P4P800-E doorgebrand (3 stuks achter elkaar)

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
probleem:

asus p4p800-e moederbord in een nieuw systeem is al 3x doorgebrand
de southbridge (tenminste dat is volgens mij de southbridge; die intel chip rechtsonder) vertoont gewoon een gesmolten punt er middenop

dit is al 3x identiek gebeurd, ook al geprobeerd andere videokaart en voeding maar dat hielp niet

nu heb ik gelezen na wat research dat de voeding minimaal 350 watt liefst moet zijn en een goed merk; maar is mijn vraag: kan hij door een verkeerde voeding daar doorbranden?

of moet het iets anders zijn?

kan met google niks vinden en asus pakt hun telefoon niet op

failure is the only option

Verwijderd

Kortsluiting met je kast ? even kijken of die mamaplank contact maakt met de kast buiten de spacers om.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
nope maakt nergens contact...

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon pech hebt, het komt vaker voor hoor, dat zo'n bordje dood is, of snel dood gaat. Dan hebben ze weer eens een slechte dag, rotte componenten binnen gekregen, of wat dan ook.

Als je zeker weet dat je hem goed ingebouwd hebt (handoplegging = niet bevoorderlijk, en de kat d'r op laten slapen ook niet), en de kast ook geen contact maakt, en de voeding goeie voltages levert (p4's slurpen, crapvoedingen zakken in, of doen weirde dingen zoals richting 14V gaan, meten = weten), dan zal ik zeggen: uithuilen, en opsturen.

M'n Epia V10000 was ook pas na 3x goed, en nu heeft-ie al 68 dagen uptime. En dat voor een VIA chipset.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 15:21 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:20:
Ik denk dat je gewoon pech hebt, het komt vaker voor hoor, dat zo'n bordje dood is, of snel dood gaat. Dan hebben ze weer eens een slechte dag, rotte componenten binnen gekregen, of wat dan ook.

Als je zeker weet dat je hem goed ingebouwd hebt (handoplegging = niet bevoorderlijk, en de kat d'r op laten slapen ook niet), en de kast ook geen contact maakt, en de voeding goeie voltages levert (p4's slurpen, crapvoedingen zakken in, of doen weirde dingen zoals richting 14V gaan, meten = weten), dan zal ik zeggen: uithuilen, en opsturen.

M'n Epia V10000 was ook pas na 3x goed, en nu heeft-ie al 68 dagen uptime. En dat voor een VIA chipset.
vindt het toch maar raar dat steeds hetzelfde doorbrandt... lijkt me wel erg toevallig

Verwijderd

Nou, meten dan!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22
oh, ik heb dat probleem ook.

Nu al 3x een doorgebrande geluidschip van mijn MSI K8N Neo2
Maandag gaat ie weer naar de RMA afdeling voor 't 4e bordje.

Voeding is een 3 weken oude Tagan 380 watt met 3 jaar garantie...

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
en hoe meet ik dat?

Verwijderd

partypas schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:53:
oh, ik heb dat probleem ook.

Nu al 3x een doorgebrande geluidschip van mijn MSI K8N Neo2
Maandag gaat ie weer naar de RMA afdeling voor 't 4e bordje.

Voeding is een 3 weken oude Tagan 380 watt met 3 jaar garantie...
wat mis met je boxen/stekkertje?

Verwijderd

Multimeter.

Zet de voeding aan (groen "ATXPWR" + gnd connecten), en meet de 3,3V lijn, de 5V lijn, en de 12V lijn.

• casmino
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-04 06:00
bij mij is ook zoiets dergelijks gebeurd alleen met een ASUS p4c800e-deluxe eerste moederbord ging floppy controller kapot tweede ging agp slot kapot en nu heb ik de derde tot nu is ie nog heel :P
Pagina: 1