Toon posts:

Windows2k3 policies inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben druk bezig een mooie server (win2k3) op te zetten, incl. roaming profiles ed.
Nu heb ik alleen een policy aangemaakt voor een bepaald OU in mijn active directory. Dit doe ik dmv rechtermuisknop op ou en dan properties. Je kunt dan een nieuwe beleidgradatie aangeven.
Nu is het probleem alleen dat Windows XP zich er geen f*&k van aantrekt!! :(
Ik zet bijv. een achtergrond neer maar dat gebeurt niet en bepaalde dingen op slot zetten gaat ook niet door.

Wat doe ik fout want het lijkt me toch sterk dat je dit allemaal kunt aanpassen maar er vervolgens niets mee kan?

Verwijderd

Lees dit even door: Howto's & Guides
En dan met name het stukje over policy's . Hier zijn een aantal duidelijke voorbeelden te vinden.

Succes!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:30:
Hallo,

Ben druk bezig een mooie server (win2k3) op te zetten, incl. roaming profiles ed.
Nu heb ik alleen een policy aangemaakt voor een bepaald OU in mijn active directory. Dit doe ik dmv rechtermuisknop op ou en dan properties. Je kunt dan een nieuwe beleidgradatie aangeven.
Nu is het probleem alleen dat Windows XP zich er geen f*&k van aantrekt!! :(
Ik zet bijv. een achtergrond neer maar dat gebeurt niet en bepaalde dingen op slot zetten gaat ook niet door.

Wat doe ik fout want het lijkt me toch sterk dat je dit allemaal kunt aanpassen maar er vervolgens niets mee kan?
ff een paar standaard vragen

je hebt dus een win2k3 domein, en alles clients loggen daar op in :?

op welke OU heb jij die policy gemaakt, de ou waar de users in zitten, of waar de pc's inzitten :?

Hebben de desbetreffende users/computers apply rechten op de policy :?

Gebruiken je clients wel de interne DNS server van je win2k3 domein :?

als je in je cmd prompt op de client een gpresult commando geeft, wat is daar de uitkomst van :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente