Toon posts:

TVD van Casema

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al misschien vernomen is ook Casema gestart met het doorgeven van 'gratis' digitale televie onder de naam TVD.

Met ingang van 1 december 2004 wordt derhalve aan alle abonnees (waar mogelijk) gratis het digitale signaal doorgegeven.

Voor een aanvullend pakket met tv en radio zenders dient echter te worden bijbetaald. Alsmede voor de speciale kanalen (cinenova, erotiek, voetbal, etc.)

Casema heeft vanaf 15 december een actie lopen met de decoder van Samsung (DCB-9401R).

Indien je deze aanschaft voor 30 januari 2005 dan krijg je € 80 terugbetaald van Casema. Per saldo kost de decoder dan € 69 incl. starterspakket (irdetokaart).

Inmiddels heb ik gisteren bij de Mediamarkt een dergelijke decoder aangeschaft en vandaag aangesloten op mijn tv.

Hierbij mijn bevindingen:

- Beeldkwaliteit is erg goed (af en toe wat artifacts bij het zappen)
- Geluid is uiteraard ook uitstekend (optisch via receiver)
- Bepaalde netten doen het echter niet, waaronder ned 1, 2 en 3. De decoder geeft de foutmelding: geen signaal. Terwijl ik toch op bijna 90% sterkte van mijn signaal zit. Erg vaag.

Al met al wel erg tevreden, zeker gelet op het feit dat het gratis is.

Spice Platinum en het Voetbalkanaal worden trouwens ook gratis doorgegeven tot 31 juli 2005 voor nieuwe abonnees.

In dit topic wil ik graag andere forummers verzoeken hun ervaringen te posten !

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Ik heb geen ervaringen, wel een vraag: Blijft het 'oude' analoge signaal ook op de kabel, dus NAAST het digitale signaal? Ik heb namelijk ook een TV boven en wil daar ook graag blijven kijken..

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
Analoog blijft voorlopig nog naast het digitale signaal beschikbaar. De kabel-maatschappijen hebben alwel aangegeven dat ze in de toekomst alleen nog digitaal willen "uitzenden"

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

dEADkIRK schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:58:
Analoog blijft voorlopig nog naast het digitale signaal beschikbaar. De kabel-maatschappijen hebben alwel aangegeven dat ze in de toekomst alleen nog digitaal willen "uitzenden"
Met als direct gevolg een dramatische achteruitgang van het analoge signaal: zowel bij beeld als geluid!! Op het moment is het dus beide niet echt jofel: digitaal nog met kinderziektes zoals slecht of wegvallende ontvangst, blokkerige compressie artefacten etc en analoog met streperig beeld en bedompt geluid.

Schotel anyone?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er loopt inderdaad al een topic over, dat staat nu nog in een "prive" forum. Ik ga even vragen of dat topic naar dit forum verhuisd kan worden, dan kan iedereen het lezen.
Casema Digitale Televisie wordt TVD (met een addertje)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.