Relatief pad naar Mijn documenten-map?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wanneer je een andere wallpaper in wil stellen is Windows zo lief om het standaard lijstje pixelige bmp patroontjes aan te vullen met je Mijn Afbeeldingen map in Mijn Documenten.

Echter, mijn Windows deed dat op een goede dag niet meer. Ik heb me rot gezocht, Mijn Documenten stond goed ingesteld op mijn E:\ schijf... dus waarom vond hij mijn Mijn Afbeeldingen map niet meer?

Vanavond zag ik opeens in de registry onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
opeens de sleutel 'Wallpaperdir' staan.
Deze stond bij mij ingesteld op "%SystemRoot%\Web\Wallpaper" ... waarom weet ik niet.
Maar toen ik deze veranderde in "E:\Heidi\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\"
kreeg ik direct bij het veranderen van mijn wallpaper weer mijn lijstje eigen wallpapers erbij :Y).

Maar! Ik heb dit veranderd in LOCAL_MACHINE, dus wanneer nu een andere user aanlogt zal hij ook mijn wallpaperdir krijgen. Dat wil ik toch niet, dus ik zoek nu het relatieve pad naar de Documents and Settings \ User \ Mijn Documenten map, zodat ik op de plek van dit fixed path
gewoon een %CurrentUser%\Mijn Documenten\ ofzo kan neerzetten en hij bij elke user zijn Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen kiest.

Voor de Systemroot is het %SystemRoot% ... maar wat is het voor bovenstaand pad?
Ik heb al even gegoogled, maar het enige relatieve pad wat iedereen noemt is toch die SystemRoot. En die zoek ik nu juist niet ;)

Alvast bedankt :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Helpt dit?
Your Wallpaper images may not be where Windows thinks they are. If you don't prefer to keep them in your Windows or Web folders, tell your machine where they are. Open your Registry Editor and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion. There you should find the WallPaperDir entry. Feel free to change it. One helpful string is %USERPROFILE% - which opens up the current user's "Documents and Settings" folder in Windows 2000 or XP.
Al gaat-ie dan naar documents and Settings van de desbetreffende user, ik weet niet of dat is wat je zoekt?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 17-12-2004 01:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Yessss geloof dat ik die zoek, zoals je al zag had ik ter indicatie even 'CurrentUser' gesuggereerd maar volgens mij is dit hem. Even testen! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het hier getest.

In register naar %USERPROFILE%\mijn documenten\mijn afbeeldingen laten wijzen, en toen mijn documenten naar H:\ laten wijzen ('verplaatsen' noemt XP het), en nu doet-ie het prima :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja... ik had hier dus nét even een andere indeling. Zoals je ziet heb ik een aparte schijf met user profiles, genaamd E:\. Omdat daar toch alleen maar profiles enzo op staan, heb ik de hele zwik met Documents and Settings weggelaten.... waarom moeilijk doen, ik begin gewoon bij E:\Heidi, E:\Jukebox etc. al naar gelang de profielen die ik heb.

Dus toen ging het riedeltje van UserProfile niet op, want %UserProfile% is volgens deze link dus %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%.
En als je dat invult (of gewoon even uitprobeert) dan kom je op C:\Doc&Set\Heidi ... ook al staat daar sinds de installatie niets 8)7.

Aangezien ik niet naar de C:\ schijf hoefde maakte ik er E:\%HomePath% van... maar helaas, die wil natuurlijk weer dat je wel een Doc&Set map hebt op die E:\ schijf. Aangezien ik die niet heb, kwam ik uit op:
E:\%UserName%\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\

Zooo... 8)7 wist niet dat het zó moeilijk kon zijn op de late avond! :P

Dank anandusje :* en mogelijk andere barbaren die nog in dit topic hebben gereageerd :D