Abit KV7 bios stuk??

Pagina: 1
Acties:

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 10:40

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb iets grondig vernachelt aan m'n pc.

Omdat m'n programma's als Nero en DVDdecrypter spontaan niet meer werkten heb ik deze gedeinstalleerd. Om m'n register leeg te maken wilde ik een upgrade installatie van XP eroverheen zetten. Tijdens deze installatie start de pc de hele tijd opnieuw op, hij laadt het windowsscherm, zwart met dat lopende balkje onderin. En dan krijg ik een fractie van een seconde een blauwscherm te zien waarna de pc zich opnieuw opstart om vervolgens precies hetzelfde te doen. Ik heb dit zeker een uur laten herhalen voordat ik in m'n bios de CD-rom als als 1st bootdevice heb ingesteld. Met als gedachte om een compleet nieuwe installatie vanaf de xpcdrom te doen. Maar tot mijn verbazing start de pc helemaal niet op vanaf de cd-rom maar doorloopt gewoon het eerst omschreven proces en dit blijft dus gewoon aanhouden.

Als laatst heb ik in de bios de instelling op Failure Save Mode gezet in de hoop dat de pc met standaard instellingen zou opstarten. Maar sinds dat ik dat gedaan heb doet de pc eigenlijk niets meer.. M'n beeld blijft zwart (No Input Signal) en de pc zelf doet ook niets, geen ledjes die aanspringen of geluidjes en piepjes, helemaal niets..

Weet iemand wat hier in godsnaam aan de hand is?? Ik heb nu het batterijtje uit het moederbord gehaald. En na het werk wil ik ff kijken of ie inmiddels al weer wil werken.

Maar kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn. En als het resetten van m'n bios nu niet werkt, wat moet ik dan doen? Is m'n mobo dan dood??

Alle hulp is erg welkom..

Bedankt

Marty®

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Waar ik ook benieuwd naar ben is wat ik moet doen op het moment dat de bios wel weer loopt maar hij weer in het spriaaltje blijft hangen van opstarten tot na het windows xp opstartscherm, blauw scherm en weer opnieuw opstarten, enz, enz.

Kan ik dat proces onderbreken? Met booten vanaf cd-rom lukt het in elkgeval niet, dat heb ik gister geprobeerd.

Moet ik anders m'n hdd's omdraaien op de ide-kabel? en dan kijken of ik met het booten vanaf de xp-cdrom alsnog bij m'n oude c partitie kan komen om deze te verwijderen? Kan dit uberhaupt??

Het lullige is namelijk dat ik 2 harde schijven heb met in totaal 3 partities en op beide partities (D en E) staan nog bestanden die ik niet kwijt wil..

Alvast bedankt.

• Katsunami
  • Niet online
Begin gewoon met een nieuwe Windows installatie. Ik denk dat die brak is (blue screen, vanwege driverproblemen ofzo), je BIOS gaat niet "zomaar" kapot.

Hetgeen wel vreemd is, is het niet opstarten van CDROM ondanks dat het is ingesteld; weet je 100% zeker dat de CD bootable is? Test die eens op een andere PC als je kan.

[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 17-12-2004 15:21 ]

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Ja ik weet zeker dat ie bootable is, dat heb ik namelijk al veel vaker gedaan (vaker dan me lief is).

Uiteraard heb ik nog een andere xp liggen maar ook deze krijg ik niet geboot. Ondanks dat ik de cdrom als firstboot device heb gezet.. De pc reageert gewoon nergens op... hij bleef maar opnieuw opstarten na een blauw scherm en nu ik dus die bios instelling op failure safe heb gezet doet ie niets meer. Alleen het powerledje blijft branden.

Een nieuwe windows installatie is ook mijn bedoeling, daar is al deze ellende mee begonnen ;)

Ik hoop dat na het resetten de boel weer werkt anders ben ik bang dat ik een nieuw mobo moet kopen.
Maarja gistermiddag deed alles het gewoon nog (behalve nero enzo) zonder problemen, dus dat m'n mobo of andere hardware nu kapot zou zijn gaat er eigenlijk bij mij niet in..