[2000] Windows update komt steeds terug

Pagina: 1
Acties:

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een probleem met een aantal werkstations (Windows 2000). Ik gebruik op het netwerk hier SUS om de Windows updates te downloaden en te distribueren. Ik krijg van een aantal werknemers de laatste tijd echter steeds meer klachten dat hij elke dag dezelfde updates wil gaan installeren. Als ze dan op OK drukken dan installeert hij de update ook goed (er komt geen foutmelding). Alleen de volgende dag staan dezelfde updates er weer. Wat wel opvalt is dat het betreffende KB nummer ook niet in het software scherm terug komt, terwijl andere updates daar wel staan.

Ik heb op GoT een aantal topic’s hier over gevonden maar uit geen één topic komt echt een oplossing. Soms is de “tijdelijke” oplossing om een overlappende update te installeren en dan lijkt het weer een tijdje goed te gaan. Omdat het bij mij echter om verschillende updates gaat is dit niet echt een oplossing. Ik ben meer opzoek naar een lange termijn oplossing.

Heeft iemand hier ervaring mee en dit probleem weten op te lossen?

Een overzicht van aanverwante topics:
[rml][ XP] Automatische update[/rml]
[rml][ XP] Windows Update: Q329048 blijft terugkomen? *[/rml]
[rml][ XP] Update blijft terug komen[/rml]
[rml][ XP] Update wordt niet correct geinstalleerd?*[/rml]

Ik heb bij mij 1 werkstation er tussen uitgehaald en daar komen elke dag de volgende 2 updates terug:
KB824145
KB828750
(maar dit is dus niet voor elk werkstation hetzelfde)

Iemand een idee?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40

Arno

PF5A

Ik heb dit bij een klant ook eens gehad. De oplossing was om als admin in te loggen op de PC en handmatig de updates draaien.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Racemol
Arno schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:43:
Ik heb dit bij een klant ook eens gehad. De oplossing was om als admin in te loggen op de PC en handmatig de updates draaien.
Dat ben ik eigenlijk vergeten te vermelden, elke gebruiker is admin op z'n eigen pc..

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 12:37
Ik heb dit probleem vaker gehad bij verschillende klanten. Dit probleem heb ik opgelost door de update te downloaden en handmatig te starten. Als het goed is zie je in de event viewer foutmeldingen van de installer dat het niet goed is gegaan. Dus gewoon even handmatig installeren.

• Racemol
Harley538 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:09:
Ik heb dit probleem vaker gehad bij verschillende klanten. Dit probleem heb ik opgelost door de update te downloaden en handmatig te starten. Als het goed is zie je in de event viewer foutmeldingen van de installer dat het niet goed is gegaan. Dus gewoon even handmatig installeren.
Ik heb al is geprobeert om de updates handmatig te installeren. Toch kwamen ze de volgende dag gewoon weer terug.

Het vreemde in deze is dat in de eventlog staat dat de installatie succesvol is.
code:
1
2
3
Installatie voltooid: de volgende update is geïnstalleerd.
- KB824145: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 6 SP1
- KB828750: Cumulatieve patch voor Internet Explorer 6 Service Pack 1 (oktober 2003)

tevens zijn deze weer niet in het software menu te vinden

• Racemol
Nieuwe week is begonnen, we zijn weer allemaal uitgerust van het weekend. Dus heeft er iemand nog goede ideen!? Als ik een beetje rond kijk op GoT zijn er toch nogal wat problemen op dit gebied. Het is alleen nog nooit echt opgelost!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je handmatig de security fix installeerd, kan je een parameter mee geven dacht ik waarmee je aangeeft graag een logfile te genereren. Probeer dat eens uit en kijk eens ofdat er interessante zaken in je log file staan? :)

• Racemol
Even een subtiel kickje omdat ik nogsteeds niet van dit probleem af ben.

Ik heb wel even gekeken naar wat elevator zegt maar hier is geen mogelijkheid toe. Er zijn verschillende parameters die je kan meegeven maar geen van deze kan ook een logfile aanmaken.

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor errors kom je tegen in de logfiles die de patches aanmaken in je Windows directory? (KB123456.log)? Verder ook helemaal niks in de eventviewer? Zitten er misschien wat corrupte updates in je SUS map?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1