Geheugen performance testen

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Ik ben bezig met het testen van een Systeem (Compaq Deskpro EN 933) met verschillende hoeveelheden geheugen.
Nu wil ik graag weten hoeveel verschil er tussen zit als zo'n systeem met 128/256/384 of 512 mb draait. (vooral in office performance dan, grafisch maakt het niet uit)

Sisoft sandra 2004 ben ik al aan het draaien, maar voor mijn gevoel krijg ik hier geen duidelijke cijfers uit (of ik doe wat fout natuurlijk :P)
Hoe kan ik het beste weergeven dat meer geheugen in deze pc de overall performance van de machine verbeterd? Zijn hier andere benchmarks voor? Business Winstone had ik ook al gezien, maar deze is niet meer te downloaden van de site van de maker?
Ik sta open voor suggesties :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Om wat voor OS gaat het en welke programma's worden gebruikt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Aan benchmark programma's heb je geen fuck om de office performance bij bepaalde hoeveelheden geheugen te testen.

Imo kun je alleen met een stopwatch in de hand reproduceerbare handelingen uitvoeren binnen office, dit in combinatie met het in de gaten houden van het geheugengebruik v.d. machine. Hou tevens rekening met de context, wil je sec office performance meten of wil je het dagelijks gebruik van de machine meten. En evt. ook niet onbelangrijk, noteer hoe je de snelheid ervaart (b.v. 5% performanceverschil meten zegt nagenoeg niks over de praktische performance ervaring).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Boeie
Sorry.
Het gaat om Windows 2000 (met meer geheugen wil ik eventueel XP gaan draaien) en hij wordt voornamelijk gebruikt voor Office applicaties. (dus Office Word/Excel/Access/Outlook)
Ook is het een Internetmachine.
Nu zit er 128mb in het ding, en dat is echt te traag, aangezien er soms macro's van 40mb+ geopend worden.
Het doel is om nog een 1 a 1,5 jaar met het systeem in een kantooromgeving verder te kunnen werken.

edit:
Abbadon, daar was ik ook al aan het denken, maarja misschien was er een manier om dit soort dingen makkelijker te kunnen doen? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Boeie op 17-12-2004 10:53 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor Office onder WinXP en documenten die niet onwijs groot zijn zou 256MB gewoon perfect moeten werken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Boeie
Dat is mijn mening ook.
Alleen mijn gebruikers hier hebben vaak nogal veel schermen openstaan, en dat moet ook soepel lopen..
Zelf beslis ik helaas niet of er 256mb inkomt of 512, want IMO is 512 te overdone.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nou ja overdone, dat is gewoon moeilijk te zeggen als je niet precies weet hoeveel en welke applicaties tegelijk openstaan met wat voor data :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Boeie schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:55:
Dat is mijn mening ook.
Alleen mijn gebruikers hier hebben vaak nogal veel schermen openstaan, en dat moet ook soepel lopen..
Zelf beslis ik helaas niet of er 256mb inkomt of 512, want IMO is 512 te overdone.
Of iets overdone is kun je pas zeggen wanneer je weet hoe het geheugengebruik is. Laat op één of meerdere pc's van de gebruikers een geheugencounterlog meelopen voor één of meerdere dagen, dan heb je een prima beeld v.h. geheugengebruik en wat ze dus minimaal nodig hebben :) Imo is 512MB tegenwoordig niet snel meer overdone, op m'n werk gebruik ik ook alleen maar office zooi en een X windows omgeving, het gaat dan best wel hard met het geheugengebruik op een gemiddelde werkdag.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Boeie
Mag ik niet teveel over zeggen, bedrijfsgeheim :P
maar er moet ook een ERP systeem op draaien (SAP)
Veel netwerkverkeer ook... Maargoed de beslissing om 512 mb erin te zetten is al genomen, ze willen alleen nog even wat testresultaten van mij op papier hebben om hun beslissing kracht bij te zetten.

* Boeie gaat paraat met stopwatch achter pc zitten met diverse bestanden van lekkere groottes.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Boeie schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:55:
Dat is mijn mening ook.
512 is echt niet overdone hoor. geheugen kost toch nix meer tegenwoordig en je merkt het zeker wel met performace.
zelf heb ik 1 gig, eerst dacht ik ook van dat is teveel maar dat valt toch best wel mee. ok voor office applicaties is t wel overdone.

maar 512 zou in jou geval ideaal zijn. en daar kan je zeker 1,5 a 2 jaar mee voort.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1