Toon posts:

Verbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een moederbord gekocht Asus A7N8X-E Deluxe Ultra 400 (bla bla bla).
Daar zitten 3 soorten verbindingen die je kan aansluiten:
1 Nvidia nForce MCP Network Controller (10/100 Mbit)
1 Gigabit LAN Marvell (10/100/1000 Mbit)
1 WiFi

Ik heb toen namelijk bij mijn ADSL provider de MAC adres doorgegeven van de Nvidia nForce MCP onboard netwerk. Dit is allemaal goed.
Er zit op mijn pc als OS Windows XP SP2. Heb gelijk daarna alle drivers erop gezet en alle andere programma's die ik nodig had. Windows firewall staat uit, antivirus software erop, Zonealarm Pro 5.5.062.00 (deze ziet verbinding en proggies werken er goed op) erop. Kon ook gelijk gebruik maken van mijn ADSL verbinding.
Tot dan alles perfect verlopen en doet het nog steeds.
Maar naarmate van tijd merkte ik op dat heel af en toe de verbinding wegvalt (niet door Alcatel 510 ADSL modem of ISP). Er staat dan op dat ie netwerkadres wilt verkrijgen.
Na ongeveer 30 seconden (soms 1 minuut) krijgt ie weer verbinding.
Hoe kan dit gebeuren?????????? Ik zoek een oplossing!!!
Kan het aan eMule, BitTorrent liggen? Die heb ik namelijk ook erop zitten.
Hoop snel goed advies en oplossingen te krijgen.
Alvast bedankt.
Corragio

Verwijderd

2 Onboard Lan kaarten? :?
Het lijkt me niet dat het aan je netwerk kaart ligt.. mocht je twijfels hebben laat je provider dan even de logs checken, die kunnen precies zien waarom je verbinding onderbroken is.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Als je denk dat het aan de onboard lan poort ligt zou je je mac adres even kunnen veranderen naar de andere lan verbinding zodat je het met de Marvell kunt proberen (hoe je je macadres kan veranderen staat hier: Predator in "MAC adres veranderen" )

Op hoeveel verbindingen staat emule ingestelt? Als dat te hoog staat kon dat dacht ik ook tot een instabiele verbinding leiden.

Last.fm

Verwijderd

Dit lijkt me ook niet de netwerkkaart, dit zou kunnen zijn dat er een verlopen DHCP lease is, en dat zal dan je modem/verbinding zijn.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja. En het is niet het enige Deluxe bord met deze feature. ;)
mocht je twijfels hebben laat je provider dan even de logs checken, die kunnen precies zien waarom je verbinding onderbroken is.
Dat weet je niet. Als het modem de verbinding niet laat vallen en bijvoorbeeld als NA(P)T router werkt (default config), dan kan je provider helemaal niets zeggen over alles wat achter het modem zit.

{signature}

Verwijderd

probeer eens van lan poort te wisselen in je systeem en kijk dan eens wat er fout gaat, heb trouwens hetzelfde mobo, maar er zit geen 10/100/1000 in voor zover ik weet maar ook gewoon een 10/100 als 2e lan, en heb nergens problemen mee.

suc6

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:29:
[...]
Ja. En het is niet het enige Deluxe bord met deze feature. ;)
[...]
Dat weet je niet. Als het modem de verbinding niet laat vallen en bijvoorbeeld als NA(P)T router werkt (default config), dan kan je provider helemaal niets zeggen over alles wat achter het modem zit.
[off topic] Ik geef maar een suggestie.. je gebrekkige uitleg en irritante zinsopbouw konden mij niet goed vertellen wat je verder voor hardware hebt staan. [/off topic]

Je zou de leases in je router kunnen checken, check eventueel of er logs in je router
aangemaakt zijn. Ik kan me niet indenken dat dit probleem in je netwerk kaart zit.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Ik ben niet de TS. Suggesties doen mag altijd, daar zijn topics voor, alleen wou ik opmerken dat de provider mailen geen zin heeft als het modem zo ingesteld staat. En ik weet dus ook niet of het zo ingesteld staat, want dat staat niet in de openingspost. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik daarboven ook al een en al had doorgegeven, is het een moederbord van ASUS a7n8X-E Deluxe en al die mikmak erop.
Deze om precies te zijn => Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394).
De verbinding die dus wegvalt ligt niet aan de Alcatel 510 ADSL modem.
De lichten staan hierop allemaal op groen. Dus ISP zal het denk ik niet meer zijn.
Ik zie wel dat er dan een netwerk icoontje rechts onderin op de taakbalk ineens een netwerkadres probeert te verkrijgen terwijl ik nooit ergens een icoontje op de taakbalk van het netwerk heb ingesteld (kort gezegd helemaal geen netwerk icoontjes ingesteld).
Of is het dat ene update wat Microsoft van Windows XP het laatst vrijgaf???
Er stond in de update wel iets met DHCP, maar ik weet niet meer precies wat erin stond.

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle zekerheid post ik hier de icoontje die ik steeds af en toe kreeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hacker_blueeyes/Verbinding.JPG
Voor de rest herstel ie de verbinding zich wanneer het hooguit ongeveer 30 sec offline was.
Nog enige andere oplossingen???
Alvast bedankt

Verwijderd

ik heb de A7N8X-E en er zit een 1000Mbps poort op en een 100

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:13:
ik heb de A7N8X-E en er zit een 1000Mbps poort op en een 100
Dat weet ik, alleen bij de mijne heb je als extra ook de WiFi aansluiting onderin de moederbord. Werd niet meegeleverd bij aankoop. De WiFi van Asus kost ongeveer 30 euro hooguit.
Bij mij is de aansluiting op de poort van 10/100 Mbps (nVidia nForce 2 Southbridge).
Ik gebruik de 10/100/1000 Mbps van Marvell 88E8001 juist niet. Dat zal ik op den duur voor thuisnetwerk gebruiken.

Verwijderd

Ik weet niet of jou probleem al opgelost is, maar ik had juist hetzelfde probleem. Ik had de indruk dat het lag aan de combinatie van Windows XP SP2 & de Alcatel 510 (die via een switch verbonden is met mijn pc en enkele andere pc's).
Na al deze pc's een vast netwerkadres te geven leek lijkt nu het probleem opgelost te zijn.
Een vast netwerkadres geven doe je in het configuratiescherm bij netwerkverbindingen ==> rechtermuisknop op je verbinding ==> eigenschappen ==> bij algemeen op Internet Protocol (TCP/IP) gaan staan en op eigenschappen klikken en daar alles in te vullen.
Ik hoop dat je probleem nu opgelost is, wat dat is inderdaad zeer vervelend.
Pagina: 1