Nee, voor zover ik weet niet, het ging toen ik een aantal traceroutes uitvoerde om nodes buiten het @Home netwerk. Die servers waar het toen om ging liggen in Spanje en Italie. De timeouts vonden plaats bij de laatste hops... Nu ben ik bijvoorbeeld aan het downloaden van een FTP die ergens in Duitsland staat, precies hetzelfde probleem: begint hoog, paar seconden later, 40 KB... Ik heb zelf een motorola modem, op dit moment ben ik bij iemand met een Com21 modem, als ik daar download van diezelfde FTP op het zelfde tijdstip, dan haal ik constant 300-400, zonder drops...
nickpma schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:03:
Oke, even voor de duidelijkheid:
Ik heb precies hetzelfde probleem, dus dit is geen probleem van hardware en servers.
Duidelijk @home, gekke is namelijk dat ik dit bij elke ftp heb(heb er wel 20 p/dag waarvan ik download) en dat dit vooral tussen 11 uur 's ochtends en 1 uur 's nachts heb.
@Home heeft dus de ftp download snelheid dicht geknepen, http werkt perfect, ook 's avonds haal ik bij een speedtest 400 kb/s en van bv. Microsoft ook 300 kb/s.
Ik hoop dat er meer mensen met dit probleem zijn, het is inderdaad HEEEEEL irritant, telkens weer terugvallen.
Speedtest geeft vaak rare waarden weer,
ftp://ftp.snt.utwente.nl/
Als ik daar de test files download, dan blijft die constant op maximum snelheid zitten.
Het zijn enkel en alleen die FTP's...
Zal het zijn dat Com21 modems hier geen last van hebben en Motorola modems wel???
aZuL2001 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:20:
- Athome is verantwoordelijk voor hun eigen netwerk, en voor een fatsoenlijke aansluiting op internet.
- Als je nutteloze discussies met de helpdeks wil voorkomen, zorg dan dat je binnen hun eigen netwerk test. Download iets van de members server, of van hun tucows mirror. Dan kunnen ze het probleem in hun eigen netwerk bekijken.
- Werk mee met de mensen hier die je proberen te helpen.
- Vergeet niet dat de mensen van de helpdesk gebonden zijn aan wat ze wel of niet mogen. Het zijn mensen die hun werk uitvoeren. Behandel ze dus normaal en met respect.
Succes.
- klopt...
- nutteloze discussies met de helpdesk (email) vind ik wel geinig, omdat ze elke keer wat anders zeggen, of ze praten zich tegen. ik zei dat ik een webserver draaide, in hun antwoord stond dat ik volgens de AV geen webserver mocht draaien. Dus... ik ben die AV eens gaan doorlezen, en heb niets gevonden over het draaien van een webserver, heb ik hun teruggemaild en gezegd dat zij mij mochten aanwijzen waar dat stond. kreeg ik een mail terug, ik mocht een webserver draaien, maar alleen voor testdoeleinden, oftewel het mag wel

- ik snap heel goed dat mensen mij willen helpen hier, en mijn antwoord was soms wat bot, terwijl ik dit niet zo bedoelde. Maar ik vraag of meer mensen dit probleem hebben, problemen met wel of geen router kan ik gewoon uitsluiten, omdat het hier gewoon niet aanligt...
-die mensen van die helpdesk behandel ik altijd met respect, omdat zij niets kunnen doen aan de problemen binnen het netwerk, zij worden enkel ingehuurd door @home. Een jongen uit mijn groep op school werkt op die helpdesk en nog wel meer mensen die ik ken. Van hem hoor ik wel verhalen over hoe klanten te keer gaan, maar je schiet er niets mee op.
ik zal ook nooit gaan schelden in email, wel ben ik heel erg sarcastisch in email die ik hun stuur, omdat ik gewoon niet serieus genomen word, maar dat is meestal ook niet beledigend.
We zijn allemaal mensen en laten we er het beste van maken in deze wereld