Toon posts:

@Home snelheid begint hoog, maar valt snel terug

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @Home breedband abonnement.

Als ik iets download van een ftp waarvan ik zeker weet dat deze 100mbit is, dan begint de snelheid op 500KB, maar valt terug na 20 sec oid naar 50KB. Dit heb ik bij meerdere servers.

Als ik de transfer stop, en weer aanzet, dan begint die weer bij 500 en valt terug naar 50.
Dit komt omdat die dan een andere poort gebruikt.
Dit heb ik oa bij servers uit Spanje, Italie, Nederland etc.

Ik heb @Home gemaild en bebeld, maar zij zeggen dat het probleem bij die servers ligt en niet bij hun (typisch @home...)
Ik ben niet de enige die dit probleem heeft met @Home.

Zijn er meer mensen met dit probleem of hebben mensen een oplossing?

Verwijderd

Heb zelf dat probleem gehad maar met de provider wanadoo,
Vraag @home om een nieuwe modem ook al heb je deze net nieuw en dan moet het weer goed zijn, en kijk je utp kabel na meschien is die verrot?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
idd als de kabel te warm wordt kan hij uitzetten en kan een rot plekkie de boel vergaaien
(*dat is pas nederlands :+)

you had me at EHLO

Verwijderd

zet een dikke file op je webspace en pluk hem daar eens van dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:59:
Heb zelf dat probleem gehad maar met de provider wanadoo,
Vraag @home om een nieuwe modem ook al heb je deze net nieuw en dan moet het weer goed zijn, en kijk je utp kabel na meschien is die verrot?
Ik heb voor een aantal maanden geleden een motorola modem gekregen.
Die kabel is wel goed, als ik een test bestand van de UT download, dan blijft die constant op 516 KB zitten.

Verwijderd

Waarschijnlijk knijpen ze je ftp verkeer af (afknijpen van je verbindng duurt even per aangemaakte connectie) En wat krijg je bij een speedtest?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:01:
dan blijft die constant op 516 KB zitten.
je geeft zelf de oplossing.... het ligt dus aan de server waar je leeched...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:01:
[...]

Ik heb voor een aantal maanden geleden een motorola modem gekregen.
Die kabel is wel goed, als ik een test bestand van de UT download, dan blijft die constant op 516 KB zitten.
had eerst die nieuweste com21 moden die dunne versie.
Moest om de 3uur dat ding resetten sinds ik die motarola modem heb nooit meer problemen en nooit afzwakkingen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:02:
Waarschijnlijk knijpen ze je ftp verkeer af (afknijpen van je verbindng duurt even per aangemaakte connectie) En wat krijg je bij een speedtest?
Speedtest is gewoon goed... 516 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:02:
[...]

je geeft zelf de oplossing.... het ligt dus aan de server waar je leeched...
Dat is niet waar, die server is 100mbit, iemand die geen @Home heeft haalt er constant 400 of meer.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:08:
[...]

Dat is niet waar, die server is 100mbit, iemand die geen @Home heeft haalt er constant 400 of meer.
je doet net alsof een server met 100mbit heilig is, terwijl deze server ook gewoon vol kan komen te zitten hoor.. je zul zeker niet de enigste zijn!!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

hoe download je? explorer of andere prog?
monitor je speed eens bijv DU-meter
get file ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/100M

ik haal daar 532KB/s met me @home BB
enkel link als multi download

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja je moet even meten met du meter oid, want in IE of andere browsers klopt het niet altijd. Als jij op het bestand klikt begint je browser stiekem al te downloaden. Jij moet dan eerst nog een map uitzoeken etc. Als je dan op OK klikt is ie al even bezig met downloaden en berekent ie in het begin even een verkeerde gemiddelde downloadsnelheid.

Vanwege dezelfde oorzaak beweren sommige mensen ook wel es dat ze een topsnelheid van 1MB/s hebben gehaald, terwijl dat met bijv. @home helemaal niet haalbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 17-12-2004 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jassy schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:20:
[...]

je doet net alsof een server met 100mbit heilig is, terwijl deze server ook gewoon vol kan komen te zitten hoor.. je zul zeker niet de enigste zijn!!
Dat is niet waar, aan het begin van een bestand is die 500, en na een bepaalde tijd zakt die terug naar 50, stop ik die transfer, en ga ik verder, dan is die weer 500 (maar op een andere poort) soms blijft die een tijd op 500, maar meestal zakt die terug naar 50. Dit heb ik op verschillende servers, en die zijn allemaal private FTPs, dus vol... dat geloof ik niet

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:20:
hoe download je? explorer of andere prog?
monitor je speed eens bijv DU-meter
get file ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/100M

ik haal daar 532KB/s met me @home BB
enkel link als multi download
Ik gebruik FlashFXP

die file van de ut haal ik ook 500 kb of meer...

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 07:56
Heb je een router tussen je internet verbinding zitten?
Probeer het anders eens zonder router.

Verwijderd

Topicstarter
Tijsje schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:38:
Heb je een router tussen je internet verbinding zitten?
Probeer het anders eens zonder router.
Ligt niet aan de router, zou belachelijk zijn....

Van normale sites haal ik wel gewoon maximale snelheid...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:53:
[...]
Ligt niet aan de router, zou belachelijk zijn....

Van normale sites haal ik wel gewoon maximale snelheid...
In plaats van alleen maar "dat is niet waar" en "ligt niet aan.." reacties hier neer te zetten zou je vriendelijk advies ook op kunnen volgen. Router er tussen uit en rechtstreeks proberen. Als het niet werkt weet je iig geval waaraan het niet ligt.

Je vraagt om advies maar je weet het blijkbaar zelf allemaal beter.
Niet aardig en erg hooghartig, vind je zelf ook niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:30:
[...]

In plaats van alleen maar "dat is niet waar" en "ligt niet aan.." reacties hier neer te zetten zou je vriendelijk advies ook op kunnen volgen. Router er tussen uit en rechtstreeks proberen. Als het niet werkt weet je iig geval waaraan het niet ligt.

Je vraagt om advies maar je weet het blijkbaar zelf allemaal beter.
Niet aardig en erg hooghartig, vind je zelf ook niet? :)
Het kwam anders over dan ik het bedoelde, sorry, maar @Home zegt mij ook elke keer om die router er tussen uit halen, omdat zij mij anders niet verder kunnen helpen, zelfs dan vertik ik het. Als ik geen IP adres krijg van @home, dan weet ik heus wel hoe het werkt in de router, maar hun hebben nu eenmaal die policies, een enkele helpdeskmedewerker (zijn heel zeldzaam daar :P ) helpt mij wel met een router, en een ander blijft zo bot om te zeggen dat die router er tussen uit moet. Kan ik hun ook niet kwalijk nemen, maar het ligt gewoon niet aan die router, omdat ik van een bepaalde sites wel de maximale snelheid haal. Als het een sweex router was, zou ik zeggen, ja, ertussen uit dat ding en er nooit meer tussen, van linksys verwacht ik dat niet.

Ik wil graag weten of meerdere mensen dit probleem hebben, ik ken wel een aantal mensen die bij mij in de buurt wonen, die precies hetzelfde hebben. @Home is de laatste die zal toegeven dat het aan hun ligt, maar dat is typisch @home :r

Verwijderd

Ligt echt niet aan de router. Heb daar veel testen mee gedaan omdat ik ook discussies had met atsloom naar uiteindelijk hebben ze mijn modem vervangen en was alles goed. Heb nu een goede verbinding (tenminste als athome hem in de lucht weet te houden) en ben weer tevreden

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:08:
[...]
En dat zegt helemaal niks... ik leech van een gigabit server op een surfnet connectie..
en daar trek in ook niet altijd m'n lijntje mee dicht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik graag wil weten is of er meer mensen dit probleem hebben. Want een server gaat niet opeens de snelheid van 500 naar 50 teruggooien. Als dit 1 server is zou ik zeggen ok... maar als dit met meerdere servers uit meerdere landen gebeurd dan heb ik mijn twijfels...

Als andere mensen met een andere ISP dit probleem niet hebben, dan klopt er iets niet...
Voordat @Home toegeeft dat de fout bij hun ligt zijn we ook een aantal jaren verder...

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 20:58
GHP ik heb et probleem ook. En ging eens testen als de ftp niet druk was. dus ik fxpde naar een maat van me en die haalt normale speeds zonder drops. Die drops worden bij mij in de nacht minder. Heb dus ook @home en mn maat heeft demon.

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 12:00
ik heb er ook last van :S

begint met ruim 500 kb en dan naar 40 kb/sec vet vaag en irritant

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Verwijderd

Topicstarter
jaaoie17 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:46:
GHP ik heb et probleem ook. En ging eens testen als de ftp niet druk was. dus ik fxpde naar een maat van me en die haalt normale speeds zonder drops. Die drops worden bij mij in de nacht minder. Heb dus ook @home en mn maat heeft demon.
knny schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:06:
ik heb er ook last van :S

begint met ruim 500 kb en dan naar 40 kb/sec vet vaag en irritant
het ligt naar mijn mening wel aan @Home...

Ik heb @home al enkele keren gemaild, maar steeds krijg je die irritante standaard mailtjes dat @home snelheden varieren van isdn tot ... bla bla bla... zinnig antwoord geven ze zelden, bellen naar de helpdesk is het enige antwoord dat ik krijg, omdat zij er niet meer uitkomen, maar die zeggen weer dat het aan de servers aan de andere kant ligt en niet aan @home...

Hoe meer mensen gaan klagen over dit probleem, misschien dat @home wat gaat doen aan dit probleem...

Verwijderd

bij chello is het passive ftp gebeuren ontzettend traag (afgeknepen) misschien gaat @home dat ook doen?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb ik ook probeer maar is een linux iso te downloaden van een debian server. En dan op die zelfde server via ftp en via http. Via http haal ik ook 500K en via ftp maar iets van 70 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (weer) een mail gestuurd over die hoppende snelheid.

Als antwoord kreeg ik dit:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uit onze administratie blijkt dat er geen probleem is met uw @Home verbinding.
U geeft aan dat wanneer u de betreffende FTP-servers traceert, er bij veel hops
de ping wegvalt of erg hoog is. We raden u aan om de IP adressen op te zoeken
en contact op te nemen met de betreffende beheerders ervan.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Contact opnemen met die beheerders gaat een beetje moeilijk :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:48:

*blaat*
er bij veel hops de ping wegvalt of erg hoog is.
*blaat*
betreft het hier nodes in het @home netwerk ?

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Oke, even voor de duidelijkheid:

Ik heb precies hetzelfde probleem, dus dit is geen probleem van hardware en servers.
Duidelijk @home, gekke is namelijk dat ik dit bij elke ftp heb(heb er wel 20 p/dag waarvan ik download) en dat dit vooral tussen 11 uur 's ochtends en 1 uur 's nachts heb.

@Home heeft dus de ftp download snelheid dicht geknepen, http werkt perfect, ook 's avonds haal ik bij een speedtest 400 kb/s en van bv. Microsoft ook 300 kb/s.

Ik hoop dat er meer mensen met dit probleem zijn, het is inderdaad HEEEEEL irritant, telkens weer terugvallen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
- Athome is verantwoordelijk voor hun eigen netwerk, en voor een fatsoenlijke aansluiting op internet.
- Als je nutteloze discussies met de helpdeks wil voorkomen, zorg dan dat je binnen hun eigen netwerk test. Download iets van de members server, of van hun tucows mirror. Dan kunnen ze het probleem in hun eigen netwerk bekijken.
- Werk mee met de mensen hier die je proberen te helpen.
- Vergeet niet dat de mensen van de helpdesk gebonden zijn aan wat ze wel of niet mogen. Het zijn mensen die hun werk uitvoeren. Behandel ze dus normaal en met respect.

Succes.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:18:
[...]

betreft het hier nodes in het @home netwerk ?
Nee, voor zover ik weet niet, het ging toen ik een aantal traceroutes uitvoerde om nodes buiten het @Home netwerk. Die servers waar het toen om ging liggen in Spanje en Italie. De timeouts vonden plaats bij de laatste hops... Nu ben ik bijvoorbeeld aan het downloaden van een FTP die ergens in Duitsland staat, precies hetzelfde probleem: begint hoog, paar seconden later, 40 KB... Ik heb zelf een motorola modem, op dit moment ben ik bij iemand met een Com21 modem, als ik daar download van diezelfde FTP op het zelfde tijdstip, dan haal ik constant 300-400, zonder drops...
nickpma schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:03:
Oke, even voor de duidelijkheid:

Ik heb precies hetzelfde probleem, dus dit is geen probleem van hardware en servers.
Duidelijk @home, gekke is namelijk dat ik dit bij elke ftp heb(heb er wel 20 p/dag waarvan ik download) en dat dit vooral tussen 11 uur 's ochtends en 1 uur 's nachts heb.

@Home heeft dus de ftp download snelheid dicht geknepen, http werkt perfect, ook 's avonds haal ik bij een speedtest 400 kb/s en van bv. Microsoft ook 300 kb/s.

Ik hoop dat er meer mensen met dit probleem zijn, het is inderdaad HEEEEEL irritant, telkens weer terugvallen.
Speedtest geeft vaak rare waarden weer, ftp://ftp.snt.utwente.nl/
Als ik daar de test files download, dan blijft die constant op maximum snelheid zitten.
Het zijn enkel en alleen die FTP's...
Zal het zijn dat Com21 modems hier geen last van hebben en Motorola modems wel???
aZuL2001 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:20:
- Athome is verantwoordelijk voor hun eigen netwerk, en voor een fatsoenlijke aansluiting op internet.
- Als je nutteloze discussies met de helpdeks wil voorkomen, zorg dan dat je binnen hun eigen netwerk test. Download iets van de members server, of van hun tucows mirror. Dan kunnen ze het probleem in hun eigen netwerk bekijken.
- Werk mee met de mensen hier die je proberen te helpen.
- Vergeet niet dat de mensen van de helpdesk gebonden zijn aan wat ze wel of niet mogen. Het zijn mensen die hun werk uitvoeren. Behandel ze dus normaal en met respect.

Succes.
- klopt...
- nutteloze discussies met de helpdesk (email) vind ik wel geinig, omdat ze elke keer wat anders zeggen, of ze praten zich tegen. ik zei dat ik een webserver draaide, in hun antwoord stond dat ik volgens de AV geen webserver mocht draaien. Dus... ik ben die AV eens gaan doorlezen, en heb niets gevonden over het draaien van een webserver, heb ik hun teruggemaild en gezegd dat zij mij mochten aanwijzen waar dat stond. kreeg ik een mail terug, ik mocht een webserver draaien, maar alleen voor testdoeleinden, oftewel het mag wel :)
- ik snap heel goed dat mensen mij willen helpen hier, en mijn antwoord was soms wat bot, terwijl ik dit niet zo bedoelde. Maar ik vraag of meer mensen dit probleem hebben, problemen met wel of geen router kan ik gewoon uitsluiten, omdat het hier gewoon niet aanligt...
-die mensen van die helpdesk behandel ik altijd met respect, omdat zij niets kunnen doen aan de problemen binnen het netwerk, zij worden enkel ingehuurd door @home. Een jongen uit mijn groep op school werkt op die helpdesk en nog wel meer mensen die ik ken. Van hem hoor ik wel verhalen over hoe klanten te keer gaan, maar je schiet er niets mee op.

ik zal ook nooit gaan schelden in email, wel ben ik heel erg sarcastisch in email die ik hun stuur, omdat ik gewoon niet serieus genomen word, maar dat is meestal ook niet beledigend.

We zijn allemaal mensen en laten we er het beste van maken in deze wereld :)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 20:58
GHP

heb je het probleem nog. Of een oplossing gevonden. Bij mij ging het wel weer een poosje goed, maar nu begint het gedonder weer. Weet verder iemand een oplossing. Heb nog geprobeert met en zonder passive mode maar et probleem blijft terwijl de http downloads gewoon goed gaan. Het rare is dat het snachts en smorgens wel weer snel gaat.

Verwijderd

Topicstarter
jaaoie17 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:06:
GHP

heb je het probleem nog. Of een oplossing gevonden. Bij mij ging het wel weer een poosje goed, maar nu begint het gedonder weer. Weet verder iemand een oplossing. Heb nog geprobeert met en zonder passive mode maar et probleem blijft terwijl de http downloads gewoon goed gaan. Het rare is dat het snachts en smorgens wel weer snel gaat.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit topic begon, en ik kan niet zo snel vinden of ik gezegd heb dat mijn IP adres veranderd is. Van de 82.75 range, naar de 82.72 range, sindsdien is het wel beter, maar ik had nog wel een paar keer last van het probleem. De laatste tijd download ik minder, maar daar zal ik eens verandering in gaan brengen :P

Ik zal binnenkort wel even posten of ik nog deze problemen heb.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Het probleem ligt overduidelijk aan de servers, of jou verbinding naar de servers, jij hebt ergens een klote hop die alles voor je verspest.

als je kan bewijzen dat alleen @home gebruikers via die slechte hop gaan, en andere isps niet, dan kan je een verzoek indienen bij @home voor een route change.

je zult echter wel 100% moeten meewerken, in je voorwaarden staat dat je geen router mag gebruiken, @home staat dit wel toe, als een medewerker je vraagt om de router te verwijderen (9 van de 10 problemen komen daadwerkelijk door een router) dan zul je dat moeten doen, het is niet dat ze je router zo stom vinden, maar er zijn 100den routers, @home kan niet verantwoorderlijk worden gehouden voor de instelling en configuratie ervan, dus daarom ondersteunen ze het niet

Verwijderd

Topicstarter
Tetsuo55 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:39:
Het probleem ligt overduidelijk aan de servers, of jou verbinding naar de servers, jij hebt ergens een klote hop die alles voor je verspest.

als je kan bewijzen dat alleen @home gebruikers via die slechte hop gaan, en andere isps niet, dan kan je een verzoek indienen bij @home voor een route change.

je zult echter wel 100% moeten meewerken, in je voorwaarden staat dat je geen router mag gebruiken, @home staat dit wel toe, als een medewerker je vraagt om de router te verwijderen (9 van de 10 problemen komen daadwerkelijk door een router) dan zul je dat moeten doen, het is niet dat ze je router zo stom vinden, maar er zijn 100den routers, @home kan niet verantwoorderlijk worden gehouden voor de instelling en configuratie ervan, dus daarom ondersteunen ze het niet
klopt, heb je helemaal gelijk in. Zij houden zich aan procedures, een enkeling wil daar nog wel eens van af wijken. Wat ik wil jammer vind is dat het probleem nooit bij het netwerk van @Home gezocht wordt, maar altijd elders... Misschien is het nu over na die IP change. Ik hoop het althans...
Pagina: 1