[W2K3] IIS6 dll's en geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik krijg op een verse w2k3 machine op een asp app via iis6 de volgende foutmelding als ik via een dll die ik aanspreek 8Mb geheugen wil reserveren. Insufficient memory to perform operation.

Ik heb al gezocht op google en gevonden dat ik in de file metadata.xml de property AspBufferingLimit moet verhogen. Ik dit gedaan en het werkt perfect. Alleen een dag later ga ik verder aan mijn app, zelfde melding. IIS restart, niks, machine reboot niks, check de metadata.xml en waardes staan gewoon nog zoals ik ze heb gezet.

Ik ben het even kwijt nu :{

:: Game Over ::

• Webby_143
De opties in app pool allemaal al geprobeerd, niks.
Ik weet dat memory allocation restricted is in IIS6 / W2K3
4Mb max oid. En daar vind ik via google dus alleen die metadata.xml file property: AspBufferingLimit="41943040"

Test was memory allocaten tot error via een dll en logging wanner ie er uit klapte ... en dit getal kwam overeen. ik heb er twee nullen achter gezet en toen had ik ineens wel genoeg geheugen, maar nu ineens weer niet meer. En rebooten, DefAppPool recyclen, IIS restarten, niks maakt uit en die value staat nu nogsteeds op 4194304000??

• Webby_143
Ik ben al de hele dag aan het debuggen en in gesprek met de maker van de dll. We weten nog niet hoe het op te lossen, maar het laatste antwoord is dit:

It appears that the error is generated not truly due to a memory limitation (I cn make a 100 Meg temporary image!), but whenever any operation attempts to make a new internal (worker) thread.

Ik heb geprobeerd de worker processes in de application pool op te hogen, maar dit helpt niet. Iemand hier misschien nog een idee?

Verwijderd

moet je die waarde niet wijzigen in de metadata zelf? is een kleine database die ergens in de system32 map staat

moet je dacht ik ook uit mijn hoofd met een vaag tooltje bewerken ofzo. op deze manier maak je dacht ik een blijvende wijziging in de setup van iis6.0