Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bootable cdrom met OS en virus/adware/spyware killer..

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
heb laatst een erd commander cdtje... in macht gekregen en vind dit echt te gek voor woorden. Het werkt zo goed maar iets mis ik er nog in.

zou het niet mogelijk zij om daar adaware of spyware en een virus remover erbij te installeren?

dit zou echt een uitkomst zijn. want soms loopt windows vast omdat de spy/ad ware en virussen allemaal actief zijn.

ook heb ik knoppix cds geprobeer en ook ubuntu (live cd's)

dat werkt ook allemaal perfect maar omdat je vaanf cd draait kan je natuuurlijk niets installeren.

Ook zou "als" je zon cd zou kunnen maken de schijf niet helemaal dicht branden maar sessies maken om elke keer nieuwe definities te updaten.

zou dit kunnen werken of nog beter bestaat die al?

ps natuurlijk zou een live cdtje met hitman pro helemaal gewelidig zijn :Y)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Dat is wat je zoekt, in de setup-wizard kan je ervoor kiezen om programma's als Ad-aware te installeren, etc.

Vereist wel minimaal een Windows XP cd inclusief sp1

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Kijk ook naar het programma Stinger van McAffee dat je met PE builder + tutorials in een cd erbij kan stoppen. Als je een internet connectie kan maken na het booten van windows PE kan je stinger geloof ik ook voor die sessie (want vanaf cd gestart) updaten en dan laten draaien. Stinger is alleen wel beperkt tot een paar virussen en trojans.

Ik dacht dat er ook wel linux live cd's waren met een virusscanner aan boord. Spyware verwijderaars onder linux ken ik niet.

• andreict
Wekkel schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:52:
Kijk ook naar het programma Stinger van McAffee dat je met PE builder + tutorials in een cd erbij kan stoppen. Als je een internet connectie kan maken na het booten van windows PE kan je stinger geloof ik ook voor die sessie (want vanaf cd gestart) updaten en dan laten draaien. Stinger is alleen wel beperkt tot een paar virussen en trojans.

Ik dacht dat er ook wel linux live cd's waren met een virusscanner aan boord. Spyware verwijderaars onder linux ken ik niet.
mja stinger heb neem ik vaak genoeg mee... maar het gaat uiteindelijk toch meer om de spyware.

had ik misschien even extra moeten vermelden.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan is Ad Aware via Windows PE een goede optie.

• tweakerbee
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

BartPE kun je netjes uitrusten met Ad-Aware SE 1.05 en McAfee Stinger, EN de gewone McAfee defs die alles kunnen scannen.
Als je goed zoekt zul je misschien nog wel meer plugins kunnen vinden. Met de HiveLoader kun je ook het register (handmatig) nabewerken zodat je zichzelf startende virussen kunt killen.

Je kunt er eigenlijk alles wel mee fixen. Vergeet trouwens niet om ook WinSockFix mee te nemen, bij het verwijderen van SpyWare wil je WinSock nog weleens uit elkaar vallen, en dan heb je helemaal geen internet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakerbee op 17-12-2004 12:25 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• andreict
tweakerbee schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:25:
BartPE kun je netjes uitrusten met Ad-Aware SE 1.05 en McAfee Stinger, EN de gewone McAfee defs die alles kunnen scannen.
Als je goed zoekt zul je misschien nog wel meer plugins kunnen vinden. Met de HiveLoader kun je ook het register (handmatig) nabewerken zodat je zichzelf startende virussen kunt killen.

Je kunt er eigenlijk alles wel mee fixen. Vergeet trouwens niet om ook WinSockFix mee te nemen, bij het verwijderen van SpyWare wil je WinSock nog weleens uit elkaar vallen, en dan heb je helemaal geen internet meer.
maar als ik nu die cd maak met adaware.... moet ik dan de cd die ik brand open laten zodat ik de nieuwe defs erop kan zetten of hoe meot dat dan? want je kan niet live opstarten en de defs downloaden en dan die op cd bij laten zetten.

of is het de bedoeling om met de live cd op starten en adaware lokaal op die pc te installeren en zo up te daten?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Hmmmz, ik denk dat ik ook eens zoiets ga maken; lijkt me af en toe wel handig :)

• andreict
wat ook een oplossing voor mij zou zijn zit ik aan de denken.

is gewoon een spy/ad ware remover onder dos... hup gewoon op diskette en scanne maar...en verwijderen natuurlijk.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je laat de cd niet open, je maakt steeds een nieuwe.

En je start vanaf cd, draait een windows vanaf cd, en op je cd staat ook AdAware en Stinger geïnstalleerd.

Ik dacht dat er op het forum van http://911cd.net/ erg veel info staat over hoe je je cd zelf verder kunt tunen

En natuurlijk ook goed kijken wat er op de site van Bart staat (http://www.nu2.nu)

Abort, Retry, Quake ???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is volgens mij wel een leuk topic voor BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1