Toon posts:

[XP] Waarom is onze netwerkapplicatie traag? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierzo een 6 tal pc's opnieuw geinstalleerd met windows xp & sp2 en er is een windows 2003 small business server neergezet. Het gehele proces verliep prima, maar nu heeft de klant een klacht.

5 van de 6 pc's zijn erg traag in een specifieke applicatie. De maker van de applicatie kent geen problemen met windows xp en hun product. Nu staat hierzo een 10Mbit hub en het lijkt erop dat het netwerk het probleem is, echter 1 pc werkt gewoon naar behoren en de anderen niet.

Ik heb geen idee hoe het programma precies werkt, maar bij het exporteren van bepaalde data (hij haalt gegevens op van de server en genereert een word document) gaat het al fout. Op 5 pc's initialiseert hij (duurt eigenlijk al te lang), vervolgens gaat de pc gegevens van de server ophalen (rete traag), maar bij de laatste stap waarbij hij nog gegevens moet ophalen, dan wordt het extreem langzaam. Hij komt zelfs niet bij het genereren van het word document.

Het grappige is: er is één pc die het als een beest doet, geen enkel probleem. Nu heb ik het netwerk bekeken en er is geen bijzonder veel activiteit als de applicatie aan het exporteren is, ook de processor op de client pc is niet echt druk bezig. Het moment dat de applicatie mega traag wordt (en soms hangt), ontstaat er een bepaald patroon in de netwerk activiteit. De processor is op dat moment 2% bezig of zo....

Nu heb ik ook gezocht naar progjes waarmee je eventueel de applicatie zou kunnen volgen, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Enige suggesties wat ik het beste kan doen? Want ik wordt hier soort van moedeloos van. Het netwerk werkt gewoon goed en de pc werkt ook gewoon goed, toch werkt die netwerk applicatie niet goed :'(

Specs:
client pc
p3 866 Mhz
128 mb RAM
Windows Xp Pro (Upgrade versie) en geupdate naar SP2
server
Windows Server 2003 Small Business

Verwijderd

Specs:
client pc
p3 866 Mhz
128 mb RAM
Windows Xp Pro (Upgrade versie) en geupdate naar SP2
server
Windows Server 2003 Small Business

Ik weet niet of dit direct met jou probleem te maken heeft, maar 128 mb geheugen is echt minimaal voor een xp machine. Dus ik raad je in ieder geval aan om dit naar 256 of hoger te brengen. De kans is dik aanwezig dat het probleem dan opgelost is. succes!

groeten Arjen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me meer een OS probleem. Om wat voor soort / welke applicatie gaat het hier eigenlijk?

Applicatie is erg traag > [XP] Waarom is onze netwerkapplicatie traag? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

momania

iPhone 30! Bam!

Nu is een hub al niet al te snel en een 10Mbit hub al helemaal niet, maar toch zou het idd sneller moeten kunnen als het echt aan het netwerk ligt :)

Hebben alle pc's dezelfde netwerkkaarten? En met dezelfde settings? (denk hierbij aan half-duplex / full-duplex, etc)

Heb je al eens kabels gewisseld, poorten gewisseld etc?

[ Voor 10% gewijzigd door momania op 17-12-2004 17:09 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:59

Pogostokje

* twiet *

momania schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:08:
Heb je al eens kabels gewisseld, poorten gewisseld etc?
Even sniffen op je netwerk ... packetloss, collissions ... dat zie je niet terug op je OS. Bij een hub kan 1 rot kabeltje de hele boel laten stagneren. Een HUB is nooit een goed idee en switches kosten echt geen drol meer. Een low-cost 15 euro switch is al beter dan een wat duurdere hub van 150 gulden van 5 jaar terug ofzo. Maar goed, check je netwerk even.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Een paar queries en een xml bestand wat je netwerk platlegt?
(een word bestand daarentegen...)

Dat lijkt me nou weer sterk. (maar ik kan me vergissen, en daar mag op gewezen worden ;) )

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-04 13:11

McMiGHtY

- burp -

staat je XP SP2 Firewall toevallig aan? Wat zijn de settings van je netwerkkaart? (half/full duplex?) Gebruikt de applicatie soms nog Netbios?
Hub vervangen door een switch lijkt me sowiezo een goed idee btw

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

geen smb signing wat per ongeuk aanstaat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

de manier waarop je het probleem uitlegt, maakt de volgende mogelijkheid onwaarschijnlijk, niettemin lijk het me de moeite dit toch eens na te gaan. het probleem zou bij het genereren van het word document kunnen zitten. mogelijkerwijs heb je de serversharenaam veranderd, en is het worddocument gebaseerd op een sjabloon dat een verwijzing naar een niet-bestaande servershare bevat, zodat er een grote vertraging zal optreden (zonder dat dit echter tot bijkomende processorbelasting zal leiden)
in dat geval dien je de sjabloonverwijzing aan te passen. (word-menu extra->sjablonen & invoegtoepassingen)
als je precies kan zeggen in welke stap van het proces de vertragingen optreden, zouden we mss betere suggesties kunnen doen.
Pagina: 1