DVD/CD-RW combo via USB 1.1 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Volgende week krijg ik via mijn werk een laptop, een p3 800 MHz toshiba machientje. Aangezien daar enkel een cd-rom speler in zit, ben ik eens gaan rondbellen wat de mogelijkheden zijn. De goedkoopste oplossing is een externe behuizing met usb 2.0 aansluiting te gaan halen, daar een dvd-cd-rw in te stoppen en dan die op m'n usb 1.1 aan te sluiten.

Mijn vraag nu is: is de doorvoersnelheid via usb 1.1 dan nog wel genoeg om dvd'tjes te kunnen kijken?

Hier kon uw advertentie staan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De doorvoer snelheid zit op max 1.5MB/s (12Mbit).
Als je weet dat 1x DVD 1.35MB/s is moet het theoretisch kunnen lukken. Maar gezien je waarschijnlijk nooit de volle snelheid zal halen kun je ervanuit gaan dat je DVD toch gaat haperen.

Heeft het ding trouwens PCMCIA sloten? want dan zou je een los USB2.0 kaartje daarin kunnen vrotten en dan zal het wel werken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 16:56

Gerco

Professional Newbie

USB 1.1 is maximaal 12 mbit oid, voor een DVD heb je tussen se 4 en 8 mbit aan doorvoersnelheid nodig dus het moet net kunnen. Moet je wel zorgen dat je geen USB muis en tobo hebt, want die zouden net de druppel kunnen zijn :)

DVD branden kun je wel helemaal vergeten, cd branden op maximaal 4x gaat misschien ook nog wel.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Een pcmcia usb kaartje is een mogelijkheid, ik wist niet dat die dingen op de markt waren.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen op usb 1.1, mocht het niet werken dan kan ik alsnog een pcmcia kaartje aanschaffen.

Hier kon uw advertentie staan