Toon posts:

Realtime systeem monitoring cpu, mem, processen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programma waarbij ik de cpu en geheugen belasting per proces REALTIME kan loggen. Het moet een programma zijn die centraal op een server staat en waarbij ik dan het ip_adres of mac_adres van een client in kan toetsen. En dat ik dan de stats van die client in mijn browser (of iets anders) kan zien.

Je kan met MRTG /RDD dit wel zien alleen is de minimale interval te hoog.

Het liefst wil ik zo`n tool voor een win2k server en onder het GPL.

Waarschijnlijk zal dit zeer moeilijk worden dus een linux variant is ook goed.

Kheb op freshmeat, tweakers etc gezocht. Maar kan nou niet echt iets vinden wat ik nou zoek.

Verwijderd

Topicstarter
iemand....? :?
Mod-break:

Zoals SSH al zegt: dit is een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen.

[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2004 17:21 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

kicken na 2 uur is 22 uur te vroeg he.
Onder linux type je gewoon top en tada daar heb je het. Verder heb je onder XP taskman(ctrl alt del) die bijna evengoed is, meen dat ie onder 2000 niet veel verschild.

edit:
Onder linux kun je gewoon inloggen op de shell (Putty-win inloggen op SSH) en het commando top geven.

[ Voor 24% gewijzigd door SSH op 17-12-2004 16:33 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas denk ik dat jouw OS geen REALTIME OS is; en daarom nooit realtime zal kunnen loggen. Waarom maak je niet gebruik van de standaard SNMP eigenschappen die de meeste clients (Windows 2k/XP & Linux) je zullen kunnen bieden? En waar heb je precies op gezocht op GoT; en op freshmeat? Wat heb je al gevonden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Performance monitor al geprobeerd? Deze zit standaard in elke Windows NT variant. Deze kan ook remote diverse counters meten. Overigens heet de performance monitor in W2K3 "system monitor".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De standaard Task Manager is een leuke oplossing. Laat de task manager een log file genereren die je vervolgens in een db stopt. En de gegevens vanuit die db zetten in mrtg.

Deze oplossing is werkt met een behoorlijke vertraging.

Ik wil met een programma zoals task manager automatisch een realtime grafiek laten genereren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:14:
De standaard Task Manager is een leuke oplossing. Laat de task manager een log file genereren die je vervolgens in een db stopt. En de gegevens vanuit die db zetten in mrtg.

Deze oplossing is werkt met een behoorlijke vertraging.

Ik wil met een programma zoals task manager automatisch een realtime grafiek laten genereren waarbij het programma ook een history bijhoudt

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-08 15:59

DinX

Motormuis

Dan kan je het evengoed met performance monitor doen. Die kan je rechtstreeks laten loggen naar een db.

Maar als je toch mrtg gebruikt kan je toch gewoon de snmp functies gebruiken. Dat is realtime voor zover ik weet ? Dan heb je je losse data in cijfers en heb je grafiekjes.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 20-12-2004 13:17 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1