Toon posts:

[WIN2K Prof] Server wil een wachtwoord!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb inmiddels zonder problemen een servertje draaien (Windows 2000 Professional) en daarop een aantal mappen gedeeld zonder beveiliging.

Nu wil ik dus vanaf mijn XP computer files op de server gaan zetten, maar daarvoor moet ik continu mijn Admin-wachtwoord invoeren... behoorlijk irritant.

Ik heb me sufgezocht en alle mogelijke mappen-beveiliging uitgezet, maar ik denk dat het een netwerkoptie is die ik ergens in W2000 heb aangezet.

Wie weet waar dit probleem ligt?

Alvast bedankt!
De Soldaat.

Verwijderd

Je moet op de server zelf waarschjnlijk Of het guest account aanzetten, of een gebruiker aanmaken met dezelfde naam als op het werkstation. Hierbij ga ik er van uit dat je geen AD hebt draaien.

Zoekvraagje toch wel hoor ;)

Jaja -DomiNator-, zelfs op de vrijdag middag nog scherp :+ NOT :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 15:22 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Gast account inschakelen moet je een stuk verder brengen :)

offtopic:
GRMBL Flipke B)

[ Voor 27% gewijzigd door domi235 op 17-12-2004 15:21 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Gast-accounts zijn de bom ;)

Dankjulliewel!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:56:
Gast-accounts zijn de bom ;)

Dankjulliewel!
heeft Microsoft een nieuwe server OS gelanceerd ik ken namelijk geen windows 2000 Pro server.... je bedoelt dat je gewoon folders shared op een werkstation en hier niet bij kan vanaf een ander werkstation. Hou er wel rekening mee dat een Windows 2000 Pro OS gebonden is aan maximaal 10 connecties.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2000 Pro is natuurlijk best geschikt om thuis in te zetten als 'server' voor jezelf, let er echter wel op dat het aanzetten van je guest account ook betekent dat 'iedereen' zonder passwoord aan je bestanden kan. Het is maar heel erg de vraag ofdat je dat wel wil :)

Verwijderd

Precies, als alles 'gasten' vanaf het internet ook bij je bakkie kunnen komen is het aanzetten van die gasten optie misschien weer minder verstandig :)
Ik zou zelf trouwens ook w2k server installeren, is echt veel beter geschikt als server.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 19:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:29:
Ik zou zelf trouwens ook w2k server installeren, is echt veel beter geschikt als server.
Kost ook wat meer en daarnaast: is niet eens meer te koop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

andere oplossing ipv gast account..
zorg dat je gebruikersaccounts op alle pc's hetzelfde zijn incl. de passwords.. dan hoef je ook niks meer in te kloppen ;)
Pagina: 1