NVTV Werkt niet onder WinXP pro

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131874

Topicstarter
bij deze dan mijn eerste post op GoT :)

ik heb vandaag een TV-tunerkaartje aangeschaft: de XFX/Pine NVidia NVTV met hardwarematige MPG2 encoding. Ik krijg hem alleen niet aan de praat.

Heb netjes de bijgeleverde drivers geinstalleerd, het werkt alleen niet. PowerVCR II komt met de
foutmelding: "unable to add vidcap to filter graph."; DScaler en VidCap32 komen met een soortgelijke. Ik vroeg me af of iemand weet of de kaart uberhaupt compatible is met XP Pro. Volgens de verkoper, de website van XFX/NVidia en de driver (die gesigneert is) wel.

Mijn specs:
AMD 1 GHz, 384 MB RAM
Windows XP Pro SP2.

Het systeem draait stabiel, de nieuwste versie van DirectX is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Haal SP2 er maar af, dat werkt dus totaal niet met deze kaart!
Heb precies dezelfde kaart en hetzelfde probleem, heb de kaart maar ingeruilt omdat ik SP2 er niet af wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33536

Is het verwijderen van sp2 de enige oplossing......Ik heb nl dezelfde kaart gekocht omdat ik ook pro draai en natuurlijk heb ik ook sp2 installed.....Zijn er ondertussen altenatieven??????heb em wel op 1 tuner aan de praat met mediaportal slecht beeld en krakend geluid...maar ik wil zo graag met forceware werken.... :> Heeft er iemand deze kaart aan de praat in xp pro met sp2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
werkt deze kaart inmiddels al onder sp2? Zit er namelijk over te denken deze te gaan kopen of de Haupage Pvr 150 MCE maar las ook dat deze onder XP problemen geeft. De NVTV lijkt me dus wel een goed alternatief maar dan moet ie het natuurlijk wel doen onder SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
LLEEDD schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:37:
werkt deze kaart inmiddels al onder sp2? Zit er namelijk over te denken deze te gaan kopen of de Haupage Pvr 150 MCE maar las ook dat deze onder XP problemen geeft. De NVTV lijkt me dus wel een goed alternatief maar dan moet ie het natuurlijk wel doen onder SP2.
Ik ben beta-tester geweest van XP MCE, en in ons testsysteem zaten twee WinTV150tjes van Hauppauge en die werken in ieder geval als een trein (op XP MCE dan). de NVTV heb ik geen ervaring mee...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]