Toon posts:

CCD-handscanner software/functie

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een ongebruikelijke vraag.

Ik heb laatst een CCD handscanner (AIP scanplus SP) gekregen van iemand en deze wil ik uiteindelijk aan een database kopellen.

Heeft hier iemand ervaring mee? Welke software heb ik nodig op de gegevens uit de barcode te kunnen lezen ? Dus geen barcode maken maar ze simpelweg uitlezen en het liefst op op een form van een site.

Ik heb overal gezocht en verschillende software geinstalleerd. Maar ik kom alleen maar bij programma's uit om barcode's te creeeren of de manufacturer eruit te kunnen halen. Ik wil dus enkel de ascii output hebben.

EDIT: Was vergeten te vertellen dat ik hem ook tussen het keybord en de pc aan moet sluiten (ps2 dus). Hij piept wel hij herkend de codes maar hij laat ze nergens zien.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 08:13 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

Duinkonijn

Huh?

mm de barcode scanner die ik op mijn werk heb sluit ik tussen me kewboard en pc aan
en hij werkt gelijk.

hoe moet je de jouwe aansluiten?

ps2
usb
com?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk dat als je notepad open zet met de cursor daarin knipperend je wel de barcode als asci moet krijgen. Anders is er volgens mij iets mis met je software/driver

Ik heb namelijk ooit eens ergens gezien dat die dingen dat standaard kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 19-12-2004 16:04 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
kladblok wel open staan ....Het apparaat werkt net als een toetsen bord. alleen leest deze, vertaalt dit vervolgens als text.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem juist :) Ik heb hem in de hand geduwd gekregen van iemand zonder drivers. Kan ook geen drivers of software vinden. Het zou geweldig zijn als hij dat al in notepad deed. Hij piept wel netjes en als ik de absentielijst van school scan maar ik krijg geen output op het scherm.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 17:20 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Let op.
Dit ding gebruikt GEEN drivers. Aansluiten tussen toetsenbord en PC, willekeurige applicatie opstarten waar invoer mogelijk is (DOSbox, WordPad, whatever), barcodetje zoeken, knipperdieknip, <pliep> en de gescande barcode staat op je scherm.

Zo niet, dan heb je hem OF niet goed aangesloten (muispoort?), OF er is iets mis met z'n kabeltje/connector OF je hebt een onjuist type barcode geprobeerd...

Oh ja, het ding kan ook bekend staan onder het merk Intermec.

[ Voor 10% gewijzigd door JHMvP op 20-12-2004 10:12 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik nogmaals aan de slag even kijken of ik met andere soort barcodes iets kan bereiken etc. Of hij is rijp voor deschroot. iig bedankt en ik houd jullie op de hoogte :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als hij piept moet hij ook iets doorsturen.. normaal werken die dingen inderdaad net als een toetsenbord. Probeer ook eens verschillende soorten codes, zoals codes van supermarkt verpakkingen of een simpele Code 39. Een van die twee moet hij zoiezo wel herkennen lijkt me. Een CCD-scanner moet ook 2d-barcodes als PDF-417 kunnen lezen. Ik zou zeggen print deze 2 plaatjes uit en probeer ze eens te scannen.

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:51:
Een CCD-scanner moet ook 2d-barcodes als PDF-417 kunnen lezen. Ik zou zeggen print deze 2 plaatjes uit en probeer ze eens te scannen.
Niet alle ccd scanners kunnen 2d-barcodes lezen.

Een barcode scanner bestaat uit één of twee onderdelen. Namelijk een de scanner zelf en meestal aangevuld met een decoder. Als deze scanplus "undecoded" is, kan deze zonder decoder (kan een los apparaat zijn) geen bruikbare info doorgeven aan de pc.
Wat voor aansluiting heeft de scanner? Als dit geen Keyboardwegde/ps2 is, dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld één of andere wazig rs232 kabel hebt, die bijvoorbeeld alleen bruikbaar is op bepaalde kassa's.

BTW: grote kans dat de scanner, eigenlijk een Intermec is, Kijk eens op www.intermec.com voor support.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 10:56 ]

Pagina: 1