Toon posts:

Netwerkkaart in Aptiva

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein netwerkje met 3 PC's. Twee PC's werken in een netwerk (ethernet 10Mb) maar de IBM Aptiva (166Mhz P1) doet het niet. Het lampje op de kaart brandt, de configuratie geeft geen fouten aan, het lampje op de hub brandt maar toch ziet de pc de andere pc's niet (pingen) Kan iemand mij een tip geven?
Alvast bedankt.
Gebruikte protocollen: TCP/IP en Netbios; geen IRQ conflict.

Verwijderd

Kan je op die Aptiva wel jezelf pingen? Heb je IP en SUBNET goed ingevuld? Komen de geinstalleerde protocollen wel overeen. Heb je al gekeken naar eventuele dma of irq conflicten? Eigenlijk bedoel ik: heb je zelf al nagedacht?:Z

Verwijderd

Hmmm, hier sinds gisteren ook problemen met een Aptiva. ISA-kaartje van Realtek wordt in een oude Fujitsu-Siemens zonder problemen herkend, maar een PCI niet in die brandnieuwe Aptiva. Daarin zijn maar 2 pci sloten over van de drie (pci) sloten in totaal. Ook een andere, 2e kaart geprobeerd van zelfde merk. No luck. Handmatig geprobeerd in te stellen, no luck. Sloten gewisseld. No luck. Alle networking en drivers verwijderd, no luck. De Aptiva ziet dan wel een "PCI Ethernet controller" maar vindt geen bijbehorende driver. Werkt ook niet als je daar handmatig de Realtek 8019 voor instelt ...

HELP !!!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IBM systemen geven altijd gezeik met realtec's enzo, ik heb gevallen gezien, waarop die pc niet eens aanging met een realtec, maar als je er bijv een 3com instekker werkt het vaak zonder problemen :)