Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LPT connector, welke functie

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:19
ik weet niet of dit de goede plaats is om deze vraag te stellen, maar ik zou niet weten waar ik hem anders moet plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/durloo/IMG_0635.jpg

Op de foto zijn de verbindingen een beetje onduidelijk daarom hieronder nog maals
verbinding:
14-19
17-24
9-12
21-22
17-18
15-16
15-20
18-25
8-23

Een LPT connector met een verbinding erop. Er zitten verder geen weerstanden oid op.
Weet iemand de functie van deze connector want met google kan ik weinig vinden hierover. Ook in de LPT-FAQ staat hier niets over.

Als deze connector geen voor mij belangrijke functie heeft wil ik dit printje gebruiken om mijn HD-activity ledbar te maken. Op dit printje kunnen de aansluitingen dan mooi gesoldeert worden.

Verwijderd

Het ziet er uit als een soort van beveligings sleutel, die moet je op je printerpoort steken voordat je bepaalde software kan gebruiken. Zo ziet het er uit, of het ook zo is (adhv de pinouts) weet ik niet, geen tijd om nu de lpt pinout na te lopen ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kan ook een loopback test stekker zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Of het is een scsi terminator ofzo (sommige scsi varianten gebruiken dsub/25 connectors)

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Dat idee van een soort sleutel is best een leuk idee trouwens :)

[CM] Flightcase Mod

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 16:55
dat is niet zomaar een idee, een aantal jaren terug werd dat bij alle dure software gebruikt (ik heb er hier nog 2 liggen van AutoCAD en 1 van Exact boekhoudsoftware :P)

werkt wel goed trouwens, ze zijn meestal niet goed na te maken dmv een chip erop, maar aangezien dit niet het geval is hier denk ik niet dat het om een dergelijke "hardlock" gaat

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 15:24
jah.. tegenwoordig met AutoCAD 2000 en 2002 moet je je key ook "transferren" via floppy.. die LPT port was ook een goed idee..! jammer dat die port er over een tijdje af is dat haalt die mogelijkheid ook weer weg :s

you had me at EHLO

Verwijderd

ik snap dan ook niet dat ik nergens USB lock keys ben tegengekomen, moet toch ook wel een optie zijn. (zeker omdat het plug en play is)

edit: blijkbaar ligt het aan mij :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 14:47 ]

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Die zijn er al lang... heb ze al genoeg gezien... kun je zelfs kopen bij de conrad

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:28:
ik snap dan ook niet dat ik nergens USB lock keys ben tegengekomen, moet toch ook wel een optie zijn. (zeker omdat het plug en play is)
Bestaan al jaren. o.a. http://www.safenet-inc.com/products/sentinel/superPro.asp

Was vroeger Rainbow / Sentinel.

Abort, Retry, Quake ???

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een loopback is het niet:

Afbeeldingslocatie: http://www2.arnes.si/guest/ssdtslem/slike/dsubpara.gif

Zal dan inderdaad iets van een code-key zijn of totaal iets wat niets met een LPT poort te maken heeft....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

josvg schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:22:
dat is niet zomaar een idee, een aantal jaren terug werd dat bij alle dure software gebruikt (ik heb er hier nog 2 liggen van AutoCAD en 1 van Exact boekhoudsoftware :P)

werkt wel goed trouwens, ze zijn meestal niet goed na te maken dmv een chip erop, maar aangezien dit niet het geval is hier denk ik niet dat het om een dergelijke "hardlock" gaat
Nooit geweten, kan me voorstellen dat het goed werkt. Maar is er ook iets dat je op je usb stick zet ( soort digitale code) waarmee je kan inloggen ofzo, want ik heb nog een 32 mb stick liggen ^^

[CM] Flightcase Mod

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 15:24
usb is makkelijker te bewerken he... dus lijkt me sterk dat ze dat echt veel gaan gebruiken.. :S

you had me at EHLO

• _sepulnation_
misschien dat iemand iets aan de gegevens heeft die erop staan.

TS96-D300- 0019122 SHE
Rockwell Int'L
Corporation
(C)1990

Vrij oud dus al...
Misschien is het idd een soort key, want het key gedeelte "0019122 SHE" staat in een appart vlak gedrukt, dus zou in princiepe bij elk printje anders gedrukt kunnen worden.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
ik heb ooit een laptop gehad, een tecra nogwat, merk was dacht ik compaq, die was alleen vergrendeld omdat ik wachtwoord kwijt was, heb ik ook zo'n stekker gebouwd, op de LPT poort en hij bootte! dus lijkt me aannemelijk

Adjust non olet, plerumque...

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

denk niet dat het een beveiliging dongle voor een programma is, is te makkelijk na te maken, meestal is het een gesloten kastje met een chip die er een harde code in heeft zitten (niet/uiterst moeilijk te copieren, dus heel veilig)

loopback was mijn eerste idee, maar dat het dat niet is staat al uitgelegd

misschien dus een manier om een bioswachtwoord te omzijlen (sommige bios hebben een standaard ww die altijd werkt, en vaak bij laptops is er een bepaalde verbinding op de LPT poort nodig om het wachtwoord te omzijlen)

of het is iets van een terminator zoals ook al eerder vermeld.

Verwijderd

Hier een leuke layout van de lpt poort: http://pinouts.ru/data/pin_ParallelECP.shtml

Weet je zeker dat je de pin nummers goed hebt? Als ik die namelijk zo bekijk zit je qua pin1 en 25 verkeerd. Btw Rockwell is 'bekend' van modems, is het niet gewoon stiekum een 25pins serial loopback ?

Heb je ook een foto van de andere zijde?

*Edit* Hmmm volgens de RS232 specs en jou pin nummering denk ik dat het een 'uitgebreide' serial loopback is.

http://pinouts.ru/data/pin_RS232.shtml

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 17:16 ]

• _sepulnation_
wat kan ik me eigenlijk precies onder een loopback voorstellen?

Op de achterkant is weinig te zien....je moet tussen de pinnen van de connector door kijken om de banen te zien lopen, wat dus niet te fotograferen is.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

_sepulnation_ schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:02:
wat kan ik me eigenlijk precies onder een loopback voorstellen?

Op de achterkant is weinig te zien....je moet tussen de pinnen van de connector door kijken om de banen te zien lopen, wat dus niet te fotograferen is.
een loopback is een dingetje dat de data direct weer terug stuurt (vandaar loop "back")
word gebruikt bij het testen van de seriele of paralelle poort

is de connector trouwens male of female?

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 17-12-2004 20:22 ]

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ik moet het maandag even controleren op mn werk, maar ik weet bijna zo goed als zeker dat het een wrap around connector is voor toshiba. Hiermee kan je bij de laptops het bios wachtwoord verwijderen.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
fleppuhstein schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:20:
Ik moet het maandag even controleren op mn werk, maar ik weet bijna zo goed als zeker dat het een wrap around connector is voor toshiba. Hiermee kan je bij de laptops het bios wachtwoord verwijderen.
Dat is idd zeer goed mogelijk!

• _sepulnation_
het is een mail connector.

ben benieuwd naar je antwoord fleppuhstein.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

_sepulnation_ schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:36:
het is een mail connector.

ben benieuwd naar je antwoord fleppuhstein.
uhhh, male bedoel je :+
mail = post
male = manlijk

Pagina: 1