Toon posts:

Probleem met PC --> TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb me speciaal aangemeld bij got voor deze vraag...ik kan me eerlijk gezegd voorstellen dat jullie ziek worden van PC--> TV topics....ik ben redelijk ervaren wat betreft fora op internet, dus ik weet hoe irritant het is om steeds maar dezelfde vragen te zien, maar toch vraag ik het, want ik kom er zo echt niet uit.

Allereerst: ik heb de FAQ gelezen van TV out, ik heb gegoogled, ik heb iedereen die ik ken en een beetje verstand heeft van dit soort zaken gevraagd wat zij ervan denken...maar geen resultaat.

Ik probeer dus mijn PC op mijn TV aan te sluiten zodat ik films e.d. kan kijken. Mijn PC heeft een XFX GeForce 6600 GT videokaart, mijn TV is een Samsung CW-21M63N. Als aansluiting gebruik ik een S-Video (de enige TV-out poort van mijn videokaart) naar scart (dit alles dus in één kabel), die in één van de twee scartaansluitingen in mijn TV gaat.

Enkele dingen:
* ik heb op internet gezocht naar reviews over mijn TV en er zijn mensen die op dezelfde manier, dus via S-video naar scart, deze identieke TV op hun PC hebben aangesloten en daarbij gewoon perfect beeld kregen.
* ik heb (naar mijn idee) elke optie in NVIDIA gebruikt om de boel in kleur te krijgen, maar niks werkte.
* ik heb het programma TV Tool geprobeerd, maar ook daarmee kreeg ik geen kleur op mijn TV.

Maar nu het meest idiote: in de Safe Mode van Windows XP werkt het wel!!!! Daarin krijg ik wel kleur op mijn TV...daarom vraag ik het eigenlijk hier, niemand die ik ken (en verstand heeft van computers/TV-->PC) snapt hoe dat kan. In de Safe Mode heb ik gewoon 32-bits kleur, zoals in de normale mode, maar het werkt in de Safe Mode gewoon wel.

Wat is het verschil tussen de Safe Mode en de normale mode? Waarom werkt het in de Safe Mode wel?

Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen, ik ben eigenlijk ten einde raad (wat dit betreft)!! Misschien ben ik wat info vergeten te geven, zeg ff wat voor info je nodig hebt en meldt het hier.

Alvast bedankt!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik neem aan dat je ook naar de tv format instelling van je drivers hebt gekeken, zoals ook in de faq staat. als die verkeerd staan krijg je onder andere een zwart wit beeld. ik weet niet precies hoe en wat dat gaat in veilige modus, maar ik denk dat je daar even naar moet kijken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:20:
mijn TV is een Samsung CW-21M63N. Als aansluiting gebruik ik een S-Video
Laat ik nou precies dezelfde TV hebben :) En slecht nieuws... hij ondersteunt geen S-Video. Ik heb m'n HTPC op de TV aangesloten via een VGA->SCART kabel die de RGB signalen gebruikt. Met S-Video alleen maar zwart-wit beeld.

Wel geinig dat het in Safe Mode wel werkt... Zal het eens proberen ;) Maar sowieso geeft RGB een beter beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 17-12-2004 01:53 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik had ook zon soort probleem ligt zo ver ik het zie aan dat je s-video out op NTSC staat ipv PAL.
How 2 fix: Reboot je pc met je tv op je video kaart aangesloten. In windows ga naar de nvidia setting, naar de tab nView Display Settings kies uit de lijst je tv en ga naar het kopje waar je uit de verschillende formaten kan kiezen. Probeer dan PAL-B

Veel suc6

Verwijderd

in je instellingen van je videokaart kiezen voor samengesteld uitgangssignaal en niet voor S-video of automatisch waar die instellingen staan kan ik niet direct zeggen maar bij nvidia bestaat dit want ik heb ook een NVIDIA

als je in veilige modus opstart dan werkt uw videokaart met mindere kwaliteit of zo en het uitgangssignaal die er uit komt is dan ook eenvoudiger dus gewoon video out ipv S-video zodat je dan wel kleuren ziet

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:57:
in je instellingen van je videokaart kiezen voor samengesteld uitgangssignaal en niet voor S-video of automatisch waar die instellingen staan kan ik niet direct zeggen maar bij nvidia bestaat dit want ik heb ook een NVIDIA

als je in veilige modus opstart dan werkt uw videokaart met mindere kwaliteit of zo en het uitgangssignaal die er uit komt is dan ook eenvoudiger dus gewoon video out ipv S-video zodat je dan wel kleuren ziet
precies, t is die samengesteld uitgangssignaal. De optie om dat te wijzigen krijg je volgens mij pas als je de s-video hebt aangesloten, en beelscherm 2 kiest "generic television", en dan naar het nvidia menu gaat, and advanced settings bij landskeuze (voor palB etc)

Dan krijg je dusz wel kleur. k heb dit ondervonden toen ik mijn laptop als xbox ging gebruiken en eerst ook geen kleur had ;)

(btw, als je er nog niet uitkomt wil ik morgen wel even kijken waar die setting zit, want t die zit behoorlijk verstopt, ben nu te moe om nog op te staan, just let me know als het nodig is ) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 02:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
y2kbug schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:46:
Ik neem aan dat je ook naar de tv format instelling van je drivers hebt gekeken, zoals ook in de faq staat. als die verkeerd staan krijg je onder andere een zwart wit beeld. ik weet niet precies hoe en wat dat gaat in veilige modus, maar ik denk dat je daar even naar moet kijken
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:56:
Ik had ook zon soort probleem ligt zo ver ik het zie aan dat je s-video out op NTSC staat ipv PAL.
How 2 fix: Reboot je pc met je tv op je video kaart aangesloten. In windows ga naar de nvidia setting, naar de tab nView Display Settings kies uit de lijst je tv en ga naar het kopje waar je uit de verschillende formaten kan kiezen. Probeer dan PAL-B

Veel suc6
Yep, deze instelling heb ik bekeken. Staat bij mij al standaard op PAL-B. Ik heb later nog andere signalen geprobeerd (je moet toch iets), er staat namelijk een hele lijst, maar niks hielp natuurlijk. Deze staat dus goed.
Exirion schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:52:
[...]

Laat ik nou precies dezelfde TV hebben :) En slecht nieuws... hij ondersteunt geen S-Video. Ik heb m'n HTPC op de TV aangesloten via een VGA->SCART kabel die de RGB signalen gebruikt. Met S-Video alleen maar zwart-wit beeld.

Wel geinig dat het in Safe Mode wel werkt... Zal het eens proberen ;) Maar sowieso geeft RGB een beter beeld.
Hmm ja ik begon op een gegeven moment ook de hoop op te geven dat m'n TV S-Video zou ondersteunen. Totdat ik dus dat bericht las dat iemand met dezelfde TV het op dezelfde manier wel was gelukt. En toen ik later zag dat het in de veilige mode ook gewoon werkt...tja dan vind ik dat het in de normale mode ook zou moeten werken.

Het enige alternatief dat ik heb is dat er een composite poort op die TV zit, dus dat ik van S-Video naar composite zou moeten gaan...zou dat wel werken? Ik snap de precieze techniek erachter nog niet helemaal.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:57:

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:03:
[...]

precies, t is die samengesteld uitgangssignaal. De optie om dat te wijzigen krijg je volgens mij pas als je de s-video hebt aangesloten, en beelscherm 2 kiest "generic television", en dan naar het nvidia menu gaat, and advanced settings bij landskeuze (voor palB etc)

Dan krijg je dusz wel kleur. k heb dit ondervonden toen ik mijn laptop als xbox ging gebruiken en eerst ook geen kleur had ;)

(btw, als je er nog niet uitkomt wil ik morgen wel even kijken waar die setting zit, want t die zit behoorlijk verstopt, ben nu te moe om nog op te staan, just let me know als het nodig is ) ;)
Als je em voor me zou willen opzoeken, graag...ik ben maandag pas weer op m'n kamer, dus dan kan ik het pas uitproberen. Die functie komt me echter wel zeer bekend voor, ik heb het gevoel dat ik het al geprobeerd heb. Maar een 2e keer checken kan nooit kwaad denk ik :)

Ik snap alleen echt nog niet waarom het wel in die freaky safe mode werkt |:(

Maar goed, bedankt voor de reacties iig, ik blijf gewoon maar wat verder klooien.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:31:
Het enige alternatief dat ik heb is dat er een composite poort op die TV zit, dus dat ik van S-Video naar composite zou moeten gaan...zou dat wel werken? Ik snap de precieze techniek erachter nog niet helemaal.
Het werkt wel ja, maar het heeft natuurlijk geen voordelen meer boven gewoon composite direct vanuit je computer. Het is jammer dat die TV geen S-Video support, maar verder is het een heerlijke TV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees ook dat het allemaal niet werkt doordat die TV geen S-Video aan kan...klote zeg, TV net nieuw gekocht...verder is ie idd wel goed, behalve dan de irritante geluidjes als je em aan- en uitzet. Typisch Samsung ;)

Ik neem nu dus ook aan mijn videokaart (of stuurprogramma's whatrver) in de veilige modus geen S-Video uitzenden, maar iets anders. Anders kan het nooit zo zijn dat ik daar wel kleur heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan faken in de normale modus, want dan hoef ik geen nieuw kabeltje te kopen.

Kabeltjes of verloopstukjes van S-Video naar Composite krijg ik tot nu toe nergens gevonden. Bestaan ze uberhaupt wel?

edit:

En nog even over die optie "Formaat Video uitvoer":

Ik kon drie dingen kiezen: staat standaard op "Automatische selectie" en verder kan ik nog kiezen uit "S-Video-Uit" en "Samengestelde Video-Uit".

Bij "S-Video-Uit" en bij "Automatische selectie" krijg ik gewoon beeld, maar zwart-wit, als ik "Samengestelde Video-Uit" kies krijgt ik helemaal geen beeld meer.

edit 2:

http://www.svideo.com/svideoscart.html

Kwam ik op internet tegen...voor de mensen die geen zin hebben om te lezen wat er allemaal staat: ze beweren op die website dat ze S-Video naar Scart kabels hebben die ook werken op TV's die geen S-Video ondersteunen. Ik vind dat ze alleen een beetje een foute verkooptechniek hebben...krijg ik wat argwaan van...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid nog de oplossing van het probleem (voor mensen die de search gebruiken is er niks irritanter dan een topic waarin hun probleem beschreven staat, maar geen oplossing wordt gegeven):

Voor 20 eurootjes op die internet site SVideo.com een kabeltje besteld en die werkt wel. Gewoon S-video --> Scart. Werkt alleen op TV's die géén s-video ondersteunen. Thuis heb ik een TV staan die wél s-video ondersteund, daar wordt ie zwart-wit :)

Kwaliteit van het beeld is overigens prima.
Pagina: 1