Probleem met Philips Vesta Pro webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:47
Ik heb een probleem met deze webcam; M'n pc wil de webcam niet herkennen als ik 'm in de usb aansluiting plug. Een Guillemot force feedback joystick herkent ie wel.

Aan de webcam ligt het volgens mij ook niet, want als ik de webcam in een andere pc plug vind ie 'm gelijk (new hardware found).

Ik dacht dat een USB poort of wel werkt of niet. Kan het zijn dat sommige usb apparaten wel werken en andere niet, bijvoorbeeld omdat het al een oude usb poort is?

M'n hardware: p200mmx 160MB ram TXPro merkloos moederbord (ali chipset). OS: Windows 2000.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Probeer eens een andere volgorde: Installatie cd-rom er in en setup draaien. Halverwege de installatie moet je de camera inpluggen. Misschien herkent ie hem dan wel.

• bureno
Dat heb ik eerst geprobeerd (zo stond het ook in de handleiding: eerst cdrom en als setup er om vraagt pas de webcam inpluggen). Maar helaas ook dan herkent hij 'm niet :-(
Nog andere suggesties?

Een pci usb-kaartje a FL60,- kopen alleen om te testen of het de usb controller op het moederbord is vind ik ook wat zonde...

Verwijderd

Heb jij de nieuwste Beta drivers als gedownload en geinstaleerd? Op de Philips site heb ik gelezen dat ze nu ook Win2000 ondersteunen. De drivers op de bijgeleverde cd-rom doen dat niet.

• bureno
ja, ik heb de nieuwste (beta) windows 2000 drivers gedownload, maar ook dat wil niet werken; M'n pc herkent dus niet eens dat er wat in de usb geplugt wordt... Normaal moet hij toch altijd de melding "new hardware found" geven, ook al heb je er geen drivers voor?

Die win2k drivers zijn trouwens enkel losse bestandjes zonder een setup proggie. Moet je dan eerst de setup vanaf de cdrom draaien, en vervolgens voor de drivers browsen naar het pad waar de win2k drivers staan? (in de handleiding staat immers dat je niet direct de webcam mag inpluggen, maar eerst setup.exe moet runnen vanaf cdrom

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
bel de helpdesk. GRATIS!!!!
0800 0232011
bereikbaar 8.00-21.00 ma t/m fr
10.00-18.00 za & zo

die is mestal goed te berijken en vaak hebben ze wel een goede oplossing. (begin niet meteen met dat je win2000 hebt) en al je gegevens worden onder je telnr. genoteerd dus zeg niet de ene keer dit en de andere keer dat als je vaker belt.

grtn, een ex-helpdesk medewerker
Pagina: 1