Foute texture rendering Geforce Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 10:36
Ik heb een nogal wat vreemd probleem wat ik eerlijk gezegd nog nooit heb gezien.

De videokaart is NIET overclocked, de nieuwste detonator 66.93 drivers staan geinstalleerd en directx 9.0c is aanwezig.

Nu speel ik bijvoorbeeld farcry op 800x600 en een aantal dingen op medium, maar vooral de partikel count en de lightning op low, en het beeld ziet er prima uit, geen problemen.
Nu je de lightning en partikel count omhoog gooit en de kaart (blijkbaar) wat meer directx 9 effecten der in moet gooien krijg ik dit hele vage beeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~optende/FarCry0002.jpg

Het zelfde probleem komt ook voor in andere directx 9 based programma's als 3dmark 03 waar in bijvoorbeeld in The Battle of Proxicon het platform van de lift in het begin niet eens word weergegeven, het gezicht van de voorste character krijgt hele rare robotslangen door zijn gezicht, en verder als je naar buiten kijkt zie je geel/roze/rood/oranje/blauw/groen/enz afijn je begrijpt het, felgekleurde objecten in beeld.
Ik dacht dus eerst dat dit soort dingen alleen voorkwamen door het te hoog instellen van bijvoorbeeld de GPU core of het geheugen, maar zelfs als ik deze underclock blijft dat probleem voordoen.

Heeft iemand hier ervaring mee??
Heb namelijk GEEN idee waarom dit gebeurd.

Verdere systeemspecs:

- Asus V8420 TD/64
- AMD Athlon 64 3000+ s939
- ASUS A8V deluxe
- 350w redelijk degelijke voeding (hier ligt het probleem dus niet, denk ik)
- en (tijdelijk) nog niet zo veel RAM, namelijk 2x128mb PC 2100 geheugen.

Alvast bedankt,

Martijn.

Edit:
Nu is dit systeem van een vriend waaraan ik deze Ti4200 heb verkocht, en bij mij thuis heeft hij deze problemen nooit vertoond, wat ik dus nog kan proberen is: het kaartje terug mee naar huis nemen, en kijken of hetzelfde gebeurd bij mij thuis... Dit ga ik dus nog doen.
Vind het alleen erg vreemd, want als het bij mij thuis niet gebeurd, waar kan het dan aan liggen? Dat het aan de software ligt lijkt me erg sterk omdat het bij meerdere spellen voorkomt...

[ Voor 14% gewijzigd door demartijn op 17-12-2004 14:43 ]

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Verwijderd

het is een directx 8 kaart, dus het zou daaraan kunnen liggen, trouwens welk merk voeding

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
Probeer eens met Driver Cleaner alles van ForceWare weg te gooien en de laatste ForceWare te pakken (71.20 inmiddels), daarnaast DirectX uninstallen indien mogelijk en ook opnieuw doen. Ik heb dit met een GeForce2MX gehad, was ergens iets niet goed gegaan met installaties.

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
farcry ff update zoiets had ik ook met me ati 800x

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

KneoK

Not in a million lightyears

Sowieso even Patch 1.3 ophalen van de Far Cry site. Maar dat helpt natuurlijk niet voor de andere DX9 apps.

Wat ik wel zie, een A64 met PC2100 geheugen ? Daar zou ik zo snel mogelijk wat aan doen (als in: koop PC3200).

• demartijn
Even over die patch, heb farcry vaak gespeeld met die kaart in mijn eigen pc (P4 @3,2 en 2x256 Pc3200) Toen heb ik ook nooit die patch geinstalleerd en draaide ik met de meeste instellingen op high en medium, nooit een enkel probleem met het kaartje gehad...
Heb nu een Geforce 6800GT en had toen opeens wel die patch nodig, maar dat had te maken met het ondersteunen van de NV40 in farcry. Het probleem ligt dus, zoals je al zegt, niet bij farcry zelf, want het is zelfs nog erger in 3dMark 03.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:01:
het is een directx 8 kaart, dus het zou daaraan kunnen liggen, trouwens welk merk voeding
Dat het een Dx8 kaart is weet ik, maar dat wil niet zeggen dattie geen Dx9 spellen kan runnen, heeft ie namelijk altijd gedaan... Ik hoop iig niet dat dit aan de kaart zelf ligt, dat hij een defect op een één of andere manier heeft opgelopen ofzo...

Welk merk voeding? Geen idee, maar de voltlijnen zijn stabiel, en de computer zelf vertoont ook geen fratsen, draait allemaal erg stabiel...

[ Voor 19% gewijzigd door demartijn op 17-12-2004 23:09 ]

• demartijn
Is er nu NIEMAND die er een oplossing weet?

Het is in iedergeval duidelijk dat het niet veel voorkomt, het is een vreemd iets, waar ik niet zo ff 1, 2 , 3 uit kom zeg maar..

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik heb met mijn geforce 4 ti4200 ook renderingsproblemen als ik nieuwe drivers pak (in farcry, nfs:u2 en diverse andere games) Met oudere drivers heb ik geen enkel probleem.

• Appelsap
  • Niet online
Ik heb op mn Ti4200 ook de nodige texture problemen gehad bij verschillende spellen met de nieuwere drivers. Gewoon een oude driver pakken, bij mij gaven de 30.82 de meest stabiele resultaten (kun je op Guru3d nog wel vinden). Ik heb er nu de 60.77 op staan, en die lijken ook wel goed te werken, maar ik moet bekennen dat ik er geen Far Cry mee heb gespeeld.

• demartijn
Thnx, jonges, dat is wat ik ga proberen, want weet zeker dat dat het probleem is,

Nogmaals bedankt :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
demartijn schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:04:
...en de computer zelf vertoont ook geen fratsen...
Waarom open je dan dit topic? ;)

Maar goed, ik heb hier nog een pc staan met een Ti4200 erin.
Ook ik kan je adviseren een wat oudere driver te gebruiken.
Het is natuurlijk meer persoonlijke ervaring, maar hier werken 4x.xx drivers het best.

Veel mensen raden unaniem aan altijd de laatste drivers van de fabrikant te gebruiken,
maar dit is vaak niet de beste oplossing.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1