Ik ben op zoek naar een goede point&shoot om te gebruiken naast mijn 20D. Ik ga 'm vooral gebruiken tijdens gelegenheden waar een camera niet mag opvallen (concerten etc.) en wanneer ik een keer geen zin heb om de hele zooi mee te slepen (dagje strand, pretpark etc.)
De "eisen":
- Mooi klein design
- CF is een pré (heb 2gig liggen)
- Niet te duur (max. 300 euro)
- Moet goede filmpjes maken met geluid (liefst 640x480 15-20fps én ongelimiteerd!)
- Minimaal 4mp
- Penlites slikken is een pré
Naast de fotografische kwaliteiten is vooral de movie mode erg belangrijk, want ik merk dat ik de A40 van mijn pa vaak meeneem, omdat filmpjes gewoon erg leuke aandenkens zijn. Alleen zijn die filmpjes helaas van matige kwaliteit.
Ik had de Canon Ixus 40 op het oog, maar die heeft 2 grote nadelen: een accu (zodat je weer een reserve moet kopen - die dingen zijn zo leeg) en hij gebruikt SD kaarten. Wel kan hij 640x480 30fps ongelimiteerde filmpjes maken.
Kan iemand mij een camera aanraden die aan mijn eisen voldoet?
Het liefst blijf ik bij Canon, maar dat gaat denk ik niet lukken. De A-serie heeft ook geen camera met fatsoenlijke movie mode (A95 maakt 640x480 filmpjes met 10fps en max. 30 sec )
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de 4 modellen waaruit ik twijfel.
Komt er op neer dan kiezen tussen de Canon A85, Ixus 40 en Sony W1 best lastig is. Misschien kunnen mensen die voor dezelfde keus stonden me helpen.
De "eisen":
- Mooi klein design
- CF is een pré (heb 2gig liggen)
- Niet te duur (max. 300 euro)
- Moet goede filmpjes maken met geluid (liefst 640x480 15-20fps én ongelimiteerd!)
- Minimaal 4mp
- Penlites slikken is een pré
Naast de fotografische kwaliteiten is vooral de movie mode erg belangrijk, want ik merk dat ik de A40 van mijn pa vaak meeneem, omdat filmpjes gewoon erg leuke aandenkens zijn. Alleen zijn die filmpjes helaas van matige kwaliteit.
Ik had de Canon Ixus 40 op het oog, maar die heeft 2 grote nadelen: een accu (zodat je weer een reserve moet kopen - die dingen zijn zo leeg) en hij gebruikt SD kaarten. Wel kan hij 640x480 30fps ongelimiteerde filmpjes maken.
Kan iemand mij een camera aanraden die aan mijn eisen voldoet?
Het liefst blijf ik bij Canon, maar dat gaat denk ik niet lukken. De A-serie heeft ook geen camera met fatsoenlijke movie mode (A95 maakt 640x480 filmpjes met 10fps en max. 30 sec )
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de 4 modellen waaruit ik twijfel.
Komt er op neer dan kiezen tussen de Canon A85, Ixus 40 en Sony W1 best lastig is. Misschien kunnen mensen die voor dezelfde keus stonden me helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 17-12-2004 13:12 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.