Toon posts:

Advies Sony mdr300 solderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb voor mijn archos gmini 400 een Sony Mdr-300 gekocht (ik hou niet van dat prut geluid van oordopjes), maar er zijn eigenlijk twee minpuntjes:
1) mini jack stekker is recht (dus niet haaks) en steekt behoorlijk uit..
2) draad is te lang.

Kan iemand mij advies geven over hoe ik
1) er een haaks mini jack plugje op soldeer (kan dat?) en dus ook wat draad kan wegknippen

Verwijderd

Kan je geen haakse plug kopen, neem aan van wel :) Ik heb ze wel eens gezien nl, en anders knip je er toch één van een andere headset af?

(let even op dat er waarschijn 2 draden lijken te lopen naar je koptelefoon, maar in die draad zit als het goed is nóg een kern, die moet je ook weer solderen. Een kloteklus iig :) )

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

meestal zijn die dopjes voorzien van draad waar een laagje plastic omheen zit..

retelastig te solderen. Het laagje kan je wel wegbranden met een aansteker...

Wise enough to play the fool

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh vet makkelijk te solderen juist :)
hoe ik het altijd heb gedan met sony oordopjes:
draad doorknippen, je gaat 3 draadjes intern tegenkomen, een rode, groene en goud achtige als het goed is.
goed strippen door gewoon met een schuurpapiertje de draadjes aan het uiteinde te schuren.
en dan draadje op soldeerbout zetten, tin tegenaan, en het draadje zuigt zich vol met tin, en daarna draadje weer aan elkaar solderen. WEL opletten, over al die soldeercontactpunten moet er een isolatie aanwezig zijn. ik deed altijd met isolatietape en om alles af te werken 1 grotere krimpkous over alledrie de draadjes heen. Heeft altijd perfect gewerkt bij mij :)
ohw ja, draadjes niet te lang tegen soldeerbout houden, want sommige oordopjes van sony hebben een soepelen isolatie van kunstof of rubber die hard wordt na verhitting.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:53
teacher schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:59:
meestal zijn die dopjes voorzien van draad waar een laagje plastic omheen zit.
Lees eff, het zijn geen dopjes ;)

maar de manier waarop het draad is opgebouwd is hetzelfde dus daar heb je wel weer gelijk in .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Ik heb mijn sony EX71 op mijn samsung headset gesoldeert mara ik krijg nu alleen heeeel zacht geluid, wat kan ik fout gedaan hebben? ik kon volgens mij alleen maar een links en rechts draadje vinden, niet nog een derde..
Willem2 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:58:
Zacht geluid is (in mijn ervaring) vaak het ontbreken van aarde. Dus toch nog maar eens opzoek gaan naar de derde draad denk ik... :)
Dat was um, er zat nog een min draadje in het midden, ff zoeken en daar was ie.. Bedankt!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 13:45 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Zacht geluid is (in mijn ervaring) vaak het ontbreken van aarde. Dus toch nog maar eens opzoek gaan naar de derde draad denk ik... :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1