Toon posts:

vaag beeld bij games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem.
Ik zit hiero nu met 2 dell GX240. Hele leuke pc's maar als ik daar een game op installeer en wil spelen dan krijg ik on leesbare text en plaatjes die op z'n kop staan enz. ofwel daar kan ik nix mee.

Ik heb alles al geprobeerd nieuwe winXP SP1 install. nieuwe drivers. win2k SP3 install ook daar nieuwste drivers nieuwste DX9c geinst. en nog nie werken. het gaat om het volgende systeem..

P4 1.8
256MB
ATI rage 128 Ultra
Winxp pro. SP1

van alles de laatste nieuwe drivers enz. maar krijg het nie werkend. Dit is bij alle spellen zo. NFS.UG2 Generals (ZH) alles.
Iemand nog ideeen?

MVG
Peter

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zit die kaart onboard of is het een AGP kaartje? Sowieso is het een verouderde technologie van die ATI Rage denk dat hij deze spelletjes gewoon niet trekt. Kijk maar eens naar de minimum systeemeisen van die games ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
nou het is wel een onboard ding.
maar generals is al een redelijhk oud spel. mijn broertje heb dat ooit eens gespeeld op een p2 350 met F2mx erin. dus jah ook nie echt super. en dan nog zou hij toch altijd beeld weer moeten geven?? bij generals ontbreek de grond. wagentjes enzz... zijn er wel maar de rest nie :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:20:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem.
Ik zit hiero nu met 2 dell GX240. Hele leuke pc's maar als ik daar een game op installeer en wil spelen dan krijg ik on leesbare text en plaatjes die op z'n kop staan enz. ofwel daar kan ik nix mee.

Ik heb alles al geprobeerd nieuwe winXP SP1 install. nieuwe drivers. win2k SP3 install ook daar nieuwste drivers nieuwste DX9c geinst. en nog nie werken. het gaat om het volgende systeem..

P4 1.8
256MB
ATI rage 128 Ultra
Winxp pro. SP1

van alles de laatste nieuwe drivers enz. maar krijg het nie werkend. Dit is bij alle spellen zo. NFS.UG2 Generals (ZH) alles.
Iemand nog ideeen?

MVG
Peter
Beetje een oud videokaartje + 256 werkgeheugen is niet echt zo veel. Ook de p4 1.8 is niet zoveel ook meer hedentendendaags, als je ziet dat de nieuwste games al, bijna 2 gig cpu vereisen om te draaien. In dit geval is je werkgeheugen en je videokaart de bottleneck.

Doe een goeie upgrade om nog wat van dit systeempje te maken en anders een nieuwer systeem. Overigens kun je nog proberen de games in Win98 compatibiliteit modus op te starten, maar daar blijft het denk ik ook bij.

Succes

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

je moet je videokaart drivers eens updaten,aangezien je een ati kaart hebt, die gave namelijk in het begin problemen met generals,als je je drivers update is dat in ieder geval voorbij, nou denk het niet dat het spel dan wel speelbaar is,maar het probleem is opgelost.

http://specs.tweak.to/16495

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Als de grond enzo verdwijnt in games (textures) dan heb je gewoon te weinig videogeheugen.
De Ati Rage is volgens mij maar iets van 8Mb...veel te weinig voor moderne games.

...en dat het je ooit gelukt is om NFSU 2 aan de praat te krijgen met zo'n videokaart....

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 32MB kaartjes. lijkt me toch genoeg. of iig heeft het weinig met het geheugen te maken die ondergrond want met een GF2mx 32MB doet hij het wel dus.....

anyway.....Ik heb het probleem maar omzeild. gewoon 2 GF2 kaartjes geleend van iemand en werken hey :P dus thnx voor de reply's .

PS.
het waren de nieuwste drivers voor rage pro. en hielp nix.....
Pagina: 1