Toon posts:

3 TX2 controllers in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik wil een server bouwen met drie TX2 controllertjes van Promise , dit zodat ik 12 disks kan aansluiten en die laten stripen binnen windows2003.

Heeft iemand ervaring met een systeem met drie van deze controllers? Ik vraag me af of dat gaat werken.

Ronald

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Ik heb het zelf eens een keer geprobeerd met de voorloper van de TX2, ik kan ze zeggen dat het geen succes had aangezien de 3de controller niet werd geactiveerd.
Dit was tevens voor een 6 disk situatie en omdat ik zie dat jij met een 12Disk situatie wilt gaan werken: niet doen, je prestaties zullen erop achteruitgaan zodra je begint met een master/slave situatie in Raid0. Je moet dus zorgen dat de schijven allemaal hun eigen kanaal hebben.

Ik zou Promise sowieso even mailen of 3 TX2 controllers gingen werken, bij mij was dit niet het geval omdat de promise BIOS het niet ondersteunde. (Ze worden dus niet als 3 losse controllers gedetecteerd maar als 1 grote)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je antwoord, ik had inderdaad al van iemand gehoord dat het met twee controllers wel werkt.
De performance is niet zo'n issue, het is een opslag-volume. als ik er 50mb/s op haal is dat voldoende.
Ik heb nu twee SX6000 controllers die dus ook niet samen in een systeem werken , wat dus nergens door promise vermeldt staat. Daar kom je dus achter als je ze in huis hebt. Bovendien peformen die klote controllers ook TOTAAL niet , 25mb/s, zowel lezen en schrijven, op een striped of raid5 zes-disk config. Het lijkt wel of ze de xfer speed beperkt hebben in de firmware. Het is te belachelijk voor woorden en bij Promise spelen ze niet thuis.
Dat wordt dus veel geld uitgeven voor een 3ware 12 kanaals controller :'(
Maar dan heb ik wel RAID5 functionaliteit, dat is ook veel waard.

Mocht iemand nog andere tips/ideen hebben hoor ik het graag

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb ook 2 TX2tjes in een systeempje hier, belangrijk is dat de controllers niet op dezelfde INT lijnen op de PCI-bus komen. Zolang dat niet gebeurt kan je er 4 in stoppen (of meer afhankelijk van je moederbord). Los daarvan raad ik je alvast aan een goede voeding te regelen (het liefst de load te verdelen over 2 voedingen) voor je 12 hdd's, vooral bij het opstarten vreten die nogal wat stroom.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:47:
Ik wil een server bouwen met drie TX2 controllertjes van Promise , dit zodat ik 12 disks kan aansluiten en die laten stripen binnen windows2003.
12 disks stripen? Als er 1 crashed ben je dus alles kwijt.
12 disks in software RAID 5 is 1 groot drama daar haal de de 20mb/sec niet mee denk ik.

Je kan beter een goede controller kopen met hardware RAID 5 ondersteuning of ADG, dat is nog een beetje snel.
Prop je de kaart in een normaal PCI slot?

Alle proemn in n drek