[XP] Acquiring network addres

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Sinds kort heeft mijn laptop een klein "mankementje". Het netwerk icoontje blijft soms hangen op "acquiring network address". Heb een beetje gegoogled, en vond allerlei hits dat mensen geen verbinding konden krijgen met internet als ze deze fout hadden. Maar in mijn geval is alles wel functioneel (LAN en Internet).
Krijg via DHCP ook gewoon een IP toegewezen. Maar als ik repair kies (in het support-venster), dan lukt dat niet. Hij blijft dan hangen op "Windows could not finish repairing the problem because the following action could not be completed: Clearing the DNS cache."

Wat zou het kunnen zijn?

Stay safe

Verwijderd

Probeer eens ipconfig /flushdns

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en als ik die foutmelding google:

http://www.dslreports.com/forum/remark,11790821~mode=flat

(zonealarm probleem in dit geval, maar er staan meer suggesties.)

[ Voor 1% gewijzigd door leuk_he op 17-12-2004 14:47 . Reden: too many fingers on keyboard error/ ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Master FX
  • Nu online
Dan zegt ie:
code:
1
2
Windows IP Configuration
Could not flush the DNS Resolver Cache: Function failed during execution.

En als reactie op leuk_he:
Ik gebruik geen zone alarm en ook de DNS service draait gewoon.

Stay safe

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 16:18

Arno

PF5A

Het lijkt wel alsof je TCP/IP rot is, verwijder eens je netwerkkaart sofwarematig en installeer deze eens opnieuw.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

of google eens op die foutmelding. Spyware zou ook nog kunnen:
http://www.google.com/sea...ailed+during+execution%22

• Master FX
  • Nu online
Het vreemde met dit alles is, dat het netwerken en internetten wel gewoon functioneel is.

Stay safe

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 21:33
leuk is dat he, ben er wel achter gekomen dat als je op et icoontje dubbelklikt en dan properties kiest en daar op ok klikt, dat windows dan ineens wel ziet dat ie toch geen address meer hoeft te acquireren en het in een gewoon netwerk icoontje verandert...

stomme windows ook

Verwijderd

Beetje late toevoeging he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.