[PC] Half Life 2: preload problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertinho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05-2024

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Na in de fora van GOT en op het forum van steam te kijken ben ik niet tot de oplossing van mijn probleem gekomen. Ik heb het volgende probleem:

Ik heb via een ATI coupon de bronze edition van Half life 2 via Steam aangeschaft. Dus mezelf netjes aangemeld bij Steam, cd key ingevoerd, en toen voor "install half life 2" gekozen.

Daarna volgt ook netjes het preload schermpje, maar dan komt het....
Het preload schermpje verschijnt ong. 1 a 2 minuten op mijn scherm en meldt dan doodleuk:

Your selected games are now accessible in the Steam "my games" list.
Met daaronder "play-half life 2 now" aangevinkt. Ik klik dan vrolijk op finish en dan begint steam te updaten.

Wat er dan gebeurt is dat Steam ong. 1,3 gig naar binnen haalt (duurt ong. 4 uur bij mij, en dat 2x :S) en dan stopt. Als ik dan kijk bij properties onder half-life 2 staat er bij "amount acquired" 57%. Ik heb het nu 2x geprobeerd en 2x komt ie tot 57% en verder niets........

Heb de 2e keer ook gewoon alles wat met valve/steam te maken had van mijn computer verwijderd en toen opnieuw steam geinstalleerd en weer geprobeerd HL2 te installen.

Ook heb ik geprobeerd wat ze bij steam zelf suggereerden, nl. de file clientreg.blob (oid) weg te halen en dan steam opnieuw te openen, maar dat werkt ook niet. Ook het automatisch updaten uitzetten en dan na een tijdje weer aanzetten maakt geen zak uit.

Is er iemand die hetzelfde probleem is tegengekomen en die het inmiddels opgelost heeft? Of iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Dit is namelijk vrij frustrerend. Kan ik eindelijk HL2 downen via steam en (nog meer) eindelijk spelen, werkt het niet :S.

P.S. Dat hele preload gebeuren moet toch veel langer duren dan 2 minuten?

Als dit een simpele kwestie is, dan alvast mijn excuses voor deze vraag, maar ik ben een behoorlijke steam noob.

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad.
De oplossing is ontzettend simpel.. nadat je ziet dat hij op 57% is, laat steam gewoon een tijd aanstaan, na verloop van tijd (Duurt voor jou niet langer als 3 uur ofzo :> ) Zal hij naar 100% gaan, wanneer dit gebeurt kun je gewoon spelen. Vreemd probleem, simpele oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Dankjewel ga ik morgen meteen proberen!

Wel jammer dat ik net uit frustratie alles weer van mijn harde schijf heb gefl*kkerd :(.
Ik laat het hier wel weten of het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertinho schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:34:
Dankjewel ga ik morgen meteen proberen!

Wel jammer dat ik net uit frustratie alles weer van mijn harde schijf heb gefl*kkerd :(.
Ik laat het hier wel weten of het gewerkt heeft.
Had ik dus ook 3 keer gedaan, maar de laatste keer kwam ik er achter dat het aantal % Weldegelijk omhoog ging, dus ging ik wat CS spelen en toen ik klaar was stond hl2 al op 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertinho

robbertinho

Lost in Translation

Topicstarter
Nogmaals bedankt, want het heeft idd gewerkt. _/-\o_

Dat ik dat met mijn domme kop niet gezien :)
Ga ik nu ook maar meteen CS downen.