Toon posts:

Welke onderdelen kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een P3-500 met 384MB Dimm op 100Mhz.
4 PCI-sloten in gebruik op me Asus P2B-f en 1 ISA. en 1 AGP uiteraard. Nu wil ik graag upgraden. Ik weet dat ik een nieuw Mboard nodig heb en een proc natuurlijk.

Wat kan ik het beste aanschaffen??

-Intel of AMD?
-Welke Mboard?
-Nieuw (lees:sneller) geheugen ja of nee?

Kan iemand advies geven...Alvast bedankt?!

ps. Ik wil rond de 1000 piek uitkomen voor deze upgrade maximaal!!

Verwijderd

Koop een nieuwe mobo geschikt voor AMB. Koop daar een Duron voor. 800'tje of 850'tje wat je wilt. Ben je zo'n 650 kwijt. Dan koop je nog twee reepjes 128Mb PC133 geheugen en zit je ongeveer aan je 1000 piek en heb je een knaller van een mobo, cpu en geheugen combinatie en lekker geschikt voor overklokken en draait je zooi binnen de kortste keer op 1000+ Mhz =)
Ik heb hetzelfde gedaan ;)
Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt hetzelfde gedaan! :P ...mmmm...en
welke mboard heb jij pcies aangeschaft?
En scheelt het veel...100 of 133 MHZ geheugen? Of kan ik niet dat nog snellere geheugen beter kopen van 800Mhz? *D

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon 133Mhz geheugen kopen.
Alleen je moet ook een goeie videokaart kopen anders schiet je nog niks op. (in spellen althans)
Voor de rest zou ik dat ook aanbevelen wat hierboven staat.
Voor videokaart zou ik een Geforce 2 MX nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Geforce 2 Pro...:9
Alleen kan ik nog nie alle games (zoals Giants bijvoorbeeld) vloeiend op Hires spelen maar dat komt dus gewoon door me Proc.
Dussss daar wilde ik es verandering in brengen... *D

Verwijderd

GOEDZO :9

hee maar een Duron will do the job
is momenteel het goekoopste.
abit kt7 is momenteel goekoop boardje.
en een duron 800 kost geen hol.
en gewoon pc133 geheugen (al mocht je het niet nodig hebben; komt nog wel :) ) dan heb je wat speling en om de prijs hoef je het nu nog niet te laten!

:9~ SUCK666 :9~

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan je niet verder upgraden met dat bordje?

En zo niet dan dit:

MOBO: Asus A7V, Abit KT7 of MSO K7T PRO 2
CPU: Duron een heel misschien Thunderbird(hangt er van af wat je te besteden hebt)
Geheugen: 256MHz PC133 => 't is nu spotgoedkoop.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Video heb je!
ok dan wacht dan nog ffies een maandje en koop dan hetvolgende:

MSI K7T Turbo(KT133A)
Das het 4e KT133x bordje van MSI. Dit zijn de stabielste borden die gebaseerd zijn op de KT133x. Verder zijn ze ook rete snel; net zo snel als de andere KT133x borden, weinig verschil) Overclocken als de beste, deze heeft multiplier adjustments en eindelijk ook goede FSB overclocking door de KT133A chipset, zijn al mensen die m op 155(310) bus hebben gehad

Verder is de layout ook GOED! en heeft deze ook nog een promise RAID controller(just in case) verder is de prijs van de MSI borden stukken beter dan die van de ASUS en ABIT borden. reken op een prijs rond de 390 piek(raid maakt m iets duurder dan de MSI K7T pro2A)

128MB PC133.
ga voor de infineons deze zijn cheap(159,-) en zijn toch kwaliteits chippies die wel hoog willen draaien.

Duron 800
de prijs is laag en de yields van de 800+ processors schijnen net wat beter te zijn dan die lagere (neiuwe stepping)daardoor overclocken ze erg goed.

Als cooler raad ik je de Coolermaster DP5 6H11 aan. deze goedkope koeler kan zich goed staande houden tussen de orbs en de alphas en wint het van ze op het prijs gebied.

Ok ffies de belans opmaken:
MSI K7T Turbo 390,-(waarschijnlijk)
128MB PC133(infineon) 159,-
AMD Duron 800 255,-
Coolermaster DP5 6H11 25,-
totaal: 829
reken dus totaal op 900 piek want er komt nog versturen bij.

Voor dat geld kan je ook een 850Mhz P3 kopen(maar dan zonder cooler, geheugen en moederbord) aan jou de keus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal...ik laat het wel weten wat het geworden is...

:Z

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kan er geen Coppermine in dat bordje na een eventuele bios upgrade? Coppermines vliegen, en al helemaal met die videokaart van je.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1