Gezocht: muziekalbum verzamelsoftware *

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:02
Hallo,

Kent iemand een programmatje om je "muziekalbums" (oid) in te verzamelen en te sorteren. zodat ik een databank krijg met albums. (winamp kan aleen nummer :( )

Thanks

(en acces is zoooo veel werk)

Verwijderd

winamp 5.06 (en verder?)
8)7

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mwah dit moet wel lukken met winamp hoor, alle bestanden inlezen (wel met alle gegevens er bij), exporteren naar html.
Alle overbodige html er uit knippen, importeren in een database.
En je bent klaar (in theorie iig)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

iTunes niet in het nieuws gezien de laatste maaanden? :o

[rml]Brothar in "[ Access] CD Database"[/rml] noemde Musicmatch al. Verder: hier op GoT is ook al heel wat besproken. Check dat even (bijv. ook met termen als musicmatch en winamp erbij).

Of wil je het inderdaad exprteren naar een DB?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

musicmatch kan ook nog?

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
men neme php en mysql en bouwt het zelfe ;)

• World Citizen
Het is dus niet de bedoeling dat ik winamp of musicmatch ga gebruiken. het gaat hier namenlijk om een programma waarin al mijn albums staan en dat het kan sorteren op artiest, album titel en genre. Echt zo basic mogenlijk het hoeft nog niet eens in kleur te zijn. Ik durf erom te wedden dat zo'n progje op de markt is. En idd ik zou het in Acces, msql enz... kunnen gaan schrijven (En ik kan het ook maar veeeeeeeel te lui) maar als ik voor "25 euro zo'n pakketje ergens kan kopen" oid dan ben ik daar net zo blij mee en weerhoud ik mij van de ergenis van het schrijven van een progje. (neemt namenlijk alteid gezeik met zich mee)

[ Voor 9% gewijzigd door World Citizen op 17-12-2004 15:21 ]

Verwijderd

ik gebruik OrangeCD. CD erin, scannen, haalt de gegevens op van cddb en klaar. Werkt ook voor mp3's.

• World Citizen
ik ben al aan het zoeken
thanks
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:33:
ik gebruik OrangeCD. CD erin, scannen, haalt de gegevens op van cddb en klaar. Werkt ook voor mp3's.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Advanced MP3 Catalog Pro gebruiken, die gebruik ik met veel plezier: :Y) http://www.wizetech.com/download.shtml

Beam this message up, Scottie!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Music Collector!
Adding items to the music database is quick and easy, adding CDs can even be done without any typing. Just insert a CD in your CD-ROM drive or scan its barcode with your barcode scanner. Adding LPs is easy too, only type the artist and title.
Music Collector will automatically download all data (artist, title, track titles, genre, label, etc... including the cover images). The information is retrieved from various music database sites on the internet (like the CDDB CD database, the Amazon music catalog and the AMG music database). It can also read CDTEXT information from the CD itself, if available.
$39.95

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 17:03
zijn zoiets aan t maken in java voor school op dit moment :9 :9 :9

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
iTunes, ideaal programma en kost geen scheet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik heb gewoon een map met mn alba erin. Eerst een map artiest, dan een map album en dan je mp3tjes. werkt ook prima. tis wel good-old handwerk, maar dat kan ook geen kwaad, hm ;)
Pagina: 1