Toon posts:

Laatst benaderde bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alle virusscanners krijg op een of andere manier door welke bestanden het laatst geopend zijn. Ik ben bezig met een eigen progje te schrijven, waar dit soort functie in te gebruiken is (Het is geen virusscanner, zijn er al zat van :P) Maar ik heb dus geen idee hoe dit werkt. Is er een bepaalde functie in een dll die de laatst geopende bestanden uit wellicht de kernel doorspeeld of word alles zomaar gedumpt ergens in het register?

Alvast bedankt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
C:\Documents and Settings\[UserName]\Recent :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn alleen de bewust geopende bestanden. Dit is niet wat ik zoek.
Als ik bv een bestand in msys met touch aanmaak (Ik noem maar iets wat zou moeten werken) zie ik dat bestand voorbijvliegen in AntiVir, maar onbreekt van alle kanten in de directory Onlangs geopend/Recent

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit wordt gedaan door zogenaamde filesystem filter drivers - op Microsoft.com kan je de IFS DDK kopen(/downloaden?) - waarmee dit onder andere mogelijk is.

Een andere manier zou misschien zijn om met FindFirstChangeNotification() oid iets te bouwen - maar ik vermoed dat dat niet schaalbaar genoeg zal zijn :)

Windows Operating Systems >> Programming & Webscripting

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:35

The End

!Beginning

Je kan ook ReadDirectoryChangesW gebruiken en vanaf Windows 2000 is het mogelijk om de change journals van NTFS te lezen.