Beoordeling van reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik vraag me wel eens af hoe het zit met alle reacties op de frontpage. Ik heb geen zin om bergen met voorbeelden te noemen, maar waarom krijgen sommige mensen met een onzin post punten en als ik gewoon me mening uit een Troll????

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197085

Ik heb wel vaker dingen gepost waarvan ik zeg, tis misschien geen super post, krijgt eerst een paar keer een + en daarna trapt iemand anders de punten omlaag. Blijkbaar mogen sommige mensen wel hun mening uitten en anderen niet (zoals ik bijvoorbeeld.)

<--- http://www.lansensations.nl --->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Een persoonlijke mening is doorgaans geen interessant leesvoer voor andere bezoekers, en daar zal je dus niet hoog mee scoren.
Het is jammer dat ze de 10 bugs per persoon niet hebben gehaald. Maar het betekend wel dat er niet zoveel bugs in de software zit. Of het zijn allemaal slechte studenten, wat ik betwijfel.

En niet om microsoft weer eens af te kraken, maar als ze daar zouden zoeken op fouten dan hadden ze er vast een stuk meer van gevonden
Het eerste gedeelte van je reactie is wel ok, voegt weliswaar niet veel toe, maar hoeft beslist niet onder het maaiveld.

Helaas ga je MS weer afzeiken (ook al zeg je dat je dat niet doet), dat is trollen en offtopic.

Verder heb je gelijk dat er voldoende voorbeelden zijn van verkeerd gemodereerde reacties, als je die hier meld kunnen we er gezamenlijk iets aan doen :).

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En niet om microsoft weer eens af te kraken, maar als ze daar zouden zoeken op fouten dan hadden ze er vast een stuk meer van gevonden
Ondanks de disclaimer klinkt dit toch echt een beetje trollerig. Helemaal onterecht is de beoordeling dan ook niet.

Edit: Wil je een beetje langzamer zijn Botoo? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Polaris op 17-12-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
naja, ik zal er dan mee moeten leren leven, aangezien ik niks tegen microsoft heb ofzo, maar aangezien daar nou eenmaal de meeste fouten in worden geconstateerd is het gewoon waar. En ik ben niet iemand die alles wil afzeiken ofzo.....

maja, ik begrijp jullie reactie ook wel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

Je mag best kritisch zijn tegenover iets of iemand, maar zonder argumenten is je kritiek weinig of geen punten waard.

Ik zie daarom graag argumenten die je stelling versterken, of zelfs een referentie naar een artikel met relevate informatie. In dit geval kan je bijvoorbeeld verwijzen naar Service Pack 2, waarmee Microsoft een groot aantal verbeteringen op het gebied van veiligheid vrij geeft.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Je mag best kritiek leveren op Microsoft (de meningen hier zijn vaak anti-MS), mits het maar gefundeerd is. Jouw reactie komt neer op "In MS software zitten veel meer bugs dan in Unix", zonder dat je daar enige argumentatie voor geeft. En ja, dan wordt het al snel een troll.

Ik moet echt sneller leren tikken, is weer iemand me te vlug af...

[ Voor 13% gewijzigd door Polaris op 18-12-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
Ok, hier ben ik dan weer.... met een wel wat beter voorbeeld.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1208162

Ik lever hier commentaar op een post van iemand, helemaal niks verkeerd mee naar mij inzien, maar het wordt wel aangegeven als gemodereerd en een dubbelpost. Terwijl ik gewoon commentaar lever op iemand. Ik heb alles een beetje nagelezen en kom dan inderdaad op z'n hoogst uit bij gemodereerd omdat een ander persoon een soortgelijk bericht heeft gepost.

Wat ik me dus wel af vraag is of zo'n moderatie gebeuren wel nuttig is als iemand toch niet eerlijk gemod wordt. Of dat het gewoon mensen zijn die graag van hun punten af willen. En ze willekeurig rondstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze is de in de loop der tijd juist wel omhooggegaan. Staat nu op +2 en dat klopt wel aardig. Ik zal 's kijken in hoeverre het een dubbelpost lijkt.

Rataplan weer voor geweest :+

[edit]Nee, dubbelpost zeker niet. Overigens wel een originele post die je plaatste. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Delerium op 04-01-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneukeยฎ

Hoezo geen dubbelpost? BeQuietAndDrive geeft al aan dat het niet te lang moet duren iets dat impliceert dat er hardwarematige beperkingen zijn.

Daarbij optellende het verkeerd gebruik van eenheden lijkt 1 mij een goede score.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

devilbird schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:43:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1208162
. . . en kom dan inderdaad op z'n hoogst uit bij gemodereerd omdat een ander persoon een soortgelijk bericht heeft gepost . . .
Als een ander eerder een soortgelijk bericht heeft gepost, dan is het toch dubbel?

Maar als je er ook nog iets interessants aan toevoegt dan krijg je vanzelf wel weer een iets hogere score, ook al bestaat de kans dat er wel een verkeerde tag aan blijft plakken.
Wat ik me dus wel af vraag is of zo'n moderatie gebeuren wel nuttig is als iemand toch niet eerlijk gemod wordt. Of dat het gewoon mensen zijn die graag van hun punten af willen. En ze willekeurig rondstrooien.
Wat stel je voor om te doen?

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

LauPro schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:35:
Hoezo geen dubbelpost? BeQuietAndDrive geeft al aan dat het niet te lang moet duren iets dat impliceert dat er hardwarematige beperkingen zijn.

Daarbij optellende het verkeerd gebruik van eenheden lijkt 1 mij een goede score.
De post van BeQuietAndDrive heeft het over "4-speed", waarmee hij DVD-, CD- en BluRay-snelheden onontwarbaar verknoopt. De impliciete verwijzing naar technische beperkingen anders dan "als het niet kan dan werkt het niet" zie ik ook niet zitten. De post van devilbird daarentegen geeft een goede concrete, cijfermatige onderbouwing voor beperkingen in schrijfsnelheid (i.e. aanvoer als bottleneck) en hij gebruikt z'n eenheden duidelijk en uniform, al is het dan niet encyclopedisch correct. Van een dubbelpost is dus ook volgens mij geen enkele sprake, +2 lijkt me een goeie score. *klikt*
Ik krijg je nog wel :o

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Onze TS geeft aan dat de overige hardware zoals de interface en de HDD een extreem snelle CD_brander niet kunnen bijbenen. Dat is dus niet het verschil tussen de vier-speeds, maar gewoon de opmerking dat de HDD het momenteel niet zal trekken om 200 Gb schijven in 10 min vol te pompen. Nog steeds een unieke originele reactie dus.

* Delerium zal vanavond kijken of 'ie particulier (geen PM dus) er een +3 van kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1208162
Ik lever hier commentaar op een post van iemand, helemaal niks verkeerd mee naar mij inzien, maar het wordt wel aangegeven als gemodereerd en een dubbelpost.
Deze post staat weliswaar lager in de thread maar is 23 minuten eerder gepost en zegt in essentie hetzelfde. Die Dubbelpost beoordeling (van mij trouwens) lijkt me dus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:22:
Deze post staat weliswaar lager in de thread maar is 23 minuten eerder gepost en zegt in essentie hetzelfde. Die Dubbelpost beoordeling (van mij trouwens) lijkt me dus terecht.
Inderdaad hetzelfde verhaal - alleen is die cijfermatig weer zwakker. 25GB aan 30MB/s - het gegeven voorbeeld met een voorzichtige snelheidsschatting - kost minder dan een kwartier als de HD de bottleneck is, en niet drie of vier keer zoveel; terwijl de post van Devilbird stelt dat 200GB met courante HD-snelheden meer dan een uur vergt; wat wรฉl correct is.

Moet ik wel bekennen dat ik dat pas na mijn moderatie heb uitgerekend :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Wilt iemand hier weer een puntje vanaf halen? Had 'm per ongeluk naar +3 gemod.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1208576

En onderstaande posts beide een puntje omhoog (zodat ze dezelfde beoordeling hebben als alle andere posts):
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1207343
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1207331

Ik weet niet of het beleid is om dat allemaal +2 Behulpzaam te maken, maar ik ben zo vrij geweest om daar maar mee door te gaan...

[ Voor 64% gewijzigd door terabyte op 04-01-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Done :+

[ Voor 70% gewijzigd door Rataplan op 04-01-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
Ok, d'r zijn aardig wat reacties....
botoo schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:42:
[...]
Als een ander eerder een soortgelijk bericht heeft gepost, dan is het toch dubbel?

Maar als je er ook nog iets interessants aan toevoegt dan krijg je vanzelf wel weer een iets hogere score, ook al bestaat de kans dat er wel een verkeerde tag aan blijft plakken.

[...]

Wat stel je voor om te doen?
Ik heb daar niet echt een idee voor.... voor slechte mod punten uitdelen is er natuurlijk een forum zoals dit opgezet. Het lijkt me namelijk niet echt te controleren of iedereen goede punten uitdeelt, maar er zouden natuurlijk wel strafpunten uitgedeeld kunnen worden wat als je er teveel van hebt leid tot het niet meer mogen modereren.
polaris schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:22:
[...]

Dan vind ik nog altijd.... ik reageer op iemand z'n post en er zit meer informatie bij oftewel dan is het hooguit een gemodereerde post.... hij lijkt op die van een ander maar geeft meer info.

Ok zo is het wel weer even genoeg. Ben niet echt van plan te blijven zeuren ofzo, dat geeft weer zo'n slechte indruk voor zover ik dat nu al niet heb. Misschien daarom wel die min punten :)
Nou in iedergeval bedankt en misschien spreek ik jullie wel weer eens ergens anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

We spreken je ook graag hier weer :), hoe meer mensen er bewust nadenken over modereren, hoe liever het ons is.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
botoo schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:11:
Een persoonlijke mening is doorgaans geen interessant leesvoer voor andere bezoekers, en daar zal je dus niet hoog mee scoren.
als ik me er even mee mag bemoeien

Een persoonlijke mening is juist interessant, want die kan je inzichten geven waar jij nog niet achter was gekomen... Als je alleen naar je eigen mening luistert is de wereld nogal zwart-wit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
MrBarBarian schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:32:
[...]

als ik me er even mee mag bemoeien

Een persoonlijke mening is juist interessant, want die kan je inzichten geven waar jij nog niet achter was gekomen... Als je alleen naar je eigen mening luistert is de wereld nogal zwart-wit
Je begrijpt het een beetje verkeerd, of het wordt enigszins verkeerd verwoord. Een persoonlijke mening als
Ik vind een supersnelle dvd-brander niet belangrijk
is overbodig. Kom je echter met een reactie als
Ik vind een supersnelle dvd-brander niet zo belangrijk omdat mijn harde schijf het toch niet zal kunnen bijhouden. Als de harde schijf de data maar met (x)MB/s kan aanleveren heeft het geen zin om op (x*10)MB/s te willen branden
kan gemakkelijk interessant zijn, zelfs als je een denkfout maakt

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Voor een barbaar (zelfs voor een upper-class 'Meneer' barbaar ;)) kom je met een uiterst geciviliseerde opmerking :).
Maar het is idd zoals Yoeri verwoord :Y)

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Pagina: 1