[W2K3] Terminal server deinstalleren

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb een server, waar vanaf het begin, Terminal Server geinstalleerd is.

Nu is dit nooit gebruikt, en ook niet meer nodig, maar ik wil wel graag als admin via TS in kunnen loggen.

In W2K3 moet dan dus Terminal Server gedeinstalleerd worden, en alleen admin remote desktop ingeschakeld worden.

Maar nu krijg ik bij het deinstalleren van Terminal Server de melding, dat alle programma's die geinstalleerd zijn tijdens het actief zijn van TS, niet meer werken, en opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Nu is er via TS verder geen software geinstalleerd (iig niet voor gebruikers oid), ik geloof hoogstens een aantal updates van exchange enzo, maar dit is allemaal onder admin account gebeurd.

Nu draait er dus ook Exchange 2003 op deze server, dus wat ik even zeker wil weten, blijven mijn programma's (en exchange dus) gewoon draaien als ik TS deinstalleer??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zeker weten zal je het alleen doen door het 'gewoon' uit te proberen - normaal gesproken zullen dit soort programma's als Exchange niet beinvloed worden, maar als het een productie omgeving is moet je dit natuurlijk niet zomaar eventjes doen :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

RonnieB82 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:43:
Ik heb een server, waar vanaf het begin, Terminal Server geinstalleerd is.

Nu is dit nooit gebruikt, en ook niet meer nodig, maar ik wil wel graag als admin via TS in kunnen loggen.

In W2K3 moet dan dus Terminal Server gedeinstalleerd worden, en alleen admin remote desktop ingeschakeld worden.

Maar nu krijg ik bij het deinstalleren van Terminal Server de melding, dat alle programma's die geinstalleerd zijn tijdens het actief zijn van TS, niet meer werken, en opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Nu is er via TS verder geen software geinstalleerd (iig niet voor gebruikers oid), ik geloof hoogstens een aantal updates van exchange enzo, maar dit is allemaal onder admin account gebeurd.

Nu draait er dus ook Exchange 2003 op deze server, dus wat ik even zeker wil weten, blijven mijn programma's (en exchange dus) gewoon draaien als ik TS deinstalleer??
Hoe bedoel je de-installen ?? TS blijf je nodig hebben bij een W2K server voor remote beheer..
Enige verschil is dat je in administration mode moet draaien en NIET in Application mode.

Oww fok, overheen gelezen, het is w2k3 dat je gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-12-2004 11:08 ]

Verwijderd

terminal server plaatst de dlls en ini bestanden en dergelijke van nieuwe installaties in user-gebonden mappen. Dit betekent dus dat wanneer je de service verwijdert, je exchange waarschijnlijk moeilijk gaat doen...

Voor een produktieomgeving heb ik op PNS de volgende stelling nog eens voorbij zien komen:
" eens een Terminal Server, altijd een Terminal Server "

Maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het een produktie server is, dan zou ik het oplossen door de users de terminal services rechten te ontnemen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Mja, de server heeft dus nooit dienst gedaan als volwaardige Terminal Server, er is alleen op de server af en toe ingelogd als administrator.

Maarja, na 120 dagen lukt dit niet meer, omdat hij dan graag een TS licentie wil hebben.
Omdat wij (op deze server) toch geen clients laten connecten, zal hij terug moeten naar admin-modus. Helaas in W2K3, moet hiervoor de terminal server optie in software uitgeschakeld worden, en bij de eigenschappen van deze computer, zal dan de admin-modus ingeschakeld moeten worden.

ik zal eens op technet enzo verder zoeken, en anders word het vanavond vanaf thuis ff 'proberen'.

mocht het wel problemen gaan geven volgens technet oid, dan moet er maar een TS licentie gekocht worden.. (geen idee of die dingen duur zijn trouwens)

[ Voor 13% gewijzigd door GeleFles op 17-12-2004 12:40 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij zo'n 160 euro per user ex b.t.w.

Verwijderd

ja, hij zal gaan zeuren om licenties. Maar ik dacht dat je dan nog steeds onder de adminmode kon inloggen... (met de welbekende drie sessies) De TS zet dan alleen de originele cap terug op het aantal TS users.

Verwijderd

Als je de TS licensing op "per user" zet is het gratis. (doch hoogst illegaal)

Verwijderd

dat wordt als het goed is in SP1 gefixt...;)

ach, nog maar 3 maanden of zo..
Pagina: 1