Goede point&shoot camera naast SLR

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben op zoek naar een goede point&shoot om te gebruiken naast mijn 20D. Ik ga 'm vooral gebruiken tijdens gelegenheden waar een camera niet mag opvallen (concerten etc.) en wanneer ik een keer geen zin heb om de hele zooi mee te slepen (dagje strand, pretpark etc.)

De "eisen":

- Mooi klein design
- CF is een pré (heb 2gig liggen)
- Niet te duur (max. 300 euro)
- Moet goede filmpjes maken met geluid (liefst 640x480 15-20fps én ongelimiteerd!)
- Minimaal 4mp
- Penlites slikken is een pré

Naast de fotografische kwaliteiten is vooral de movie mode erg belangrijk, want ik merk dat ik de A40 van mijn pa vaak meeneem, omdat filmpjes gewoon erg leuke aandenkens zijn. Alleen zijn die filmpjes helaas van matige kwaliteit.

Ik had de Canon Ixus 40 op het oog, maar die heeft 2 grote nadelen: een accu (zodat je weer een reserve moet kopen - die dingen zijn zo leeg) en hij gebruikt SD kaarten. Wel kan hij 640x480 30fps ongelimiteerde filmpjes maken.

Kan iemand mij een camera aanraden die aan mijn eisen voldoet?
Het liefst blijf ik bij Canon, maar dat gaat denk ik niet lukken. De A-serie heeft ook geen camera met fatsoenlijke movie mode (A95 maakt 640x480 filmpjes met 10fps en max. 30 sec )

Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de 4 modellen waaruit ik twijfel.

Komt er op neer dan kiezen tussen de Canon A85, Ixus 40 en Sony W1 best lastig is. Misschien kunnen mensen die voor dezelfde keus stonden me helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 17-12-2004 13:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Tsja, ik zou zelf de Sony laten afvallen vanwege het gebruik van de MS. Die dingen zijn alleen compatible met Sony en de verwachting is dat Sony ze op middellange termijn vaarwel zegt. Op dit moment gebruiken de meeste cams SD geheugen; als je wilt vasthouden aan CF geheugen en je wilt een camera >300 euro dan hou je volgens mij alleen nog de Powershot A serie over. Andere camera's gebruiken SD of xD. Wanneer je afstapt van de hoge kwaliteit filmpjes, dan voldoet de A85 op alle andere fronten aan jouw eisen. Als je hieraan vasthoudt, dan moet je gaan kijken naar andere geheugentypen.

Wanneer je een zeer hoge filmresolutie wilt hebben, dan kun je idd kijken naar de Ixus40 (gebruikt wel een accu). Leg je meer de nadruk op het gebruik van batterijen, dan kun je ook eens kijken naar bijvoorbeeld een Pentax optio S40 (wel een lagere filmresolutie). Kortom, je moet even je "eisen" op volgorde zetten van belangrijkheid, dan is daar vrij makkelijk een camera bij te zoeken. Overigens is klein relatief, aangezien ik een Powershot A85 niet echt klein durf te noemen ;)

• Mooody
Daarom neig ik meer naar de Ixus 40, maar die is weer niet echt goedkoop omdat je er nog SD geheugen bij moet kopen....

De volgorde van belang is:
1. movie mode
2. CF/accu
3. grootte/gewicht

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb een a80 en ik moet zeggen, ik wil geen andere der naast hebben als point en shoot.

beed=ld is gewoon goed en kleur echtheid ook

• Mooody
De A80 is een point&shoot :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 14:52
A80 heeft naar mijn idee zwaar onrealistische kleuren, alle kleuren worden zo onrealistisch fel gemaakt dat het net lijkt of je naar een sprookje in lollypopland aan het kijken bent. Het menselijk oog ziet graag felle kleuren en ziet de rest eerder als flets, maar deze camera heeft de verkeerde kant van de balans te pakken

• Mooody
Dat is het geval met elke point&shoot. Achterliggende gedachte is dat de foto direct klaar is om te printen. (voldoende contrast en scherpte).
Ik heb er nog een leuke slr naast, dus op zich vind ik dat geen probleem.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 14:52
Ik vond de kleuren feller dan met elke andere camera die ik gezien heb, zal eens kijken naar een voorbeeldje

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Afgezien van dat Moooody een bekende hier is op het forum en fotografie-ervaring heeft met een DSLR, wat is het verschil als wanneer een beginnert hier op dit forum komt vragen wat voor point-n-shootert hij het best kan kopen (waarop het topic meteen gesloten wordt door een moderator en verwezen wordt naar de vele verzameltopics) en dat Moooooody dat op deze manier doet?

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 19-12-2004 18:53 ]

Alors.

Verwijderd

Ik zat met dezelfde 'uitdaging' en heb uiteindelijk gekozen voor een sony DSC-L1.

- Klein
- Licht gewicht
- Redelijke batterijduur (zit accu bij)
- Filmpjes in aardige kwaliteit (is voor mij meer een gimmick, maar toch wel leuk)

Het enige nadeel is memory stick. Het spande een beetje tussen deze cam en een olympus, maar het feit dat ik al een memory stick lezer heb in m'n computer en laptop en ik een xD lezer los zou moeten aanschaffen heeft de doorslag gegeven.

Wat foto's van m'n nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/l1/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/l1/back.jpg

Statief adapter (standaard zit er een miniatuur bevestiging op):
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/l1/adapter.jpg

En de media:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/l1/memory.jpg
(De 16 mb memory stick en duo/normal adapter zit er standaard bij)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Stereotomy schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:45:
Afgezien van dat Moooody een bekende hier is op het forum en fotografie-ervaring heeft met een DSLR, wat is het verschil als wanneer een beginnert hier op dit forum komt vragen wat voor point-n-shootert hij het best kan kopen (waarop het topic meteen gesloten wordt door een moderator en verwezen wordt naar de vele verzameltopics) en dat Moooooody dat op deze manier doet?
Kijk naar de start post en zie daar het verschil. Mooooooooooooody heeft onderzoek gedaan en de keuze al redelijk beperkt.

Hij vraagt niet: welke cam moet ik hebben.

Dat is het verschil.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33

Rudedadude

Maybe we were born to run

arjandijk schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:24:
Ik vond de kleuren feller dan met elke andere camera die ik gezien heb, zal eens kijken naar een voorbeeldje
Misschien ietwat los van de discussie, maar het lijkt mij dat de a80, net als mijn a75, ook de voorkeursmode 'neutral' heeft, waardoor de gemaakte foto's zo natuurlijk mogelijk worden weergegeven.

Verder heeft de Sony V1 ( in vergelijking met een 20d best compact ;) ) ook een onbeperkte movie mode, heeft bovendien al een vervanger en zal dus waarschijnlijk lager geprijst zijn. (alleen vind ik de ergonomie van mijn a75 tig keer beter, evenals het schermpje)

[ Voor 29% gewijzigd door Rudedadude op 20-12-2004 11:23 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Mooody
Stereotomy schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:45:
Zoals hierboven al is gezegd heb ik al onderzoek gedaan en mijn keuze beperkt.
Ik ga er vanuit dat hier voldoende mensen rondlopen die een van de 3 camera's op mijn lijstje hebben en willen aangeven wat hun belangrijkste reden was om niet voor een van de andere te gaan.

Ook lijkt me het onderwerp "P&S naast D-slr" iets om een algemeen topic over te maken. Veel mensen die redelijk serieus met fotografie bezig zijn hebben altijd wel de behoefte om op momenten waarop het niet persé gaat om de kwaliteit van de foto, maar meer om de emotionele waarde ("leuk voor later"), te kiezen voor een klein cameraatje die je in je zak kan steken en overal naar toe kan nemen. Movie mode is hierbij soms belangrijk, want dit is voor veel mensen die overstappen van consumer/prosumer naar d-slr een groot gemis.

Dus het heeft niets te maken met mijn positie op dit subforum. Voor jouw geruststelling: Er zijn genoeg topics van mijn gesloten in het verleden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 11:32 ]

Verwijderd

kijk ook eens naar de Minolta dimage G600

slikt CF en SD (geloof ik), is 4mp en behoorlijk compact!

• Mooody
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:21:
Ik zat met dezelfde 'uitdaging' en heb uiteindelijk gekozen voor een sony DSC-L1.
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en voor hoeveel?
Ik kan 'n nog niet vinden...

• Mooody
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:37:
kijk ook eens naar de Minolta dimage G600

slikt CF en SD (geloof ik), is 4mp en behoorlijk compact!
Komt helaas niet echt in de buurt van mijn eisen.
Matige filmpjes (320x240 op 15pfs), slikt geen CF en penlites en de lens begint bij een eq. van 39mm (erg weinig groothoek dus).

Verwijderd

ik dacht bijna zeker te weten dat ie 2 soorten kaartjes hapte (incl CF).
de rest van je kritiekpunten ben ik met je eens.

ik hoef minder megapixels te hebben maar wil wel AA en een ultracompact modelletje, dus voor mij is de KM X31 goed genoeg (missch de X50 wat voor jou? ik ken de specs niet, waarschijnlijk zallie wel een speciale accu hebben, een erg slechte ontwikkeling dat steeds meer cams dat hebben)

• Mooody
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:51:
ik dacht bijna zeker te weten dat ie 2 soorten kaartjes hapte (incl CF).
de rest van je kritiekpunten ben ik met je eens.
Alleen SD/MMC en Memorystick helaas...

Helaas is er geen camera die aan al mijn eisen voldoet. De A75 maakt op het moment de meeste kans en zal ook wel 2e hands goed te krijgen zijn (voor 100-125 euro ofzo)
Als de Ixus 30 snel in prijs gaat dalen (zal wel niet), neem ik die ook nog in overweging.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 14:17 ]

Verwijderd

Nee SD en MS.

Als ik het prioriteitenlijstje zie, dan zou ik echt een Ixus40 aanbevelen. Je hebt 256 MB SD voor een eurotje of 30, dus dat moet je gewoon bij het aanschafbedrag rekenen. Voordelen tov de L1 van Sony:

-geen MS duo, maar "normaal" SD geheugen.
-groot scherm
-grotere CCD
-instelbare ISO waarde
-viewfinder

Voordelen van de L1 boven de Ixus40:
-3:2 verhouding ipv 4:3
-meer groothoek
-camera is kleiner

Verwijderd

aha, dan was het een van de voorgangers die ook CF ondersteunde...
de A75 zou voor mij gewoon te groot zijn. ik wil echt een pocket-size cameraatje voor erbij (ga voor langere tijd reizen door de tropen dus ga ik niet altijd met een fullsize cam (olympus c740) om mn nek rondlopen.

Verwijderd

Neem dan een Olympus mju, die zijn "waterproof".

• Tukk
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het komt vooral door je Filmpjes-eis dat je keuze wat moeilijker wordt gemaakt, anders was de Canon A85 de keuze geweest. De prijs, CF en geen MS.

Hoe belangrijk vind je deze, toch altijd inferieure, filmpjes?
Wat kun je er meer mee dan eventjes een groet filmen, zodat je die kan mailen?

Mijn keus zou de Canon zijn, houd je geld over een 1 gigabyte ipv 512 Mb. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 20-12-2004 14:32 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:25:
Neem dan een Olympus mju, die zijn "waterproof".
groter en duurder dan de X31

• Mooody
Tukk schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:32:
Het komt vooral door je Filmpjes-eis dat je keuze wat moeilijker wordt gemaakt, anders was de Canon A85 de keuze geweest. De prijs, CF en geen MS.

Hoe belangrijk vind je deze, toch altijd inferieure, filmpjes?
Wat kun je er meer mee dan eventjes een groet filmen, zodat je die kan mailen?
Ik heb gemerkt dat oude filmpjes terugkijken erg leuk is.
Ook erg leuk om beeldmateriaal te hebben voor de kinderen later :)
320x240 is al behoorlijk te volgen op een tv. 640x480 zou ideaal zijn in dit geval (redelijk kwaliteit en de bestandsgrootte is makkelijk te doen met de 2x 1Gb die ik gebruik in de 20D)
Mijn keus zou de Canon zijn, houd je geld over een 1 gigabyte ipv 512 Mb. ;)
Nog beter, als ik de Canon kies hoeft ik dus geen geheugen meer te kopen :)

Ik zou natuurlijk ook kunnen wachten tot mei/juni 2005, vlak voor de vakantie, en gewoon de opvolger van de A75/85/95 kunnen komen die waarschijnlijk betere filmpjes kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 14:47 ]

Verwijderd

ik zou een goedkope filmcamera naast een goedkope fotocamera kopen. 't blijft altijd matige kwaliteit met fotocams.
Maargoed, als het vooral voor de aardigheid is heb jij er misschien genoeg aan.

• Mooody
Het gaat uiteraard voornamelijk om de foto's met de filmpjes als (belangrijke) bijzaak.
2 apparaten meeslepen is geen optie :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

Hmmm, gezien de eisen zou ik toch een Canon Powershot S1 IS eens overwegen. Niet zo klein als de A serie, maar ook niet gigantisch groot, goede point and shoot, goede filmpjes mogelijkheid en een flinke zoom met IS. Dat is dan weer erg fijn bij concerten.

edit:
Ik zie net dat je budget 300 euro is. Daar zit je met deze cam wel boven: 348 euro

[ Voor 23% gewijzigd door EXX op 20-12-2004 15:18 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Tukk
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

EXX schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:16:
Hmmm, gezien de eisen zou ik toch een Canon Powershot S1 IS eens overwegen. Niet zo klein als de A serie, maar ook niet gigantisch groot, goede point and shoot, goede filmpjes mogelijkheid en een flinke zoom met IS. Dat is dan weer erg fijn bij concerten.

edit:
Ik zie net dat je budget 300 euro is. Daar zit je met deze cam wel boven: 348 euro
Hij voldoet wel volkomen aan de specs, en er hoeft geen geheugen gekocht te worden door de CF mogelijkheid.

edit: te groot, dus..

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 20-12-2004 16:07 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Mooody
EXX schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:16:

edit:
De S1 is geen "broekzakcamera" helaas...en een kleine camera is toch echt wel het vereiste (voor veel mensen die een camera naast hun d-slr willen), anders kun je net zo goed je 20D om je nek hangen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:44:
[...]

groter en duurder dan de X31
Nog steeds erg compact, waterproof en werkt op een accu ipv oploaadbare batterijen die je er nog bij moet kopen. Daarnaast is de KM X31 zo van plastic. Dat is bij de mju serie wel even anders. Daarnaast zie ik de mju 400 al staan voor 229 en de 300 voor 199. Bezuinigen op verkeerde aspecten is dan ook geen bezuinigen meer.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

Mooooody schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:31:
[...]

De S1 is geen "broekzakcamera" helaas...en een kleine camera is toch echt wel het vereiste (voor veel mensen die een camera naast hun d-slr willen), anders kun je net zo goed je 20D om je nek hangen :)
Dat ligt aan de maat broek ;) Zonder dollen, een cam als de S1 kan volgens mij wel in een klein tasje aan de broekriem gedragen worden. Dat is een redelijk alternatief. Verder is zo een camera behoorlijk lichter dan een 20D.

[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 20-12-2004 15:37 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mooody
Jaaaaaa maaaarrr ik wil een compactere camera dan de S1 :)
Ik heb de G3 en G5 gehad en die vond ik als vakantie-camera nog te groot.
Hij moet echt zonder gezeur in een kleine broekzak passen, zodat ik er verder niet naar om hoeft te kijken. Vakantie is in mijn geval op de eerste plaats relaxen en daarna pas foto's maken.
Als ik naar een fotogeniek plekje ga, gaat uiteraard de 20D gewoon ook mee, in alle andere gevallen wil ik alleen de kleine camera op zak hebben.

Over de Mju: beroerde movie mode, geen CF, geen penlites en geen al te beste lens. Die valt dus helaas af. In die prijsklasse zou de A75/A85 betere keus zijn voor mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 16:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:32:
[...]

Nog steeds erg compact, waterproof en werkt op een accu ipv oploaadbare batterijen die je er nog bij moet kopen. Daarnaast is de KM X31 zo van plastic. Dat is bij de mju serie wel even anders. Daarnaast zie ik de mju 400 al staan voor 229 en de 300 voor 199. Bezuinigen op verkeerde aspecten is dan ook geen bezuinigen meer.
het prijsverscil is toch al minimaal 50 euro. de lens zit binnenin de body en de body is kleiner en lichter.

die batterijen zijn een groot voordeel, behalve voor echte a-technische of luie mensen (no offence, mijn moeder is ook zo), ik heb namelijk toch al stapels AA batterijen liggen, en die zijn veel goedkoper dan een reserve accu voor een olympus!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody, je stormde vanaf het begin toch onvermijdelijk op een A serie van Canon af, waarom koop je die gewoon niet?

Alors.

Verwijderd

Mwah ik dacht juist dat ie eerder op een ixus afstormde. Maakt mij niet uit, maar volgens mij moet ie gewoon wat geld optellen bij de aanschaf van die ixus en dan kijken wat de kosten/ baten zijn. Bij de Powershot A serie moet je batterijtjes optellen.

• Mooody
Stereotomy schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:04:
Mooooody, je stormde vanaf het begin toch onvermijdelijk op een A serie van Canon af, waarom koop je die gewoon niet?
Ow, dan heb ik wat gemist :)

Ik twijfel nogsteeds tussen de camera's in de sheet: vergelijking (net geupdate)

Maar laat dit niet alleen mijn topic worden, maar voor iedereen die een compacte camera zoekt naast zijn "serieuze" camera.

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 20-12-2004 17:20 ]

• Mooody
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:15:
Mwah ik dacht juist dat ie eerder op een ixus afstormde. Maakt mij niet uit, maar volgens mij moet ie gewoon wat geld optellen bij de aanschaf van die ixus en dan kijken wat de kosten/ baten zijn. Bij de Powershot A serie moet je batterijtjes optellen.
Penlites (+ snellader) heb ik al (8 x 2300mAh) als maatje van mijn flitser.

Verwijderd

Als ik zo naar je tabel kijk dan zou ik gaan voor de Sony W1. Die staat voor 266,- in de pricewatch.
Eenigste nadeel is dan de memory stick, maar weegt dit dan zo zwaar? Verder is dit een erg snel camera, dus echt point en shoot....

• Mooody
Weer een kleine update in de sheet trouwens :)

Het zal gaan tussen de W1 en Ixus 30.
Ik ben erachter gekomen dat de Ixus 30 ook ongelimiteerd filmpjes op 640x480 30fps kan maken.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 22:08
Ik heb de W1 nu een paar weken en ben erg tevreden. Hij is onderdaad erg snel en dat moet je ook hebben bij een point en shoot.

Xiaomi 13T Pro

• __Tom__
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08-2022
Uit je laatste reacties te zien ga je vooral voor een kleine camera. Een 'broekzakcamera' zie ik als een camera die je in je zak kunt hebben zonder dat je er last van hebt, ook niet als je gaat zitten, of als je aan het lopen bent. De A-serie van Canon valt dan voor mij al af, omdat ze te groot zijn, een broekzakcamera moet niet veel groter zijn dan een telefoon.

Nadeel van een kleinere camera is dat die ruimte ergens op bespaard moet worden, dus ook op plaats voor geheugen en stroom. CF is groter dan SD en penlites zijn groter dan een op maat gemaakte accu. Wil je dus voor echt klein gaan, dan moet je gewoon niet voor penlites en CF willen gaan.
Dit heeft ook z'n voordelen, iedere camera heeft dan z'n eigen accu en geheugen, en je komt er niet opeens achter dat je CF nog in je Ixus zit terwijl je met je 20D op pad bent. Iets wat mij wel eens overkomen is, ik heb een Ixus II (vier jaar geleden de kleinste digi) en een D30.

Ik zou dus gewoon voor de Ixus 30 gaan, lekker klein en gewoon mooie plaatjes. Nadeel is dan dat je wat SD erbij moet kopen en evt. een accu, maar dat heeft dus ook weer z'n voordelen. Succes!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
Voordeel van een Ixus, of andere Canon digicams, is dat je een grote gelijkenis in de menustructuur en de interface zult hebben ten opzichte van je 20D. Lijkt mij wel prettig in ieder geval...

[ Voor 45% gewijzigd door agiessen op 21-12-2004 20:28 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mooooody wat heb je uiteindelijk gekozen?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een ultra-compacte camera naast mijn Canon 10D. Was er zelf ook al achtergekomen dat als ik bij CF blijft voor opslag de keus wel erg beperkt wordt. Filmpjes vind ik ook redelijk belangrijk omdat ik graag naar concerten ga en daar de camera ook wil gaan gebruiken (met m'n 10D naar binnen lopen vinden ze nooit zo leuk :P ). Het maken van een filmpje (zonder dat er een limiet aan vast zit!!!!) vind ik dan best belangrijk.

Al zoekend ben ik nu op de Canon IXUS 30 uitgekomen. Megapixels zijn van ondergeschikt belang tenslotte. :P Klein genoeg en erg mooie filmpjes op 640x480, zonder limiet. Ik hoop eigenlijk op bevestiging dat de IXUS 30 ook in mijn geval een goede aanschaf is. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 24-06-2005 00:34 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Is een goede camera, maar beslis wel snel, want de camera is uitlopend.

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:10
Tourniquet schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:27:
volgens mij heeft moooody nog steeds niet gekozen, en ik denk dat er toch nooit dè ideale point-shoot voor naast een dslr zal komen, vooral omdat de eisen voor iedereen weer anders zijn

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:59
Ik heb hier nog een FujiFilm FinePix S5500 liggen (6mnd oud).
Staat ook op Ebay, gaat alleen de deur uit met Polaris en UV filter en 512MB xD kaart.
Voor concerten perfect, 10x zoom :D .. voldoet bijna aan al je punten, tis geen CF.

• Mooody
Tourniquet schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:27:
Heb (nog) niets gekozen. Prioriteit is verlegd naar samenwonen en dat kost nou eenmaal veel geld :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

EEKzz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:47:
Ik heb hier nog een FujiFilm FinePix S5500 liggen (6mnd oud).
Staat ook op Ebay, gaat alleen de deur uit met Polaris en UV filter en 512MB xD kaart.
Voor concerten perfect, 10x zoom :D .. voldoet bijna aan al je punten, tis geen CF.
Veel te groot en te zwaar! Kan ik net zo goed m'n 10D pakken. :)
Mooooody schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:49:
[...]

Heb (nog) niets gekozen. Prioriteit is verlegd naar samenwonen en dat kost nou eenmaal veel geld :)
oh, ok. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 24-06-2005 22:43 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 18:06

Opa

Nu Multifocaal!

Mijn visie op een goede point&shoot:

De Pentax Optio SVi.

Voordelen:
Echt klein. Borstzakformaat, een fractie groter dan de "credit card cam" Optio S4.
5x zoom 36x180 equivalent.
5MP. Altijd meegenomen.
Macro tot op 4 cm, met flitser die zich begrenst.
video 320x240 @ 30fps met audio, enige beperking is de kaartgrootte.
SD kaartjes en een Li-ion accu
Pictbridge compatible (ok, da´s voor de erg gemakzuchtigen)
ISO 50 tot 400
EXIF 2.2

Nadelen:
De SV was misschien een tikje traag uit de startblokken, met name door die lange lens.
En te traag met scherpstellen en schieten voor de snel bewegende objecten. Oplossing AF uitschakelen?
Of dit alles verbeterd is in de nieuwe SVi moet een test uitwijzen, maar die heb ik tot op heden nog niet mogen aanschouwen.
Gespot bij Prijzenslag.com en Hardware Discount.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic doorgenomen, maar om de TS een paar ideetjes te geven, en misschien paar tips.. Kijk er een vraag-startpost van mij eens op na, waar zo goed als ieder aangedragen model aan je eisen voldoet

(ik had immers ook een point and shoot in gedachten, het is er wel nog niet van gekomen)

link: [advies en ervaringen] voor selectie mbt tot aankoop

(vooral de fuji is aan te raden, wegens 'bijna slr achtige' iso levels, met nog redelijke resultaten ook. Wel geen optical viewfinder

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Maakt Kodak geen leuk toestel wat aan je eisen voldoet? Over het algemeen zijn dat geen onaardige camera's...

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Pagina: 1