Toon posts:

verbinding met isp valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

een tijdje geleden begon het, internet viel soms weg. op dat moment had mijn modem/router (Linksys WAG54G) nog firmware 1.00.7 (ofzo?). Ik dacht ik update de firmware eens naar 1.02.1. Het probleem is hierdoor echter niet verholpen. Internet blijft wegvallen. Ik kan wel nog gewoon naar de modem/router verbinden en ook kijken naar zn status enzo. Hij zegt meestal als status "connecting" of "retraining" of "down".

mijn ISP is hccnet, ik heb een pc met windows XP professional SP2. norton virusscanner. De XP firewall staat uit.

-edit- even iets veranderd in de firmware nummers

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 23:20 ]

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
offtopic:
upgraden van 1.07 naar 1.02 lijkt me nooit verstandig 8)7

Leeg - Sinds 20180907

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Klinkt als een slechte connectie naar je ISP. Hang 1 computer aan je modem en check dan of je kan pingen naar de buitenwereld, nadat je je modem natuurlijk gereset heb. Als dat niet lukt zou ik even bellen naar je ISP, grote kans dat je een signaalversterker tussen je modem en buitenlijn krijgt, heb ik ook gekregen na hetzelfde probleem. tis wel een drastische oplossing, maar je weet dan wel zeker dat je connectie naar je ISP in orde is (of niet).

Verwijderd

En kijk even wat er gebeurd wanneer je hem direct aan je telefoonlijn hangt zonder splitter :) Kan je de splitter eventueel uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat dus niet denk ik, of kan ik mijn pc ook als modem laten functioneren? (de modem zit in de router ingebouwd.)
maandag komt er een ptt gast langs om de telefoonlijn te controleren dus dan weet ik hopelijk meer.

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:39:
of kan ik mijn pc ook als modem laten functioneren?
woah, wilde ideeen :). Dat kan niet, heb het nog nooit gezien iig.
Succes met de ptt!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:39:
dat gaat dus niet denk ik, of kan ik mijn pc ook als modem laten functioneren? (de modem zit in de router ingebouwd.)
maandag komt er een ptt gast langs om de telefoonlijn te controleren dus dan weet ik hopelijk meer.
ik hoop voor jou dat er iemand van kpn komt want de ptt neemt hooguit een een kerstkaart voor je mee.

Overigens kan het van alles zijn losse draad soldering die losgeraakt is in de centrale

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 22:34
bij wie heb jij een abbo? ik heb er een bij planet en daar valt soms de verbinding meej weg maar dat kan ook komen door mun cheapass routertje (sweex annex-a).

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 11:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mrboomblaster schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:25:
bij wie heb jij een abbo? ik heb er een bij planet en daar valt soms de verbinding meej weg maar dat kan ook komen door mun cheapass routertje (sweex annex-a).
nm planet levert alleen via mxstream

*zucht* lezen is moeilijk vandaag ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 18-12-2004 23:27 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1