W2KSRV smtp verkeer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:06
ik heb een w2k server met iis geinstalleerd deze verdeelt het internet(via xs4all) over een aantal pc's die met pop boxen hun e-mail binnen halen en verzenden (smtp.xs4all.nl)

nu werkt het internet op alle machines maar bij het verzenden van smtp verkeer gaat het mis ik krijg de melding : kan het bericht niet verzenden omdat een van de geadresseerden door de server is geweigerd serverreactie 550 5.7.1 <email adres> relaying denied ip name lookup failed [extern ip adres van de netwerk kaart waarop de router zit aangesloten] (account pop.vuurwerk.nl, smtp server: 'smtp.xs4all.nl' foutnummer: 0x800ccc79).

kan iemand mij vertellen wat ik moet instellen om het smtp verkeer ook werkend te krijgen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het IP-adres van jouw server is ongelijk aan het IP-adres van smt.xs4all.nl.

Krijg je die melding direct of na bv. een halve minuut? Krijg je die melding op je server of op je client? Heb je een domeinnaam gekoppeld aan je server?

Je kan je clients beter mail laten versturen via smtp.xs4all.nl dan via jouw server...

[ Voor 17% gewijzigd door CmdrKeen op 17-12-2004 13:17 . Reden: mail via xs4all ipv server ]

Bloed, zweet & koffie

• Donnie Darko
smtp verkeer wordt ook via de clients geregeld de melding is dan ook op de client ik heb op de server niks kwa mail instellingen ingesteld.

dus het internet verkeer en het mail binnenhalen op de clients werkt wel alleen het verzenden wil niet lukken

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Donnie Darko schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:24:
smtp verkeer wordt ook via de clients geregeld de melding is dan ook op de client ik heb op de server niks kwa mail instellingen ingesteld.

dus het internet verkeer en het mail binnenhalen op de clients werkt wel alleen het verzenden wil niet lukken
je server heeft wel verbinding met het i-net dmv een xs4all connectie :?

heeft het wel gewerkt?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Donnie Darko
ja de server heeft internet verbinding via xs4all, het heeft nog niet gewerkt het is nieuw aangelegd.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Donnie Darko schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:32:
ja de server heeft internet verbinding via xs4all, het heeft nog niet gewerkt het is nieuw aangelegd.
ff xs4all bellen en vragen hoe dat kan, ligt echt bij hun ipv bij jou

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1