Toon posts:

WinXP liet zich niet makkelijk installeren op A7V600+XP2800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 1 jaar mijn computer. ik heb ondertussen al 4 grote crashes gehad. Hij start op ik mag dan kiezen uit veiligheids mode enzo. en als de keuze gemaakt is reboot hij weer. dit is dus een loop. Ik kan xp sp2 niet direct meer instaleren. hij crashed dan tijdens de instalatie net voor het licentie verhaal. Wel kan ik via de instalatie van win98 mijn schijf formateren en dan werkt XP wel corretc. gelukkig heb ik 2 fisieke harde schijven (SATA).

Inmiddels ben ik dit probleem beu. aan gezien ik met beide schijven dit probleem heb ondervonden zit het niet in de harde schijf zelf. ik heb mijn bios geflashed van 1005 naar 1008. ik heb verder nog rond gekeken op internet wat de problemen konden zijn maar weet het eerlijk gezegt niet. hopelijk weet iemand wat het probleem is en of ik het nu verholpen heb of dat ik nog iets moet doen om mijn pc'tje weer levent te houden.

dus even voor de duidelijk heid. Mijn comp doet het weer!! maar de vraag is hoe kan ik voorkomen dat dit probleem zich weer voordoet.
nog eventjes de specs..

AMD athlon 2800+
ASUS a7v600
512 mb intern geheugen
1 Maxtor SATA (120GB) D: schijf
1 Maxtor SATA (80GB) C:schijf
geen RIAD
Ati Radeon 9600

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 16:46
Ik zou toch je geheugen eens aan een check onderwerpen, best kans dat deze kapot is.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit probleem heb ik meerdere malen gehad met Asus P4P800S-X moederborden, hier bleek het aan de S-ATA controller te liggen die niet goed met de S-ATA schijven overweg kon.

Heb het ook niet op kunnen lossen. .. misschien dat dit bij jou een soortgelijk probleem is?

Ik zou de schijven eens beide los halen en dan een IDE schijf ergens vandaan zien te halen. Daar Windows XP op zetten en zien of het wel goed werkt.

nb: wel de S-ATA schijven los laten !

[ Voor 27% gewijzigd door dreeke op 17-12-2004 18:02 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om dit soort problemen te determineren en in de toekomst te voorkomen :)

Verwijderd

Ik ken het probleem ook, tijdje gehad met MSI KT3 Ultra. Toch bleek dit niet het geval te zijn, maar een zwakke voeding (no name 480 Watt). Nu een Aopen erin (350er) en de problemen waren voorbij. :)

Maar het kan ook een zwak mobo zijn, brakke condensatoren ofzo. Ik denk in ieder geval één van de twee.

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst wil ik jullie bedanken voor jullie advies.

even voor de duidelijkheid: mijn computer instaleert zich prima ik kan er dan een geruime tijd goed op werken. maar als ik hem dan een keer op wil starten net zoals ieder keer blijft hij hangen zoals ik eerder heb beschrijven.

Mijn voeding kan het naar mijn idee niet zijn want het is een merk voeding. De Nexus NX3500 met 350watt. ik heb een testtool voor mijn memory (memtest86+). 20 uur gedraaid, 39 test en geen errors
Als jullie nog meer ideeen hebben hoor ik het graag.

ik heb inmiddels geprobeerd powermax te draaien maar dat gaat niet omdat ik een Via KT600 chipset heb. nu is er helaas geen alternatief systeem in de beurt om mijn schijf in te zetten. weet iemand een oplossing of een andere tool.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:30 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 16:46
Je kunt voor je HD's Hitachi's DFT gebruiken, deze tool support i.t.t. andere tools wel HD's van andere fabrikanten. Downloaden kan op www.hitachigst.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels DTF gedownload en uitgevoerd.
ik heb dus twee schijven, de oudste (120GB) werkt prima. de nieuwere (80GB) kreeg de foutmelding 0x72. Dit houdt in volgens Hitachi:
"Device S.M.A.R.T. Error.
The Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology (S.M.A.R.T.) has detected a drive problem. The drive may fail soon and should be replaced as soon as possible."

Dus de harde schijf dient als ik het goed begrijp vervangen te worden. Zou dit nou de oorzaak zijn van mijn probleem zijn?? want mijn harde schijf doet het gewoon nog na de crash.

inmiddels heb ik deze vervangen. nu hoef ik alleen nog maar mijn voeding door te meten en dan hoop ik dat mijn zorgen voorbij zijn _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 16:12 ]

Pagina: 1