om Tijdsurfen van HetNet of ADSL Time van Planet moet je dus niet zo maar buiten de cd om gaan configureren. Als je een .ini bestand upload moet je er 100% zeker van zijn dat je dat met het correcte bestand doet en in dit geval dus niet het bestand van de KPN cd of van de KPN site. Easy Setup via de webinterface kan je uberhaupt niet gebruiken.

Deze abbonementsvormen maken gebruik van een ander .ini bestand waarbij het modem niet op 'always on' komt te staan, maar op 'dial-in'. Ik heb de ooms en tantes al gesproken van de 'handige neefjes die het modem wel even geinstalleerd hebben' en met een rekening van een paar honderd euro zitten.

Verder kan je alle 510, 570, 580 en Home modems testen op ISRA voor LineSync, ook zonder pc aangesloten.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Klopt, had dit al eerder gelezen in een ander topic en als je dus idd die cd van KPN gebruikt staat hij op Always On.

Ik heb schoonma lief ( ;) ) dan ook op het hart gedrukt om de verbinding te verbreken en goed te letten op het @ staartje.

Verder zit ze amper op het internet en dus zet ze de modem uit, das nog beter! :Y)

• Tropos
  • Niet online
Opmerking was ook niet zo zeer voor jou, hoor. Maar bij de andere replies las ik van alles over bestanden uploaden en easy setup draaien en zo. Jouw probleem was dus ook al opgelost. Ik dacht aan de mensen die het topic later nog eens door gingen lezen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

bedankt voor de tip, dit wist ik niet.

Ik sluit wel eens adsl aan bij kennissen (ff die bekabeling leggen, cd in pc en klaar, je weet wel), maar die hadden tot nu toe allemaal dan een abonnement met continue verbinding. Heb ik ff geluk gehad dat er niemand voor HetNet oid heeft gekozen!

Ik vroeg me al af hoe ze dat eigenlijk wilden controleren bij HetNet...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Tropos schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:33:

Deze abbonementsvormen maken gebruik van een ander .ini bestand waarbij het modem niet op 'always on' komt te staan, maar op 'dial-in'. Ik heb de ooms en tantes al gesproken van de 'handige neefjes die het modem wel even geinstalleerd hebben' en met een rekening van een paar honderd euro zitten.

.
Met Dail-in bedoel je dus gewoon een PPTP relay verbinding. En always-on een routed pppoa verbinding (igv kpn dus)
Dus moet je zelf een VPN verbinding aanmaken naar de speedtouch... Dat maakt toch helemaal geen ene moer uit hoe je dat doet? Always-on of een relay? Zorg alleen dat de instellingen kloppen in je speedtouch naar je ADSL provider in dit geval KPN

Gaat always-on dat echt niet icm, hetnet? Kan ik niet voorstellen. Is toch gewoon KPN!

En voor de zoveelste keer....

een R4.0 werkt nog met *.ini files en is niet relevant voor de TS
en een R4.2 werkt met zogenaamde sjablonen *.tpl (templates)

En easy setup gaat dus al helemaal niet op een R4.0 (die dus in combinatie werken met ini files) is wel up te grade naar een R4.2 maar dan blijft ut nog een brak ding... dezogenaamde 3EC modelnummers van de speedtouch.

Dus daar gaat het waarschijnlijk fout met het configureren, bij jullie allemaal! :o

Speedtouch freak

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Als ik de cd van KPN gebruik staat het modem op Always on en als ik de cd van HetNet gebruik staat hij op Dial In, gebruik je niet het Dial in Tooltje of je vergeet de verbinding te verbruiken krijg je een vette rekening in de bus zolang je modem verbinding heeft ongeacht of de PC aan of uit staat.

Met tijdsurfen dus de tool gebruiken of anders modem uitzetten.

Maarre, we dwalen flink af nu en het probleem is al gefixt, nogmaals het zat in de wijkcentrale, daar stond zoals JvS al opmerkte een modem ofzo te flippen.

• Tropos
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:02:
[...]

Met Dail-in bedoel je dus gewoon een PPTP relay verbinding. En always-on een routed pppoa verbinding (igv kpn dus)
Dus moet je zelf een VPN verbinding aanmaken naar de speedtouch... Dat maakt toch helemaal geen ene moer uit hoe je dat doet? Always-on of een relay? Zorg alleen dat de instellingen kloppen in je speedtouch naar je ADSL provider in dit geval KPN

Gaat always-on dat echt niet icm, hetnet? Kan ik niet voorstellen. Is toch gewoon KPN!

En voor de zoveelste keer....

een R4.0 werkt nog met *.ini files en is niet relevant voor de TS
en een R4.2 werkt met zogenaamde sjablonen *.tpl (templates)

En easy setup gaat dus al helemaal niet op een R4.0 (die dus in combinatie werken met ini files) is wel up te grade naar een R4.2 maar dan blijft ut nog een brak ding... dezogenaamde 3EC modelnummers van de speedtouch.

Dus daar gaat het waarschijnlijk fout met het configureren, bij jullie allemaal! :o
En met Dial-In bedoel ik dus geen PPTP protocol met daarover een VPN, maar een PPoA verbinding die je op commando laat verbinden. Deze template wordt via een.ini in het modem geladen. Uiteraard kan je wel werken met de 'Always-On' template, alleen moet je dan handmatig na het surfen de verbinding verbreken of het modem uitzetten. Je kan dan dus niet gebruik maken van de Dial-In Tool die je bij HetNet Tijdsurfen of Planet Time krijgt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

lSltAlKeR schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:02:
[...]
Bij adsl tijdsurfen van hetnet is het niet zo handig. Het werkt prima, maar kost je extreem veel geld.

• magic-marc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 22:39
Flame17 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:43:
Na lang klooien toch maar een topic geopend, al is het alleen maar om mezelf gerust te stellen :) .

Verhaal en dingetjes die ik getest, uitgeprobeerd heb, tevens een paar vragen:

ADSL tijdsurfen van HetNet 3 maanden geleden geinstalleerd(bij mijn schoonma) en ook gewoon gewerkt, zonder problemen.

Nu is dus vorige week de melding opgedoken van dat het modem niet is gesynchroniseerd, dus Dial In tool verwijderd, opnieuw geinstalleerd en nog steeds de zelfde kreet, KPN cd gebruikt en kreeg toen de melding dat er geen Line Sync was :| .

Helpdesk gebeld van HetNet, doorgespeeld naar KPN(na alle standaard opsommingen), deze hebben een meting verricht en volgens die meting zit alles snor aan hun kant.
Wel heeft via via iemand ook een meting gedaan en die vertelde dat er capaciteitverlies was en me schoonma op 4,2 km zit van de centrale, maar met die snelheden van tijdsurfen is dat geen probleem zeggen ze....Klopt dit?.....capaciteitsverlies is dat voor of na de centrale?

Modem ondertussen overleden en andere gekregen, deze direct na het ISRA punt aangesloten en ook dat geeft geen oranje lampje, verder alles HEEL erg netjes aangesloten en met minimale onderbrekingen naar de PC op de 1e verdieping maar nog steeds geen Line Sync.

Het vreemde van alles vind ik dat alles gewoon heeft gewerkt( 3 maanden lang) en is het mogelijk dat er plotseling in huis iets is veranderd, maar dat sluit je toch uit via de modem rechtstreeks op het ISRA punt te zetten?

De meting die men verricht, gaat die altijd van centrale naar adres?
Kan het zijn dat er in de centrale iets verkeerd staat, zodat ik geen LineSync kan krijgen?...omdat KPN iets heeft lopen klooien?

Ik word nu terug gebeld door KPN, die gaan weer een meting doen(de 2e dus) en mocht blijken dat alles goed zit ben ik door de opties heen en blijft over de monteur. :'(

Heb btw alle telefoondraadjes gebruikt uit hun verpakking en zat nog te twijfelen aan de draadjes die verkeerd zaten in de stekkers, vreemde is wel weer dat alles gewoon heeft gewerkt of staar ik me daar te blind op.
Al eens gekeken naar KORTSLUITING vanaf het punt waar de lijn binnenkomt, daar is het bij mij in het begin met ADSL ook eens misgegaan... (geen ADSL meer wel nog TEL met kleine storing) toeval of misschien door extra belasting door adsl ik weet het niet... maar de boel (aansluiting van kpn gedeelte) was wel helemaal zwart... en ja daar had ik natuurlijk niet naar gekeken, en de metingen van KPN vertelde me dat alles in orde was :S how weird is that?

Anyway probleem is al opgelost zie ik.. maar misschien een TIP voor als andere mensen een probleem gaan krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door magic-marc op 24-12-2004 12:40 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Topicstarter
Ik had alle punten waar ik bij kon blootgelegd om te kijken of er ergens een draadje of anderzins los was of verbrand in geval van kortsluiting zoals hierboven geschetst, verder kan je niet kijken of je moet een KPN''er zijn.

Kerel had meetinstrumenten bij zich en probleem zat dus voor het Isra punt.

Verwijderd

Tegenworodig wordt ook de kpn cdrom niet meer meegeleverd bij Het Net tijdsurfen, bij Adsl Time van planet is de planet cd de enige die er wordt bijgeleverd sinds het begin al. Easy setup is trouwens wel mogelijk omdat de planet time tool het modem automatisch op dial in op het moment dat je die vanaf de cd apart installleert. Moet je dit dus wel doen!
Pagina: 1