Toon posts:

Files serveren over meerdere verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de snelheids updates die veel providers aanbieden wordt het steeds aantrekkelijker om zelf een FTP servertje op te zetten, voor beperkt gebruik.. Nou heb ik een aantal vrienden met dezelfde wensen, en vroeg ik me af of er een programma is, die op 1 van de servers geinstalleerd kan worden, en vervolgens de load zelf balanced..
dus zoiets:
1. client stuurt file request naar server met load balancing software
2. load balancing software stuurt opdracht naar overige servers
3. servers beginnen file naar client te sturen
het mooist zou zijn als alle servers met hetzelfde bestand bezig kunnen zijn, bijvoorbeeld bij een ISO..

is dit mogelijk? en zo mogelijk op een dusdanige manier dat de client enkel een standaard ftp client nodig heeft?

disclaimer: ik heb gezocht, maar had eerlijk geen idee waar ik precies op moest zoeken

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

foutje

[ Voor 93% gewijzigd door DaRealRenzel op 17-12-2004 01:36 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij is dit of onmogelijk, of heel erg duur (in de zin dat je er een stuk Cisco hardware voor nodig hebt).

Wees consequent, maar niet altijd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bittorrent? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Maar dan kunnen andere het ook downloade, of is da ook de bedoeling?

[ Voor 50% gewijzigd door Justifier op 17-12-2004 08:11 ]

Verwijderd

De bottleneck zit hem vaak niet bij de server(s) mij toch de verbinding, ondanks dat deze nu sneller is.

ten 2e waar staat het bestand dat de client via FTP wil ophalen ?

Er valt weinig te load balancen als het bestand op 1 van de servers staat, dan zal de client het toch van dat systeem af moeten halen.

wat jij wilt is voor de doeleinden die jij noemt niet haalbaar, vindt het tamelijk onbelangrijk zelfs. als je verwacht dat er meerdere gebruikers tegelijkertijd connecten naar jouw server(s) zorg dan dat de content verdeeld is over deze servers, dan wordt de load ook vanzelf wel een beetje verdeeld.
Maar uiteindelijk is toch jouw verbinding de bottleneck, en zal jouw server met 2 vingers in z'n neus de files kunnen aanleveren die via FTP worden opgevraagd, dus maak je maar geen zorgen over load balancen.

Als je 2 Windows (2000/2003) advanced servers draait dan kan je een cluster maken, daar een schijven cabinet aanhangen en je hebt precies wat je wilt (beetje overkill)
waarschijnlijk moet je eerst een lening aanvragen om e.e.a. te bekostigen, voor de hardware en de training die je nodig hebt.

m.a.w. vergeet dat idee van je, voor jouw doeleinden is het absoluut onzinnig.

Verwijderd

Euuh maak je eigen tracker voor Bittorrent, ik heb hier ook wel eens aan gedacht namelijk.

Tovenaar ik denk dat hij bedoelt dat 1 server bij jantje staat en de ander bij pietje. Op beide servers staat dezelfde ISO, beide hebben een upload van bijvoorbeeld 64kb. Met bittorrent kan je dan de iso van beide tegelijk downloaden met dus de dubbele snelheid :) Ik neem aan dat hij zelf ook wel begrijpt dat je met een 64kb lijntje geen snelheidsverdubbeling hoeft te verwachten als je er een tweede server achter zet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:05:
De bottleneck zit hem vaak niet bij de server(s) mij toch de verbinding, ondanks dat deze nu sneller is.

ten 2e waar staat het bestand dat de client via FTP wil ophalen ?

Er valt weinig te load balancen als het bestand op 1 van de servers staat, dan zal de client het toch van dat systeem af moeten halen.

wat jij wilt is voor de doeleinden die jij noemt niet haalbaar, vindt het tamelijk onbelangrijk zelfs. als je verwacht dat er meerdere gebruikers tegelijkertijd connecten naar jouw server(s) zorg dan dat de content verdeeld is over deze servers, dan wordt de load ook vanzelf wel een beetje verdeeld.
Maar uiteindelijk is toch jouw verbinding de bottleneck, en zal jouw server met 2 vingers in z'n neus de files kunnen aanleveren die via FTP worden opgevraagd, dus maak je maar geen zorgen over load balancen.

Als je 2 Windows (2000/2003) advanced servers draait dan kan je een cluster maken, daar een schijven cabinet aanhangen en je hebt precies wat je wilt (beetje overkill)
waarschijnlijk moet je eerst een lening aanvragen om e.e.a. te bekostigen, voor de hardware en de training die je nodig hebt.

m.a.w. vergeet dat idee van je, voor jouw doeleinden is het absoluut onzinnig.
het bestand staat gewoon op beide servers, schijfruimte genoeg.. het mooist zou zijn als 1 bestand daadwerkelijk van meerdere servers tegelijk binnen gehaald kan worden.. dat bittorrent verhaal is wel een goede idee!
ik zal er eens naar kijken :)
Pagina: 1