Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik ben voor mijn werk (basisschool) bezig een nieuwe netwerkprinter te zoeken, zodat er niet meer voor iedere klas apart een printer aangeschaft en onderhouden hoeft te worden.

Mijn oog viel op de HP deskjet 6840. Maar volgens mij heb ik wat gemist op het gebied van inkt cartridges, aangezien er maar 21 ml. in de zwarte cartridge gaat, en 14 ml. in de kleuren. Is dat niet wat weinig...? In de 930 bij mij thuis zit al minstens 2x zo veel.

Voordat er iemand over laser begint. Het geval mag niet meer dan 400/500 euro kosten, het liefst minder natuurlijk. De Hp 2550Ln zou kunnen, alleen heb ik gelezen dat deze nogal traag kan zijn.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Eerste vraag: zoek je een zwart-wit printer of moet het echt een kleurenprinter zijn.
Je kunt natuurlijk in elke klas een simpele zwart-wit laser neer zetten (om de kosten de drukken, inkt is erg duur t.o.v. toner) en op een centrale plek 1 kleurenlaser, die alleen beperkte gebruikers mogen gebruiken

Als elke klas een kleuren printer MOET hebben, ook dan is een kleurenlaser aan te raden. Een inkjet kleurenprint kost je al snel 25 eurocent per pagina, en een kleurenlaser afdruk is dan veel goedkoper. Inkjet=goedkoop bij aanschaf, duur in gebruik. Laser=duurder in aanschaf, goedkoper in gebruik.

Daarnaast moet je voor de meeste inkjets nog een separate LAN-interface (externe printserver, JetDirect oid) aanschaffen, terwijl de meeste fatsoenlijke laserprinters een LAN interface hebben (de 2550L niet dus, dan moet je de 2550N hebben. Trouwens de extra 250 vel papierlade is ook wel handig).

Qua snelheid, heb zelf de voorloper (2500TN) met LAN en papierbak. Zwart-wit printje duurt ca. 5 seconden, kleurenprint ca. 20, afhankelijk van de complexiteit van de pagina. Hij staat wel altijd aan (geeft niks, doet powersave) Een inkjet printje in full colour op volledig A4 duurt ook een paar minuten voor het printje er helemaal uit is...

Met een inkjet als 'centrale' printer kun je er meteen een grote doos inktpatronen naast zetten......

[ Voor 5% gewijzigd door DaRealRenzel op 17-12-2004 14:49 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

Zet evt. een Laser met parallele aansluiting neer, en deze met een printerservertje aan het netwerk hangen. Ben je ook klaar. Kun je zelfs een kleurenlaser namen. Er zijn tegenwoordig HP en Epson colorlasers die niet meer de wereld kosten.

You can't have everything. Where would you put it?

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Dank !.. Ik heb nog geen keuzes gemaakt, dit is alleen om tot een vergelijkingstabel te komen, daarbij vielen me die waardes op. Van het management moet iedere pc kleur kunnen afdrukken overigens dus daar ga ik me ook op richten.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Verwijderd

De Samsung CLP-500 kleurenlaser is een goede koop, lage printkosten, lage aanschafprijs (~350,-), ingebouwde duplexmodule. Alleen een ingeboude printserver is relatief duur, kan je beter een losse nemen. Eventueel nog een extra papierbak als er veel geprint gaat worden.
Ik heb er hier zelf één in gebruik als factuurprinter, bevalt erg goed. Bovendien kleuradrukken die bijna net zo goed zijn als een inktjet, voor een fractie van de prijs. Dubbelzijdig afdrukken is ook ideaal voor handleidingen e.d.

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik zou toch kiezen voor een wat duurdere kleurenlazer. lazerprinters zijn beter berekend op groote hoeveelheden prints en ze zijn op termijn gewoon goedkoper. omdat de toners per geprinte pagina goedkoper zijn.

Adrian- werkt en leert

Pagina: 1